عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: روز سه شنبه هفته جاری رئیس کل بانک مرکزی با حضور در مجلس به سوالات نمایندگان در خصوص سیاستهای پولی و مالی که موجبات نارضایی مردم
کد خبر: ۱۵۵۵۹۵
به خصوص دهکهای پایین جامعه را در قالب گرانی فراهم کرده پاسخ خواهد گفت.
ایرج ندیمی اظهارداشت: این جلسه ادامه جلسه ای است که پیش از این در محل کمیسیون تلفیق با حضور اعضای کمیسیونهای اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس ، علاقمندان سایر کمیسیونها ، وزارت بازرگانی ، اقتصاد دارایی و بانک مرکزی برگزار می شد.
وی افزود: در این جلسه سعی خواهد شد ریشه های گرانی و گران فروشی مورد بررسی قرار گیرد.
عضو کمیسیون اقتصادی اضافه کرد: برخی گران فروشیها را افراد غیرمنصف پدید آورده اند که رفع آن به یکسری بحثهای مبارزه با گرانفروشی مربوط است.
وی گفت: در بحث گرانی نیز توجه به این نکته ضروری است که گرانی یک بحث چند پایه ای و چند بعدی است که باید ابعاد و آثار پولی آن در رابطه با مسایل مختلف کشور اعم از سیاستهای پولی و مالی ، سرمایه گذاری ، واردات و صادرات ، قوانین حاکم بر نظام صنفی ، کنترل صنوف ، بی ثباتی های مربوط به نقدینگی و... مورد تحلیل قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس ، ندیمی به برخی به ثباتی های مربوط به نقدینگی اشاره کرد و افزود: در سالیان اخیر در این بخش با رشد غیربرنامه ای مواجه بوده ایم ، به طوری که در برخی متغییرها مانند نقدینگی گرچه اهداف برنامه در سال 84 ، 24 درصد بوده به رشد 34 درصدی رسیده ایم و در سال هشتاد و پنج با وجود اینکه هدف 22 درصد بوده به رشد 39 درصدی رسیده ایم.
وی افزود: در خصوص نرخ تورم نیز همین مساله صادق است، هدف در سال 84 گرچه 14.6 بوده ولی به 12 درصد رسیدیم و در سال بعد آن گرچه باید به رشد 11.5 می رسیدیم به حداقل 14 درصد دست یافتیم.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: به هر تقدیر در جلسه روز سه شنبه، در ادامه جلسه گذشته با رئیس کل بانک مرکزی به بحث در خصوص نکات مذکور خواهیم پرداخت.
ندیمی همچنین در خصوص جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی اشاره کرد و افزود: در جلسه اخیر کمیسیون ، در خصوص مواد بیمه شخص ثالث بحث شد و در آن انواع بیمه ها، امکان تسری آن به اشکال متفاوت، تفاوف بین مالک یا راننده و... و نیز کیفیت پرداخت هزینه های انها مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: اگر لایحه مربوط در این خصوص تصویب شود برخی از کمبودهای موجود که در حال حاضر مردم و بیمه ها با آن مواجه هستند رفع خواهد شد.
این عضو کمیسیون مجلس گفت: مردم معتقدند در حال حاضر گرچه پرداخت بیمه ها در حد بسیار صورت می گیرد ولی دریافت آن با محدودیهای بسیار چه به جهت تعداد و زمان و... روبرو است.
وی با بیان اینکه مردم معتقد اگر بیمه یک بنگاه اقتصادی نباید صرفا به منافع خود بیاندیشد افزود: باید در این خصوص رابطه بین بیمه گذار و بیمه گر به درستی آنهم براساس منطق اقتصادی تعریف شود.
ندیمی یادآور شد: از یک سو، الزامات بیمه شدن بسیار سنگین است به طوری که شرایطی را موجب شده که هیچ فرد نتواند بدون بیمه ، خودرو داشته باشد و از سوی دیگر نوع پرداخت هزینه ها و زمان آنها به شکلی با سختگیری از سوی بیمه روبرو است که کار را برای مردم سخت کرده است.
وی افزود: تاکنون با حضور مسئولان بیمه مرکزی، وزارت دادگستری، قوه قضاییه، بیمه های خصوصی، مرکز پژوهشهای مجلس و... سعی شده تا در این خصوص بحث شود تا بتوان به نتایج موثری برای رفع مشکلات موجود در این راستا دست یافت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها