نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به سخنان اخیر منتشر شده از قول اکبر اعلمی همتای تبریزی خود و واکنش هایی که در پی داشت گفت :
کد خبر: ۱۵۵۵۰۱
بنده پس از استماع نوار سخنان اعلمی نماینده تبریز و توضیحاتی که وی داد ، از این اظهارات قصد اهانت به مقدسات را برداشت نکردم . محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، افزود : در پی انتشار بخشی از سخنان اعلمی در برخی از سایت ها و عکس العمل ها و واکنش هایی که در محافل مختلف در کشور پیش آمد ، مردم از نمایندگان خود خواستند تا در این خصوص توضیحاتی بدهند.

وی افزود: هم اکنون هم در مجلس کمیته ای از طرف هیات رئیسه مجلس کمیته ای به ریاست حجت الاسلام ابوترابی انتخاب شده که این موضوع را بررسی کند و ضمن اخذ نظر چهره های موجه روحانی ، نتیجه بررسی ها را سریعتر به اطلاع مردم برسد تا بیش از این نیز تنش در جامعه ایجاد نشود.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه یکی از ویژگی های مجلس هفتم عاری بودن از تنش بوده و نمایندگان همواره با موضع گیری های صحیح و منطقی خود و به دور از غوغا سالاری سعی کرده اند آرامش را هم در مجلس و هم در بیرون آن حفظ کنند، تاکید کرد: این ویژگی مجلس هفتم به خوبی در سطح جامعه نیز محسوس است و از امتیازات مجلس هفتم این است که آرامش را به جامعه برگرداند.
وی تاکید کرد: ما از هرگونه موضع گیری و بحث های تنش زا باید جلوگیری کنیم مخصوصا اینکه در آستانه انتخابات مجلس هشتم هستیم تا آنچه در ذائقه مردم از خاطرات خوش و شیرین از مجلس هفتم داشته بر هم نریزد.
میرتاج الدینی با بیان اینکه همواره باید سعی می کنیم تا بدور از تعجیل و شتابزدگی ابعاد موضوع را بررسی کنیم افزود : بنده در صحبت های اولیه در این مورد گفته بودم ایشان باید توضیح دهند که صحبت ها در این موضوع چه هدفی را دنبال می کرده است.
نماینده تبریز با اشاره به صحبت های خود و اکبر اعلمی و شنیدن سی دی سخنان اعلمی در مورد این موضوع یادآور شد : ایشان این بحث ها را در یک محیط محدود و در جلسه خواص مطرح کردند و در همان ابتدای صبحت گفته اند کل بحث داخلی است و بدون هماهنگی نباید در خارج از این جلسه پخش شود. دلیل ایشان این بوده از آنجایی که صریح صحبت می کنند ممکن است برداشت های نادرست در بیرون از این محفل بیان شود.

وی گفت: بنابراین در چنین بحثی اعملی در مقام اهمیت نقد و انتقاد از مجریان صحبت می کرده و اینکه گفته است "حتی اگر کابینه امام حسین هم در صدر باشد از کابینه انتقاد می کنم" قصد جسارت و انگیزه دیگری در کار نبوده است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: ایشان در همان جلسه وقتی یکی از افراد سئوال می کند مگر شما امام را معصوم نمی دانید که می خواهید از وی سئوال کنید پاسخ می دهد امام معصوم را نمی گویم بلکه کارگزاران و اعضای کابینه را می گویم و در این رابطه مفصل توضیح می دهد و تاکید می کند نباید از این صحبت من برداشت اهانت شود.
میر تاج الدینی در ادامه با اشاره به برداشت برخی ها که این سخنان اعلمی را اهانت به مقدسات دانستند یاداور شد: در این رابطه برخی از علما که در محافل داخلی و بیرونی اظهار نظر کرده اند اصل انتقاد از کابینه امام معصوم را اهانت تلقی نکردند ، هرچند که آنان همواره توصیه می کنند که در بکار گیری تعبیرات و ادبیات دقت لازم رعایت شود.
وی ادامه داد: به خود اعلمی گفتم نباید در بحث های سیاسی وارد این موضوعات شویم و مسائل سیاسی را به مقدسات گره بزنیم که توضیحات وی این بود که من در یک جلسه خواص این بحث را مطرح کردم نه در یک جلسه عمومی که می تواند برداشت های عمومی ازآن بشود. ولی در نهایت پذیرفتند که این بحث ها بحث های عمومی نیست و گفتند که سفارش کرده اند این بحث ها جایی منتشر نشود و تاکید داشتند مسئول این جو سازی ها کسانی هستند که سخنان مرا ناقص منتشر کرده اند.
میرتاج الدینی یادآور شد: خطاب به اعلمی گفتم تعبیر را باید آنچنان بیان کرد و ادبیاتی استفاده کرد که برداشت های مختلف از آن نشود و عواطف مردم تحریک نشود.
نماینده مردم تبریز در پایان گفت : در سخنان اعلمی جای نقد و برررسی وجود دارد و انتظارداریم که در یک فضای سالم فضلای حوزه علمیه قم که به این صحبت ها واکنش و حساسیت نشان داده اند مبانی و ابعاد و حدود این نوع بحث ها را تبیین کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها