در پی شکایات متعدد کاربران ویندوز ویستا، شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته از وسیله ضد سرقت نصب شده در این سیستم عامل صرف نظر کند.
کد خبر: ۱۵۵۱۵۰

به گزارش شبکه BBC ، این وسیله که به سویچ مرگ (kill switch) معروف است، مانع استفاده از ویندوز ویستا توسط کاربرانی می شود که از نسخه های غیرقانونی آن استفاده می کنند.
ظاهرا وجود مشکلاتی در این وسیله، دارندگان نسخه های قانونی ویندوز را نیز دچار دردسر کرده و استفاده از ویستا را برای آنها غیر ممکن ساخته است.

با این وجود، مایکروسافت از موثر بودن تلاش هایش در این زمینه خبر داده و می گوید میزان استفاده از نسخه های غیر قانونی ویندوز به صورت قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.
مایکروسافت تصمیم دارد به جای غیرقابل استفاده کردن ویندوز ویستا، به طور متناوب به استفاده کنندگان چنین نسخه هایی هشدار دهد و راه های مختلف خرید نسخه قانونی را به آنها توصیه کند.
این روش که البته از سوی این شرکت فقط تغییری تاکتیکی ارزیابی شده، قرار است بزودی و از طریق به روز رسانی آتی ویندوز ویستا اعمال شود.
کاربرانی که از نسخه های قانونی ویندوز ویستا استفاده می کنند هنگام نصب این نرم افزار باید اعتبار آن را به تایید مایکروسافت برسانند.

این کار از طریق برنامه ای که به همین منظور در ویندوز ویستا تعبیه شده صورت می گیرد.
در صورت تشخیص غیر قانونی بودن ویندوز، رایانه مورد نظر عملا قفل و استفاده از آن امکان ناپذیر می شود.
با این حال بسیاری از دارندگان نسخه قانونی ویندوز شکایت کرده اند که این برنامه به درستی کار نمی کند و با وجود خرید نسخه واقعی پس از طی مرحله تایید اعتبار، پیام خطا دریافت کرده و نمی توانند از رایانه خود استفاده کنند.
با تغییر این سیستم، تایید اعتبار همچنان صورت خواهد گرفت ولی در صورت غیر قانونی بودن، اخلالی در نحوه کار آن ایجاد نخواهد شد.
به گفته مایکروسافت میزان استفاده از نسخه های غیرقانونی ویندوز ویستا به نسبت نسخه قبلی این سیستم عامل، یعنی ویندوز ایکس پی، به نصف کاهش پیدا کرده است.
این شرکت طی سال گذشته علیه بیش از هزار فروشنده محصولات کپی شده اش شکایت کرده و بیش از پنجاه هزار سایت را که به طور غیرقانونی نرم افزارهایش را به حراج می گذاشتند تعطیل کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها