جو هورن مرد 61 ساله امریکایی پس از این که 2 مرد در روز روشن با شکستن شیشه پنجره وارد خانه همسایه او در حومه هوستون ، تگزاس ، شدند به پلیس تلفن کرد و گفت می خواهد با تفنگش حساب دزدان را برسد.
کد خبر: ۱۵۴۰۳۵

به گزارش اسوشیتدپرس، وی لحظاتی بعد به مامور پلیس که همچنان با او ارتباط تلفنی داشت گفت آنان دارند با یک کیسه وسایل دزدی از خانه بیرون می روند. مامور پلیس از او خواست از خانه بیرون نرود: "اگر با تفنگ بیرون بروی حتما کشته می شوی. هورن گفت برایم مهم نیست چه فکر می کنی. می خواهی شرط ببندیم؛
من آنها را می کشم. و بعد با شلیک 2 گلوله 2 جوان بدبخت را که در این خبر اعلام نشده در کیسه همراه شان چه چیزی بود، به قتل رساند.
مقتولان 30 و38 ساله بودند. هورن که تمام مکالماتش با مامور پلیس به وسیله پلیس ضبط شده در ابتدا می گوید من تفنگ دارم. می خواهی جلوی دزدان را بگیرم.
پلیس به او می گوید این کار را نکند چون هیچ مالی ارزش شلیک به آدم ها را ندارد. مکالمه او با پلیس چند دقیقه طول می کشد و پلیس بارها به او می گوید از خانه اش بیرون نرود و هورن بارها جواب می دهد نمی تواند کاری نکند. دقایقی بعد که او خبر از بیرون آمدن دزدان می دهد صدای شلیک گلوله و صدای هورن شنیده می شود که می گوید کشته شدند: او در حالی که صدایش می لرزد می گوید: چاره ای نداشتم.
بیوه مقتول 30 ساله که پسری 8 ماهه از او دارد گفت از سخنان هورن متعجب شده است. وحشتناک است. او اشتیاق شدیدی به کشتن داشت.
این ماجرا یادآور ماجرای مشابهی است که در 1984 در مترو نیویورک رخ داد و در جریان آن "برنارد گوتز" مردی اهل نیویورک، به 4 نوجوان شلیک کرد که به گفته خودش 5 دلار از او خواسته بودند.
گوتز به جنایت متهم نشد بلکه او را برای داشتن اسلحه غیرقانونی محاکمه کردند و 8.5 ماه زندانی شد. هیات منصفه به او دستور داد 43 میلیون دلار به یکی از جوانانی که به او شلیک کرده بود، بپردازد.
در مورد ماجرای روز دوشنبه هوستون، پلیس همچنان در حال تحقیق است و هورن هنوز حتی متهم نشده تا چه رسد به این که دستگیر شده باشد.
قانون تگزاس به اشخاص اجازه می دهد در صورت احساس خطر مرگ، حتی با کشتن فرد مهاجم از خود دفاع کنند. در بعضی موارد افراد حتی می توانند از نیروی مرگبار برای حفاظت از اموال همسایه خود، اگر همسایه ای در غیاب خود مراقبت از خانه اش را به او سپرده باشد، استفاده کنند.
فرد موس، استاد حقوق کیفری در دانشگاه ساوترن متدودیست در دالاس می گوید: موضوع اساسی این است که آیا هورن در داخل خانه اش، با داشتن سلاح گرم، دلیلی داشت از 2 جوان غیر مسلح بترسد مخصوصا که آنان پس از دزدی در خانه همسایه مشغول ترک آنجا بودند، یا همچنان که مکالمات ضبط شده اش با مامور پلیس نشان می دهد، او در هر حال قصد کشتن آنان را داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها