در چهارمین سال تولد گوگل که گفته می شود از عالی ترین جستجوگرهای اینترنت ،
کد خبر: ۱۵۱۳۵
است گفتن برخی حقایق تلخ ، خالی از فایده نیست . اینترنت بازان در سالهای اخیر، گوگل را به عنوان قبله آمال جستجوگرها پذیرفته اند و این گسترده ترین و به تعبیری خزنده ترین ماشین جستجو، با ادعای داشتن 3میلیارد صفحه و تصویر، به عنوان اولین و آخرین ایستگاه دنیای رایانه ، با فوت جادویی خود مشکلات کاربران را حل کرده است . برای اولین بار از سال 1998به این سو برخی از متخصصان ، نقادی از این ماشین غول آسا را آغاز کرده و انگشت اتهام خود را به سوی فناوری گوگل به نام ( Pagerank ارزش عددی اهمیت یک صفحه وب براساس تعداد بازدیدکنندگان آن است ) نشانه رفته اند. این فناوری که توسط پدید آورندگان گوگل (لری و سرگئی ) در استانفورد طراحی شده ، براساس الگوریتم امتیازدهی به وب های پراهمیت طبق تعریف آنها بنا شده و حالا بحث اصلی بر سر بی ارج و قرب شدن Pagerank در نتایج جستجوهایی است که کاربران از آن استفاده می کنند. تیم دکتر اشمیت همچنان بر درستی این فناوری تاکید می کنند؛ اما منتقدان ، آن را بودار می دانند و معتقدند که تجارت در نتایج جستجوی گوگل ، بر صحت میزان بازدیدکننده های صفحات وب غلبه کرده است . واقعیت این است که در بسیاری از مواقع sites spam یا سایتهای هرز و بیهوده در نتایج اولیه گوگل به چشم می خورد و از گوگلی که فیلتر بسیار قوی ضداسپم را با خود یدک می کشد، دادن چنین نتایجی در جستجوی خود بسیار عجیب و شک برانگیز است . منتقدان در یک کلام می گویند: Pagerank مرده است . و این چیزی است که دکتر اشمیت ، چشمهای خود را روی آن بسته و گوشهای خود را از صدای دلارهای بادآورده ، پر کرده است.
پتانسیل سکه سازی از طریق SEOدرباره گوگل و Pagerankآن ، وب مسترها را شگفت زده کرده است . می توانید از کسی که روزی حداقل 100بار از گوگل استفاده می کند، درباره error404بپرسید و بیشتر حیرت زده شوید. صفحات خالی در نتایج جستجو مثل نقل و نبات ، بر عصبانیت کاربران راه انداز همه جا افزوده است . اما گوگل چه جوابی به این انتقادات داده است ؛ هیچ . نیت تیلور می گوید: آنچه شما آن را مشکل می خوانید، مربوط به همه کاربران و همه واژه های جستجو شده نمی شود و ما قبل از زنده کردن واژه های روی سایت بارها آن را امتحان می کنیم ؛ همین و بس ! امید کردستانی هم به جای جواب دادن به ایمیل ها، جیبهای خود و دکتر اشمیت را پرتر می کند. بمب گوگل چیست ؛ گوگل ماشین جستجویی است که با کلیدهای شما، نتیجه دلخواه خود را به شما تحمیل می کند. این بمب از اواخر آوریل ، خود را روی ماشین کاربران نشان داده است . تا به حال شده نتایج جستجوی خود را در صفحه اول ، روی صفحه مثلا 25گوگل هم ببینید و تکرار آن را نیز روی صفحه 40و Nextو Nextو... که دیگر وجود خارجی هم ندارند، مشاهده کنید؛!
بمب گوگل

بخش جستجوی تصاویر، وحشتناک تر است ؛ اینجا دیگر به معنای واقعی پهنای باند شما توسط cache serverهای گرسنه و تشنه گوگل در روز روشن دزدیده می شود. ماشین شما و سرعت خط اینترنت تان به طور رایگان ، گوگل را پولدارتر کرده است و شما متوجه نشده اید. یک امتحان کوچک در سایت خود انجام دهید: اگر 20کاربر دارید، 5نفر آنها را برای جستجوی عکس روی جستجوی تصاویر گوگل بسیج کنید. سپس در همین زمان ، سرعت و پهنای باند خود را مانیتور کنید. حتما به جای 2تا شاخ ، چندتا شاخ بزرگ روی سرتان در می آورید! پس از آن مطالبی را درباره ربوت جادویی گوگل برای خزیدن روی صفحات وب سایت شما و ایجاد دسترسی به سایتهای اینترنتی بدون اجازه یا با اجازه بدقت بخوانید و بعد اگر سیستم شما حساس است ، با یک پورت ، اسکنر خود را اسکن کنید تا ببینید پورت 16411شما باز است و بعد، البته دو دستی توی سر خودتان نزنید! فقط یک نصیحت دوستانه و آن این که روی وب سرور خود، اینترنت و بخصوص گوگل را Browse نکنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها