پژوهشگران به تازگی دریافتند تزریق خون به اکثر بیماران بیشتر از آنکه مفید باشد ممکن است زیان آور باشد چرا که خونهای ذخیره شده در بانک خون بلافاصله پس از اهدا یکی از گازهای اصلی
کد خبر: ۱۴۸۲۴۴
خود را از دست می دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ، پژوهشگران دانشکده پزشکی دیوک با انجام تحقیقاتی دریافتند اکسیدنیتریک انتقال اکسیژن از گلبولهای قرم خون به بافتها را تسهیل می کند اما ظرف سه ساعت از زمان اهدای خون اکسیدنیتریک موجود در خون اهدا شده از بین می رود.
پروفسور جاناتان استاملر از اساتید قلب و عروق دانشکده پزشکی «دیوک» در این خصوص می گوید این موضوع که خون تزریق شده می تواند برای بیماران مضر باشد یکی از مسائل بزرگی است که پژوهشگران در حال بررسی دقیق ان هستند.
وی افزود: ما یک راه حل برای مشکل اکسید نیتریک یافته ایم اما این راه حل نیاز به آزمایشهای بالینی بیشتری دارد.
پروفسور جاناتان استاملر در ادامه گفت گروه پزشکان وی آزمایشهایی را در زمینه افزودن اکسیدنیتریک به بانک خون و تزریق انها به سگها انجام دادند و اکنون گام بعدی این است که ببینیم آیا این روش روی انسانها نیز موثر خواهد بود یا خیر.
نتایج آخرین تحقیقات نشان می دهد بیمارانی که به انها کیسه های خون تزریق شده است بیشتر در معرض بروز حملات قلبی نارسایی قلبی سکته مغزی و حتی مرگ قرار دارند.
پروفسور جاناتان استاملر در ادامه می گوید اکسید نیتریک موجب باز شدن مجاری تنگ عروق خونی می شود و به گلبولهای قرمز خون اجازه عبور و تحویل اکسیژن به بافتها را می دهد اما اگر این مجاری عروق خونی نتوانند باز شون گلبولهای قرمز خون به درون رگها باز می گردند و بافتهای بدن نمی توانند اکسیژن دریافت کنند که نتیجه ان حمله قلبی یا حتی مرگ برای بیماران خواهد بود.
نتیجه این تحقیقات نشان می دهد اکسید نیتریک همچنین بر انعطاف پذیری گلبولهای قرمز خونی نیز تاثیر می گذارد و همزمان با کاهش سطح اکسید نیتریک خون ، گلبولهای قرمز خونی نیز سفت تر می شوند و حرکت آنها در مویرگهای خونی به سختی صورت می گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها