واحد مرکزی خبر: معاون امور بانکی ، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: نخستین بانک سرمایه گذاری کشور، هفته گذشته مجوز تاسیس گرفت.
کد خبر: ۱۴۵۳۰۹

سیدحمید پورمحمدی در جمع خبرنگاران افزود: این بانک یا شرکت تامین سرمایه را بخش خصوصی با سرمایه 100 میلیارد تومان ایجاد خواهد کرد. وی گفت: یکی از راهکارهای رفع مشکلات بازار مسکن و ایجاد منابع لازم برای تامین مالی این بخش ، راه اندازی بانکهای سرمایه گذاری یا شرکتهای تامین سرمایه است.
وی افزود: 3 شرکت خصوصی دیگر نیز برای دریافت مجوز ایجاد بانک سرمایه گذاری یا شرکت تامین سرمایه در نوبت هستند. معاون وزیر اقتصاد افزود: این بانکها می توانند به طور تخصصی به فعالیت های تامین سرمایه در بخش مسکن بپردازند.
وی اضافه کرد: شرکتهای تامین سرمایه به طور تخصصی برای یافتن موقعیت های مناسب سرمایه گذاری در سراسر کشور کار می کنند و پس از تشخیص بهترین موقعیت های سرمایه گذاری در بخشهای مختلف ، با پذیره نویسی به مردم اعلام می کنند.
وی افزود: بانکهای سرمایه گذاری (یا شرکتهای تامین سرمایه) علاوه بر جذب مشارکت مردم در طرحهای سرمایه گذاری ، برای تامین مالی این سرمایه گذاری ها از منابع داخلی و خارجی اقدام می کنند.
پورمحمدی گفت: استفاده از عامل کارگزاری نیز راهکاری دیگر برای تامین منابع لازم در تولید مسکن است و در این شیوه ، عامل کارگزار، نقش رابط میان انبوه ساز و متقاضیان مسکن را ایفا می کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها