دانشمندان اعلام کردند ، شیوه جدیدی را برای تنظیم فشار خون کشف کردهاند که موجب امیدواری برای تهیه داروهای جدیدی در مبارزه با سکته مغزی و حمله قلبی می شود.
کد خبر: ۱۴۳۵۰۳

به گزارش شبکه BBC ، یک چهارم بزرگسالان به ازدیاد فشار خون مبتلا هستند و علی رغم وجود داروهای قوی و موثر تعدادی کمی از بیماران میتوانند فشار خون خود را در سطح مناسب آن نگهدارند.
پژوهشگران کالج سلطنتی لندن در این مطالعه فرآیندی را یافتند که اکسیداسیون در آن دخالت دارد.
تاکنون اکسیداسیون به طور عمده بیش از آنکه با فرایندهای مفید ارتباط داده شود ، با فرایندهای مضر ارتباط داده میشد.

در واقع رادیکال های آزاد و اکسیدان هایی مانند پراکسید هیدروژن که میتوانند به سلول آسیب وارد کنند ، نقش مهمی نیز در عملکرد طبیعی سلول دارند.
پروتئین کیناس جی «Protein kinase G» پروتئین مهمی در تمامی بافت ها محسوب میشود، اما در دستگاه قلب و عروق نقش اساسی در تنطیم فشار خون ایفا میکند.
اکسید نیتریک که در رگهای خونی تولید میشود نیز نقش حیاتی در این فرآیند دارد.
جوزف برگوین و همکارانش در کالج سلطنتی لندن شیوه جدیدی را یافتهاند که در آن پروتئین (PKG) را میتوان مستقل از اکسید نیتریک ، تنظیم کرد.
این گروه تحقیقاتی دریافت اکسیدان هایی مانند پراکسید هیدروژن بین دو اسیدآمینه پیوندی ایجاد میکند که آنها نیز به نوبه خود ( (PKGرا فعال میکنند. این مساله نیز منجر به کاهش فشار خون میشود.
دکتر فیلیپ ایتون سرپرست گروه تحقیقاتی کالج سلطنتی لندن گفت ، این تحقیق میتواند به تولید داروهایی که این فرآیند جدید را فعال میکنند، بینجامد.
محققان اکنون قصد دارند نقش این فرآیند جدید را در حوادثی که منجر به حمله قلبی میشوند، بررسی کنند. این مطالعه در نشریه ساینس منتشر شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها