این کارتون قدیمی به معرفی زندگی نامه مشاهیرعلم و فرهنگ جهان می پرداخت.
کد خبر: ۱۴۰۲۵۳۹
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 59

دستاورد و ابتکارات محققین و دانشمندانی چون برادران رایت، نیوتن، یوهان گوتنبرگ، گالیله، انیشتین، سقراط، هلن کلر،کوپرنیک و... در انتهای هر قسمت هم توضیحات تکمیلی از سرانجام فرد سوژه شده داستان، توسط راوی ارائه می شد که تکمیلی بود بر پیام کارتون. یکی از ویژگی های مهم این مجموعه انیمیشن، بهرگیری از گرافیک ساده و پرهیز از دیالوگ های سنگین و ثقیل همراه با چاشنی زبان طنز به اضافه شخصیت پردازی کمیک و خنده دار آن (به خصوص مورس و گالیله) بود که باعث می شد مخاطب کودک به راحتی با آن ارتباط عمیقی برقرار کند . تماشای این کارتون نه تنها برای بچه ها که برای پدر و مادرها که دوست داشتند فرزندانشان در آینده نابغه و دانشمند شوند هم بسیار جذاب بود.

کارتون ژاپنی "بزرگترین مشاهیر جهان"، (به انگلیسی: Manga Ijin Monogatari) سال ۱۹۷۷ با همکاری شبکهٔ "ام‌بی‌اس تی‌وی"، "گروه تی‌ای‌سی" و "کادوکاوا هرالد پیکچرز"، به کارگردانی "ماساکازو هیگوچی" (سرپرست گروه کارگردانان) و بر اساس متن هایی که به طور مشترک توسط "شوجی هیرامی"و "یوشیتاکه سوزوکی" آماده شده بود،ساخته شد.

همیشه با دیدن کارتون "مشاهیر بزرگ جهان " از خودمان می پرسیدیم چرا در مورد دانشمندان ایرانی چنین کارتونی ساخته نمی شود !؟ این آرزو سرانجام اواسط دهه 80 با ساخت مجموعه کارتونی "مشاهیر بزرگ ایران زمین" توسط مرکز پویانمایی صبا محقق شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها