رئیس جمهور بلاروس درباره احتمال وقوع جنگ جهانی سوم که در آن از تسلیحات هسته‌ای استفاده خواهد شد، هشدار داد.
رئیس جمهور بلاروس درباره احتمال وقوع جنگ جهانی سوم که در آن از تسلیحات هسته‌ای استفاده خواهد شد، هشدار داد.
کد خبر: ۱۴۰۲۴۶۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ رئیس جمهور بلاروس درباره احتمال وقوع جنگ جهانی سوم که در آن از تسلیحات هسته‌ای استفاده خواهد شد، هشدار داد.
الکساندر لوکاشنکو در سخنرانی سالانه خودش هشدار داد جنگ جهانی سوم با «آتش‌های هسته‌ای» از دور مشاهده می‌شود.
لوکاشنکو افزود روسیه یک کشور هسته‌ای است و نمی‌توان آنرا شکست داد و اگر با شرایط فروپاشی روبرو شود از ترسناک‌ترین تسلیحات استفاده خواهد کرد.

تعداد بازدید : 34

وی با ارائه پیشنهاد آتش بس در اوکراین خاطر نشان کرد پیشنهادی را برای توقف عملیات نظامی و اعلام آتش بس بدون حق تغییر مواضع نیرو‌ها یا انتقال تجهیزات و تسلیحات ارائه می‌کنم. اگر غرب بار دیگر تلاش کند از دوره توقف عملیات نظامی برای تقویت فعالیت‌های خودش با فریبکاری استفاده کند، روسیه مجبور خواهد شد از تولیدات صنایع نظامی خودش به طور کامل استفاده کند که از جمله آن‌ها مهمات حاوی فسفر، اورانیوم ضعیف شده و اورانیوم غنی سازی شده، است.
رئیس جمهور بلاروس گفت مذاکرات با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را برای استقرار مجدد تسلیحات هسته‌ای در بلاروس آغاز کردیم. تسلیحات هسته‌ای که در دهه ۹۰ قرن گذشته از بلاروس خارج شد. آن اقدام پس از آن صورت گرفته بود که به بلاروس درباره اعمال نشدن تحریم، اجتناب از اعمال فشار یا حمایت از انقلاب‌ها یا اجرای حمله علیه آن، تضمین‌هایی داده شده بود. اما همه این تضمین‌ها بر باد رفت. هدف از این اقدام، ترساندن یا باج خواهی از هیچ کسی نیست، بلکه برای تضمین امنیت و صلح در بلاروس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها