بیشترین تلفات ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در جهان مربوط به آلمان و آمریکا به ترتیب با ۱۰۰ و ۸۱ فوتی است.
بیشترین تلفات ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در جهان مربوط به آلمان و آمریکا به ترتیب با ۱۰۰ و ۸۱ فوتی است.
کد خبر: ۱۴۰۲۴۴۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت ورلد میترز، بر اساس تازه‌ترین آمار، تعداد قربانیان کرونا در جهان به بیش از ۶ میلیون و ۸۳۰ هزار نفر رسید.
تا کنون ۶۸۳ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۶۷ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۳۴۴ نفر جان باخته اند.
آمریکا با ابتلای ۱۰۶ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۰۸ نفر و فوت یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۳۵۳ نفر بر اثر کرونا در صدر قرار دارد. بیشترین تلفات شبانه روز گذشته در جهان مربوط به آلمان و آمریکا به ترتیب با ۱۰۰ و ۸۱ فوتی است. پس از آمریکا، هند با ۴۴ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۶۷۶ مبتلا و مرگ ۵۳۰ هزار و ۸۴۸ نفر بر اثر این بیماری در جایگاه دوم آمار مبتلایان قرار دارد. فرانسه آمار ۳۹ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۵۸۹ مبتلا و ۱۶۵ هزار و ۶۰۹ فوتی بر اثر کرونا را تا کنون ثبت کرده است.
در آلمان ۳۸ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۹۶۳ مبتلا و ۱۷۰ هزار و ۷۲۷ مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است. در برزیل، ۳۷ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۶۶۳ نفر تا کنون به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۷۰۰ هزار و ۲۳۹ نفر جان باخته اند.
آمار کرونا در ایتالیا از ابتلای ۲۵ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۴۴۲ نفر و مرگ ۱۸۸ هزار و ۹۳۳ نفر بر اثر این بیماری حکایت دارد. در انگلیس تا کنون ۲۴ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۷۲۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۰۹ هزار و ۳۹۶ نفر بر اثر آن جان باخته اند.
در روسیه تا کنون ۲۲ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۵۲۴ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۳۹۷ هزار و ۲۱۱ نفر جان باخته اند. ۳۲ نفر هم در بیست و چهار ساعت گذشته در آمار قربانیان کرونا در این کشور قرار گرفتند.
در اسپانیا تا کنون ۱۳ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۵۸۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۱۲۰ هزار و ۱۷۰ نفر جان باخته اند. تعداد مبتلایان جدید کرونا در کره جنوبی نیز طی شبانه روز گذشته رکورد ثبت کرده است. بر اساس آمار ارائه شده، ۱۳ هزار و ۱۳۴ نفر طی شبانه روز گذشته در کره جنوبی به کرونا مبتلا شده اند و تعداد تلفات کرونا در این کشور طی شبانه روز گذشته ۱۴ نفر اعلام شده است. ۳۰ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۷۲۳ نفر تاکنون در کره جنوبی به کرونا مبتلا شده و ۳۴ هزار و ۲۴۵ نفر جان باخته اند.
آمار کرونا در ایران از ابتلای ۷ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۴۲۲ نفر و فوت ۱۴۵ هزار و ۲۲۰ نفر حکایت دارد.
در مجموع ۴۱۷ نفر در شبانه روز گذشته در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.
بر اساس به روزرسانی آمار واکسیناسیون کرونا در کشور‌های جهان، تاکنون ۵.۵۵ میلیارد نفر تقریبا معادل ۷۲.۳ درصد جمعیت جهان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند. در آمریکا تا کنون ۸۰% مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند که از این تعداد ۶۸% دو دوز واکسن و ۳۴% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند. در هند، ۷۵% مردم واکسن دریافت کرده اند که ۷۰% کاملا واکسینه شده اند و ۱۷% دوز تقویتی را دریافت کرده اند.
در برزیل، ۹۰% مردم واکسن زده اند و از این تعداد ۸۳% به طور کامل واکسینه شده اند و ۶۰% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند. در فرانسه این آمار به ترتیب، ۸۲% آمار واکسیناسیون، ۷۹% دریافت دو دوز واکسن و ۷۱% دریافت دوز تقویتی کرونا اعلام شده است.
انگلیس تا کنون ۸۱% مردم خود را در برابر کرونا واکسینه کرده است که ۷۶% دو دوز واکسن و ۶۰% دوز تقویتی کرونا را دریافت کرده اند. در ایتالیا این آمار به ترتیب ۸۴% واکسن، ۸۰% دو دوز واکسن و ۷۸% دوز تقویتی واکسن است. در روسیه تا کنون ۶۱% واکسن زده اند و از این تعداد ۵۵% دو دوز واکسن و ۱۴% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند.
در ایران هم تا کنون ۷۹% از مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند و از این تعداد ۷۱% دو دوز واکسن و ۳۸% دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند./صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها