رئیس جمهور روسیه اعلام كرد ما سلاح های هسته ای را در بلاروس مستقر می کنیم همانگونه که آمریکا چنین کاری در اروپا کرده است.
رئیس جمهور روسیه اعلام كرد ما سلاح های هسته ای را در بلاروس مستقر می کنیم همانگونه که آمریکا چنین کاری در اروپا کرده است.
کد خبر: ۱۴۰۲۱۶۰

به گزارش جام جم آنلاین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد مسکو سلاح‌های هسته‌ای "تاکتیکی" را در قلمرو متحد خود، بلاروس، کشوری که در دروازه‌های اتحادیه اروپا قرار دارد، مستقر خواهد کرد.
پوتین در مصاحبه‌ای که از تلویزیون روسیه پخش می‌شد، خاطرنشان کرد: اینجا هیچ چیز غیرعادی وجود ندارد، آمریکا چندین دهه است که این کار را انجام می‌دهد. این کشور در استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی خود در قلمرو متحدانش سابقه طولانی دارد.
وی با بیان اینکه موافقت مینسک را در این زمینه دارد، افزود: توافق کردیم همین کار را انجام دهیم.
پوتین همچنین اعلام کرد: ما پیش‌تر به همکاران بلاروسی خود کمک و هواپیما‌های آن‌ها را تجهیز کردیم بدون اینکه تعهدات بین المللی خود را در مورد عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای نقض کنیم. ۱۰ فروند هواپیما آماده استفاده از این نوع سلاح هستند.
وی در ادامه اظهارات خود گفت: از ۳ آوریل آموزش خدمه را آغاز و اول ژوئیه هم ساخت انبار ویژه سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را در خاک بلاروس تکمیل خواهیم کرد. 
از نظر پوتین، این تصمیم به علت تمایل لندن برای ارسال مهمات اورانیوم ضعیف شده به اوکراین گرفته شد؛ چرا که اخیراً یک مقام انگلیس این موضوع را مطرح کرد.
پوتین تهدید کرد در صورتی که کی یف چنین نوع مهماتی دریافت کند، ما نیز از همین مهمات استفاده خواهیم کرد.
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: البته روسیه برای پاسخگویی به این موضوع چیزی برای ارائه دارد. بدون اغراق بگویم؛ ما صد‌ها هزار گلوله از این دست داریم که تاکنون از آن‌ها استفاده نکرده ایم.

پوتین گفت: آموزش سامانه اسکندر در بلاروس از آوریل آغاز خواهد شد و در ماه مه انبار سلاح های هسته ای تاکتیکی را بنا خواهیم کرد.
پوتین افزود: حمایت های تسلیحاتی غرب از اوکراین باعث طولانی شدن منازعه خواهد شد. تجهیز اوکراین به تعداد زیادی گلوله و تانک باعث افزایش تهدیدات می شود.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: صنایع نظامی ما به سرعت فعالیت می کند و سه برابر تسلیحاتی که ناتو به اوکراین ارسال می کند، تولید خواهد کرد.
پوتین ادامه داد: روسیه پاسخ مناسبی برای تصمیم انگلیس به ارسال اورانیوم غنی شده به اوکراین دارد.

تعداد بازدید : 12
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها