سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه نشست ۱۵۵ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، با استقبال از حمایت وزرای خارجه شورای همکاری از نتایج گفت‌وگوهای اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، ابراز امیدواری کرد توافق حاصله نقش موثری در افزایش ثبات، صلح و توسعه منطقه‌ای و تقویت رویکردهای گفت‌وگومحور در منطقه خلیج فارس ایفاء کند.
کد خبر: ۱۴۰۱۹۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر از میزبانی و مساعدت جمهوری خلق چین و اقدامات موثر جمهوری عراق و سلطنت عمان در ازسرگیری روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی قدردانی کرد و حمایت کشورهای منطقه از این توافق را نشانه‌ای از عزم همسایگان برای تقویت ابتکارات دیپلماتیک در سطح منطقه دانست.

کنعانی با تاکید مجدد بر مواضع همیشگی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین مفاد بیانیه شورای همکاری خلیج فارس در خصوص موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ ای کشورمان را وارد ندانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران به مسئولیت‌ها و تعهدات بین‌المللی خود آشنا و همواره به آنها پایبند بوده و در خصوص توافق برجام نیز در چارچوب‌های فنی و سیاسی مرتبط با این توافق، در تعامل و ارتباط با طرف های ذیربط می‌باشد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود، همواره تعامل و همکاری با همسایگان را بهترین راهکار حل مسائل منطقه دانسته و از ابتکارهای مثبت در زمینه توسعه مناسبات، مبتنی بر حُسن همسایگی و اصول و قواعد بین‌الملل استقبال می کند.

کنعانی در پایان، مطالب مربوط به یمن و ارتباط آن با نام ایران را رد کرد و بر لزوم واقع گرایی و پیشرفت راه حل سیاسی برای پایان بخشیدن به بحران طولانی یمن تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها