وزیر امور خارجه در پیامی ضمن تبریک سال نو به ایرانیان خارج از کشور، از آنها دعوت کرد پیشرفت، توان، دانش و سرمایه خود را در سرزمین مادری متمرکز کرده و بدون دغدغه و بدون نگاه به اقدامات و سیاست‌های ایران هراسانه به سرزمین آباء و اجدادی خود سفر کنند.
کد خبر: ۱۴۰۱۸۹۰

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در پیامی ویدئویی سال نو و فراررسیدن نوروز را به ایرانیان خارج از کشور تبریک گفت.

وی خطاب به هموطنان ایرانی خارج از کشور گفت: شما ایرانیان عزیز در اقصی نقاط جهان، سفیران فرهنگ ایرانی و طلایه داران و پیشگامان تمدن و ابتکار و نوآوری هستید.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: ما در دولت سیزدهم برای تسهیل امور ایرانیان در خارج از کشور که تعداد قابل توجهی هستند، همه گونه تسهیلات کنسولی و امکانات برای تردد آسان و راحت شما به سرزمین مادری را فراهم کرده‌ایم و در سال آینده نیز اگر کاستی‌هایی وجود داشته، با کمک یکایک همکارانم و بخش‌های ذیربط در جمهوری اسلامی ایران برای رفع آن کاستی‌ها با تمام توان همت گماشته‌ایم.

وزیر خارجه بیان کرد: وطن ما یکی است، دغدغه‌های ما مشترک است. قلب همه ایرانیان در هر کجای جهان که هستند برای سرافرازی وطن و سرزمین مادری می‌تپد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: سال جدید را با این امید و نوید آغاز می‌کنیم که همه تلاش خود را در داخل و خارج برای توسعه، پیشرفت و قرار گرفتن ایران عزیز در اوج قله‌های پیشرفت و اقتدار در تمامی زمینه‌ها به کار خواهیم بست. یکایک شما هموطنان عزیز، خانم‌ها، آقایان جوانان و نوجوانان ایرانی در اقصی نقاط جهان باید سهم خود را بیش از پیش در این مسیر عملی کنید.

وزیر خارجه بیان کرد: زبان فارسی و نوروز دو سرمایه جدایی ناپذیر ایران و ایرانیان بشمار می‌رود. ما با در اختیار داشتن این سرمایه‌های عظیم و شاعران بزرگ، تاریخی و تمدنی ایرانی به ایرانی بودن خود و به فارسی زبان بودن خود و به حوزه تمدنی ایران افتخار می‌کنیم.

وی خطاب به ایرانیان خارج از کشور گفت: همه شما را دعوت می‌کنم به اینکه پیشرفت، توان، دانش و سرمایه خود را در سرزمین مادری متمرکز کنید و در تمام طول سال نه یک بار و دو بار بلکه ده‌ها بار بدون دغدغه و بدون نگاه به اقدامات و سیاست‌های ایران هراسانه دشمنان به سرزمین آباء و اجدادی خود سفر کنید. بهترین‌ها را برای یکایک شما آرزو دارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها