مدیرکل راهداری خوزستان:

افزایش 100 درصدی اعتبارات ملی

مدیرکل راهداری خوزستان از افزایش 100 درصدی اعتبارات ملی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۱۶۹۲

به گزارش جام جم آنلاین - خوزستان،  محمد جولانژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح شنبه (27 اسفند) برگزار شد، ضمن قدردانی از اصحاب رسانه بابت حمایت های یکساله شان از حوزه راهداری و حمل و نقل جاده خوزستان، اظهار کرد: در سالجاری چهار میلیون و 810 هزار مسافر در قالب 700 هزار سفر از مبدا خوزستان به اقصی نقاط کشور جابجا شده اند.

وی افزود: تعداد تناژ جابجا شده از مبادی استان خوزستان بیش از 45 میلیون تن در قالب دو میلیون و 328 هزار سفر بوده است که از این مقدار 13 میلون و 471 هزار تن از مبدا بندر امام خمینی (ره) انجام شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: تعداد 246 میلیون و 581 هزار و 265 تردد سبک و سنگین در استان ثبت شده است که نسبت به سال گذشته 29 درصد افزایش داشته است و از این میزان 39 میلیون و 900 هزار و 715 تردد مربوط به تردد سنگین با افزایش 11 درصدی بوده است .

جولانژاد با بیان اینکه در حوزه راهداری اقدامات بسیاری خوبی در سطح محورهای خوزستان بخصوص در طرح نوروزی  انجام شده است تصریح کرد: میزان خط کشی انجام شده در سالجاری 6 هزار و 475 کیلومتر با رشد 274 درصدی نسبت به سال گذشته بوده است ؛ همچنین 25.6 کیلومتر احداث روشنایی انجام شده است که نسبت به سال 1400 میزان 111 درصد رشد داشته است .

به گفته وی؛ نصب 10 کیلومتر حفاظ میانی راه از نوع نیوجرسی با رشد 87 درصدی و نصب گاردریل، حفاظ های میانی و کناری راه و تعمیرات آنها در سطح راه ها به میزان 50 کیلومتر با رشد 354 درصدی نسبت به سال قبل از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان عنوان کرد: 131 هزار و 900 عدد تابلو علائم از نوع بازتاب ایمنی ، علائم و تجهیزات ترافیکی که بصورت میانگین 90 درصد رشد داشته در سطح راه ها نصب شده است .

جولانژاد بیان کرد: انجام کلیه اقدامات نگهداری راه شامل لکه گیری، روکش، درزگیری و اجرای لایه های حفاظتی به میزان 504 کیلومتر با رشد 200 درصدی به صورت میانگین، ساخت 170 کیلومتر راه روستایی با رشد 87 درصدی، رفع 22 نقطه با سابقه تصادفات قابل ملاحظه با رشد 144 درصدی نسبت به سال گذشته از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این دستگاه است .

وی در ادامه در خصوص دوربین های ثبت تخلف نصب شده در محور راه های استان گفت: 103 دوربین ثبت تخلف فعال، 58 سامانه با پیشرفت 71 درصدی در سطح استان وجود دارد که امیدواریم این تعداد تا پایان اردیبهشت ماه به بهره برداری برسند و دوربین های ثبت تخلف را به 161 سامانه برساند تا تمامی محورهای شریانی با راه اندازی این تعداد تحت پوشش دوربین های ثبت تخلف قرار گیرند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اینکه 80 درصد ترافیک عبوری در سطح راه های مواصلاتی استان از محورهای شریانی است اظهار کرد: استان خوزستان جز اولین استان های کشور است که سامانه ثبت تخلف آن قابلیت ثبت سرعت متوسط خودرو را دارد، یعنی علیرغم اینکه سرعت لحظه ای را ثبت می کند سرعت متوسط فاصله بین دو دوربین را احصا می کند که 30 درصد تخلفات احصا شده مربوط به سرعت های متوسط است .

به گفته وی؛ با 56 سامانه و دوربین نظارتی، رتبه یک کشور در این عرصه هستیم .

جولانژاد عنوان کرد: 128 دستگاه تردد شمار و پنج سیستم توزین در حال حرکت جهت توزین خودروهای سنگین در سطح راه های استان وجود دارد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به تردد در طرح نوروز که از 24 اسفند ماه آغاز شده است بیان کرد: از آغاز طرح تا 26 اسفند ماه سه میلیون و 130 هزار و 511 تردد در خوزستان ثبت شده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 38 درصد افزایش تردد وجود داشته است ؛ روزگذشته (26 اسفندماه) یک میلیون 50 هزار و 794 تردد انجام شده که پرترددترین محورها آبادان – خرمشهر و بالعکس، شوش - اهواز و بالعکس و ماهشهر- بندرامام (ره) بوده است .

وی در ادامه اضافه کرد: از ابتدای ابان ماه طرح راهداری زمستانی را داشتیم که بدون هیچ مشکل خاص در بحث راهداری زمستانی و انسداد مسیرها آن را پشت سر گذاشته ایم البته در برخی نقاط استان مخصوصا در محورهای شمالی استان این طرح همچنان ادامه دارد و اکنون طرح نوروزی آغاز شده است .

جولانژاد درخصوص کمک به بحران ناشی از بارش برق در استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این راستا 29 دستگاه و ماشین آلات به این استان اعزام کرده ایم که موفق شدیم ماموریتمان را به خوبی انجام دهیم .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه طرح پویش سفر در سه مجتمع خدمات رفاهی سط استان با اولویت محورهای پرترافیک برگزار خواهد شد، تصریح کرد : هدف اصلی این طرح ایجاد انگیزه برای توقف خودروهای عبوری و استراحت آنها است که در نهایت به کاهش تصادفات جاده ای منتج خواهد شد؛ نوروز 1401 کاهش چشمگیر تصادفات را داشتیم و تلاشمان این است که ابتدای سال پیش رو نیز در طرح نوروزی تصادفات جاده ای را به میزان بیشتری کاهش دهیم.

به گفته وی؛ 45 اکیپ راهداری در سطح راه های مواصلاتی استان جهت درمان و خدمات رسانی به مسافرین نوروزی حضور دارند، همچنین راهدارخانه های خوزستان آماده پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی هستند .

جولانژاد افزود : در خوزستان 52 مجتمع خدمات رفاهی وجود دارد که با تهران رتبه چهارم در سطح کشور را دارا هستیم همچنین 28 مجتمع در حال ساخت و 31 مجتمع در حال اخذ استعلام از ارگانهای مربوطه هستند.

وی ادامه داد : در پویش سفر ایمن که عمدتا ورودی های استان هستند نقشه راه های استان به مسافرین نورورزی تحویل داده خواهد شد و در آخرین جلسه خدمات سفر که با حضور استاندار برگزار شد، ارگانهایی مثل میراث فرهنگی مکلف شدند نقشه راهها، شهرها و در واقع نقاط گردشگری استان را در اختیار مسافرین نوروزی قرار دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه به این قضیه معترف هستم نواقصی در سطح راه ها وجود دارد تصریح کرد: منصفانه نیست که خودمان را با یک وضعیت ایده آل مقایسه کنیم بلکه باید خودمان را با وضعیت کشور و اعتبارات مقایسه کنیم و اقدامات امسال ما نسبت به سنوات گذشته رشد چشمگیری داشته است .

 جولانژاد با اشاره به اینکه برای تامین ایمنی و نگهداری راهها با چند چالش و معضل مواجه هستیم اظهار کرد: عدم تامین منابع مالی، گرانی و هزینه های هنگفت ایمن سازی از جمله چالش هایمان است به طوری که برای یک متر خط کشی راه ها قریب به 14 هزارتومان، یک عدد تابلو اخطاری و انتظامی مثل محدودیت سرعت و سرعتگیر قریب 750 هزار تومان، یک کیلومتر روشنایی قریب به یک میلیارد و 700 میلیون تومان باید هزینه کرد؛ روز گذشته پنج کیلومتر روشتایی در مسیر اهواز – ملاثانی ایجاد کردیم که بیش از 6 میلیارد تومان هزینه آن شد و به بهره برداری رساندن آن کار سختی بود.

افزایش 100 درصدی اعتبارات ملی

وی در خصوص اعتبارات تخصیصی از محل استان بیان کرد: تا دو هفته گذشته میزان اعتبار 7 درصد بوده و به تازگی این عدد به 38 درصد رسیده است که حدود 465 میلیارد تومان اعتباراست و اکنون نمی توانیم بازخورد 38 درصد را ببینیم و تنها میتوانیم شاهد بازخورد 7 درصدی باشیم ، همچنین در بحث اعتبارات ملی موفق شدیم رشد چشمگیری داشته باشیم و اعتباراتمان را 100 درصد افزایش دهیم .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان هزینه بالای نصب نیوجرسی و کیفیت پایین مصالح برای ایمن سازی محورها را از چالش های دیگر خواند و عنوان کرد: با توجه به اینکه خیلی از تحریم ها وجود دارد و واردات اتفاق نمی افتد، بسیاری از مصالحی که قبلا از خارج وارد میشد و دارای کیفیت مناسبی بودند اکنون وجود ندارند و سبب شده شاهد کاهش کیفیت یکسری از تجهیزات ایمنی باشیم .

جولانژاد با بیان اینکه سرقت تابلوها از معظلات اصلی ایمنی مسیرها در استان است تصریح کرد: در این راستا امسال از تابلوهای کامپوزیتی غیرقابل بازیافت استفاده کرده و تعدادی علائم نصب کرده ایم، تعدادی از این علائم سرقت شد اما از آنجایی که دیگر ارزش سرقت ندارند بخش عمده آنها باقی مانده است؛ تبدیل تابلوهای عمودی به افقی اقدام دیگری است که در راستای پیشگیری از سرقت انجام شده است .

وی افزود : محور ایذه – دهدز بزرگترین پروژه لکه گیری و روکش است اما از آنجایی که شدت خرابی زیاد و ترافیک بالا است و از طرفی کیفیت این راه برای مسیر فرعی بوده و اکنون راه ترانزیتی شده است همین سبب شده برخی نقاط خرابی ها تکرار شوند، اما چیزی که مسجل است ما تمام تلاشمان را می کنیم تا تمام خرابی های سطح استان را رفع کنیم و نگهداری راه یک تلاش بی وقفه است .

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها