در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ انجام شد

رفع آتش‌ سوزی کشتی تجاری باحضور ناوها و بالگردهای ۳ کشور

یگان‌های شناوری و پروازی ایران، چین و روسیه در ادامه برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳، عملیات اطفاء حریق را در شمال اقیانوس هند تمرین کردند.
کد خبر: ۱۴۰۱۶۴۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، امیر دریادار دوم مصطفی تاج الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 گفت: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 با حضور نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه یگان‌های شناور و پروازی سه کشور براساس سناریوی از پیش تعیین شده عملیات اطفاء حریق و رفع صدمات ایجاد شده در شناور تجاری را انجام دادند.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش پس از ارسال پیام اضطراری کشتی دچار حریق شده، ابتدا منطقه عملیات توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش مورد شناسایی و جستجو قرار گرفت و سپس ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «سهند» شناورهای مستقر در منطقه را برای اجرای عملیات اطفاء حریق اعزام کرد.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 اضافه کرد: نیروهای عملیات ویژه ارتش و سپاه با مشارکت نیروهای عملیات ویژه چین و روسیه پس از عملیات اطفاء حریق کشتی با فرود آمدن از هوا و سطح برروی عرشه شناور عملیات امداد رسانی به آسیب دیدگان و انتقال آنها به مراکز درمانی را انجام دادند و همچنین مداوای زخمیان و مصدومان حادثه و در نهایت اجرای عملیات یدک شناور تجاری به لنگرگاه امن با موفقیت انجام شد.

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023، با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه از ساعات پایانی پنجشنبه شب در منطقه شمال اقیانوس هند آغاز شد.

هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان سه کشور و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک عنوان شده است.

گفتنی است این چهارمین رزمایش از رزمایش‌های مرکب سه کشور ایران، چین و روسیه در سال‌های گذشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها