اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد:

پایتخت بارانی می‌شود | کاهش محسوس دما در نخستین روزهای بهار

جام جم آنلاین از شرایط جوی 5 روز ابتدایی تعطیلات نوروزی گزارش می‌دهد

آسمان نوروز ابری است | بررسی آب و هوای 31 شهر | در کدام استان‌ها برف می‌بارد؟

بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که مسافران نوروزی در بیشتر استان‌های کشور در پنج روز ابتدایی فروردین 1402 بارش برف و باران را تجربه خواهند کرد.
بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که مسافران نوروزی در بیشتر استان‌های کشور در پنج روز ابتدایی فروردین 1402 بارش برف و باران را تجربه خواهند کرد.
کد خبر: ۱۴۰۱۵۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، چند روزی است که مسافرت‌های نوروزی آغاز شده ‌و بسیاری از مسافران به دل‌ جاده‌های کشور زده‌اند. بررسی‌های پلیس راهور نیز از این حکایت دارد که از چهارشنبه گذشته تا دیروز سفرهای نوروزی افزایش قابل توجهی داشته است.

 آن طور که سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در این باره توضیح می‌دهد ‌ سفرهای نوروزی نسبت به چهار سال گذشته افزایش داشته است. برای نمونه در مدت 24 تا 26 اسفند امسال سفرها‌ نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 17 درصد بیشتر شده است.

او ادامه می‌دهد: بررسی آمار سفرهای نوروزی نشان می‌دهد که میزان سفرها در 24 تا 26 اسفند در مقایسه با نوروز 1400  نیز حدود 42 درصد و در مقایسه با سال 99 حدود 112 و نسبت به سال 98 حدود 40 درصد افزایش داشته است.

این درحالی است که گزارش‌های سازمان هواشناسی نیز از این حکایت دارد که در نیمه نخست تعطیلات نوروزی بیشتر مناطق کشور آسمانی ابری خواهند داشت و شهروندان‌ بارش برف و باران را تجربه خواهند کرد. به همین دلیل نیاز است که شهروندان نکات ایمنی را بیش از گذشته جدی بگیرند تا دچار سوانح ترافیکی نشوند.‌

تحویل سال با باران

آسمان نوروز ابری است | بررسی آب و هوای 31 شهر | در کدام استان‌ها برف می‌بارد؟

براساس اطلاعاتی که سازمان هواشناسی کشور تاکنون منتشر کرده است، می‌توان گفت در روز تحویل سال بیشتر استان‌های کشور آسمانی ابری همراه با بارش باران یا برف را خواهند داشت.

صادق ضیائیان، رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ‌درباره شرایط آب و هوا در روز سه‌شنبه پیش‌رو و به عبارت دیگر یکم فروردین 1402  عنوان می‌کند: در این روز بارش‌های قابل ملاحظه‌ای را در بیشتر مناطق کشور شاهد خواهیم بود. در این بین اما‌ در شرق، جنوب شرق و مرکز کشور بارش‌ها پراکنده خواهد بود.

آن طور که او توضیح می‌دهد در استا‌ن‌های کوهستانی و سردسیر اما بارش‌ها به شکل برف خواهد بود و ضروری است که رانندگان از ایمنی خودرو خود و همراه داشتن زنجیر چرخ اطمینان پیدا کنند.

آب و هوا در نیمه ‌اول تعطیلات

آسمان نوروز ابری است | بررسی آب و هوای 31 شهر | در کدام استان‌ها برف می‌بارد؟

بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که شرایط جوی در تهران و کرج  از یکم تا پنجم فروردین 1402 از این قرار است؛ نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد.

در شهری هایی مانند تبریز، ایلام، اردبیل و ارومیه نیز شهروندان در این پنج روز هوای ابری با بارش باران و وزش باد را تجربه خواهند کرد.

شهروندان در اصفهان نیز هوای ابری همراه با وزش باد را در پیش‌رو خواهند داشت.

‌شرایط جوی در بوشهر و بندرعباس نیز در این مدت کمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

در شهرکرد نیز در دو روز ابتدایی سال 1402  شهروندان هوای نیمه ابری تا ابری با بارش باران و برف و وزش باد را پیش‌رو دارند. از سوم تا پنج فروردین نیز در این منطقه شرایط جوی نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

کارشناسان برای بیرجند نیز در دو روز ابتدای سال رگبار باران، وزش‌ باد و احتمال رعد و برق را پیش‌بینی می‌کنند. از سوم تا پنجم فروردین نیز هوای این منطقه نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

مناطقی با احتمال بارش برف

آسمان نوروز ابری است | بررسی آب و هوای 31 شهر | در کدام استان‌ها برف می‌بارد؟

مسافرانی که در حال آماده شدن برای سفر به مشهد هستند نیز بهتر است، آگاه باشند که در سه روز ابتدایی سال شرایط جوی در این منطقه ‌ ابری همراه با رگبار و وزش باد با احتمال رعد و برق خواهد بود و در چهارم و پنجم فروردین هوایی نیمه ابری را تجربه خواهند کرد.

آب و هوای بجنورد نیز در پنج روز ابتدایی سال نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد خواهد بود.

‌در این مدت شهروندان در اهواز نیز هوایی نیمه ابری همراه با وزش باد را خواهند داشت.

این درحالی است که کارشناسان برای سنندج، کرمانشاه، قزوین و زنجان احتمال بارش برف را نیز در نظر گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌کنند در این مدت شهروندان بارش برف و باران را تجربه کنند.

در سمنان و اراک نیز از یکم تا پنجم فروردین شرایط آب و هوا نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

شهروندانی که قصد سفر به جنوب شرق کشور و زاهدان را دارند نیز بهتر است، بدانند در پنج روز ابتدایی سال هوای زاهدان نیمه‌ابری همراه با وزش باد شدید پیش بینی شده است.

شرایط جوی ‌ یزد، شیراز، کرمان و قم نیز در این مدت نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

در یاسوج نیز شهروندان در دو روز ابتدایی سال شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید خواهند بود و از سوم تا پنجم فروردین شرایط جوی در یاسوج نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

شهروندان در گرگان نیز در این مدت بارش باران و وزش باد را پیش‌رو خواهند داشت.

مسافرانی که در پنج روز ابتدایی سال در رشت، خرم آباد و ساری خواهند بود نیز باید انتظار رگبار، رعد و برق و وزش باد را داشته باشند.

شرایط جوی مناطق مختلف کشور در هفت روز آینده را به  تفکیک شهرها می‌توانید اینجا بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها