استقلال و سپاهان بیشترین نماینده را دارند؛

تیم منتخب هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران

مهدی طارمی ترس را به جان اینتر انداخت

در انتظار معجزه ستاره ایرانی

پورتو و اینتر در حالی امشب در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف هم می‌روند که این بازی‌ها در واقع آخرین امیدشان برای کسب موفقیت در فوتبال باشگاهی امسال به حساب می‌آید.
کد خبر: ۱۴۰۱۲۲۱
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

اینتر اگرچه با ۵۰ امتیاز در رده دوم سری A قرار دارد، اما فاصله ۱۸امتیازی این تیم با ناپولی صدرنشین موجب شده تا کمتر هواداری از این تیم امیدی به کسب اسکودتو داشته باشد. در آن طرف ماجرا هم پورتو با ۵۷ امتیاز در رده دوم لیگ برتر پرتغال قرار دارد و فاصله‌اش با بنفیکای صدرنشین به ۹ امتیاز رسیده است؛ اما با توجه به نتایج سینوسی شاگردان سرجیو کنسیسائو در این فصل، نمی‌توان شانسی برای این تیم در لیگ پرتغال متصور بود. با این اوضاع و احوال، تمام ذکر و فکر این دو تیم موفقیت در UCL و رفتن به جمع هشت تیم پایانی این رقابت‌هاست. در این میان، نگرانی‌های کنسیسائو به مراتب بیشتر از سیمونه اینزاگی است. کارت زردی که اوکتاویو، هافبک خلاق و تاثیرگذار پورتو در بازی رفت گرفت و موجب غیبت او در بازی امشب شد، بدون شک مهمترین دغدغه کنسیسائو به حساب می‌آید. به عقیده بسیاری از کارشناسان، این تیم اگر می‌خواهد در این رقابت‌ها موفق شود باید امیدوار به درخشش دوباره مهدی طارمی در خط حمله‌اش باشد. مهاجم ایرانی پورتو در ۱۱بازی اخیر تیمش در تمامی رقابت‌ها فقط موفق به زدن ۲ گل شده است. از آن طرف، اینزاگی فقط امیدوار است بازیکنانی همچون لوتارو مارتینز همچون چند هفته گذشته، به درخشش خود در ترکیب نراتزوری ادامه دهد. مهاجم آرژانتینی بعد از بازی‌های جام‌جهانی توانسته در تمامی رقابت‌ها برای اینتر ۹ گل به ثمر رساند. آمادگی او در کنار مهاجم دیگر این تیم یعنی لوکاکو، می‌تواند امشب و در ورزشگاه دراگون برای کنسیسائو و شاگردانش دردسر‌ساز باشد.

۰۲
پورتو در چهار فصل اخیر لیگ قهرمانان، دو بار توانسته به جمع ۸ تیم پایانی صعود کند که در هر دو بار، کنسیسائو روی نیمکت این تیم بوده است. این تیم اگر بتواند امشب از ورزشگاه دراگون سربلند بیرون بیاید، برای هشتمین بار به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌رسد.

۱۲
پورتو تا امروز ۱۲بار در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان حضور داشته و توانسته آمار ۵پیروزی و ۷شکست را در این دوره از رقابت‌ها از خودش به جا بگذارد. نکته منفی‌اش این است که در ۷دوره قبلی‌ فقط سه بار پیروز شده بود.

۳۹
با احتساب بازی رفت، پورتو تاکنون ۳۹ بار مقابل تیم‌های ایتالیایی در رقابت‌های مختلف اروپایی بازی کرده و آمار ۱۲ برد، ۱۶ باخت و ۱۱ تساوی از خودش به جا گذاشته است. البته آمار این تیم در خانه مقابل تیم‌های ایتالیایی قابل قبول است و در کارنامه‌اش هشت پیروزی، ۶ مساوی و چهار شکست دیده می‌شود.

۰۵
دو تیم تاکنون ۵ بار در رقابت‌های اروپایی به مصاف هم رفته‌‌اند که آمار نراتزوری به مراتب بهتر از پورتو است. این تیم در سه مسابقه مقابل پورتو پیروز شده و فقط یک بار شکست خورده است. اینتری‌ها در این پنج مسابقه ۷ گل زده‌ و در مقابل ۵ گل خورده‌اند.

۲۳
آنچه باعث نگرانی هواداران پورتو شده، عملکرد تیم محبوب‌شان در بازی‌های دور حذفی اروپایی بوده است. پورتو تاکنون ۲۳ بار در بازی رفت مرحله حذفی شکست خورده و فقط توانسته در پنج بازی برگشت به پیروزی برسد و به دور بعد صعود کند.

۲۰
با حساب بازی دور رفت، اینتر تاکنون ۲۰ بار در رقابت‌های اروپایی مقابل تیم‌های ایتالیایی قرار گرفته و توانسته ۱۱ پیروزی، ۴ تساوی و ۵ شکست به دست آورد.

۱۱
پیروزی یک بر صفر اینتر در بازی رفت، دلگرم کننده هوادارانش است. این تیم بعد از آن‌که ۱۱بار در رقابت‌های مختلف اروپایی توانست با یک گل رقیبش را شکست دهد، در ۱۰ بار در بازی برگشت به عنوان تیم پیروز از زمین خارج شده است.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها