هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران

ببینید | عبور موقت پرسپولیس از استقلال

استقلال و سپاهان بیشترین نماینده را دارند؛

تیم منتخب هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران

ستاره‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که دو تیم بالای جدول سهم زیادی به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۱۴۰۱۱۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، آخرین هفته بازی‌ های لیگ برتر فوتبال ایران در سال ۱۴۰۱ در حالی به پایان رسید که سپاهان توانست در مهم‌ترین مسابقه فصل به برد ارزشمند لحظه پایانی مقابل پرسپولیس دست پیدا کند و ضمن تثبیت صدرنشینی، سه بازیکن در تیم منتخب به خود اختصاص بدهد.

استقلال هم این هفته یک برد شگفت‌انگیز و بسیار مهم در ورزشگاه فولاد به دست آورد و با برد دو گله به رتبه دوم جدول رسید تا چهار بازیکن و بیشترین سهم را در جمع برترین‌ها داشته باشد.

گل‌گهر سیرجان نیز با زدن چهار گل به نفت مسجدسلیمان دو ستاره در این بین دارد و دو بازیکن دیگر تیم منتخب هفته بیست و سوم «ورزش سه» از مس رفسنجان و ذوب‌آهن انتخاب شده‌اند که اسامی و شرح عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

دروازه‌بان: محسن فروزان (گل‌گهر)

قبل از اینکه آخرین پیروزی لیگ برتری گل‌گهر با امیر قلعه‌نویی به دست بیاید و این تیم چهار گل به نفت مسجدسلیمان بزند، محسن فروزان با یک واکنش استثنایی در موقعیت تک به تک با رضا دهقانی کاری کرد تا روند بازی به سود حریف‌شان تغییر نکند.

گلر با تجربه سیرجانی‌ها که هفت خروج موفق و دو مهار شوت در دو نیمه متفاوت مقابل نفتی‌ها داشت، در بازگشت به ترکیب این تیم توانست درخشان ظاهر شود و با عکس‌العمل‌های تاثیرگذارش اجازه ندهد لکّه‌ای روی بردشان بیفتد و با این نمایش به تیم منتخب هفته برسد.

مدافعان: رافائل سیلوا (استقلال)

مدافع برزیلی استقلال در جدال با فولاد یکی از بهترین بازیکنان تیمش لقب گرفت. شاگردان منصوریان فشار زیادی در نیمه اول برای ثبت گل برتری روی دروازه حسینی ایجاد کردند که بی‌نتیجه ماند و در نیمه دوم سیلوا با هوش بالای خود توانست مهره‌های هجومی میزبان را کنترل کند.

علی‌الخصوص اینکه، سرمربی فولاد بعد از دریافت گل اول، تصمیم گرفت تا آلگریا بلند قامت را به زمین مسابقه بفرستد و با استفاده از توپ‌های هوایی به گل تساوی دست پیدا کند، اما مدافع تنومند آبی‌ها به خوبی مهاجم اسپانیایی سرخ‌های خوزستانی را مهار کرد تا اینگونه برد شیرین خارج از خانه برای استقلال به دست آید.

ایمان سلیمی (مس رفسنجان)

هر موقع در ترکیب و خط دفاعی مس رفسنجان حضور داشته هیچ گلی دریافت نکردند که این هفته هم مقابل تراکتور همین اتفاق برای او و تیمش افتاد.

ایمان سلیمی که خاطره خوبی از دوران بازی برای تراکتور و کسب قهرمانی جام حذفی همراه این تیم داشته، در آخرین بازی سال برابر تی‌تی‌ها قرار گرفت که بارها با موفقیت در نبردهای هوایی و دوئل‌های زمینی، مانع از شکل‌گیری حملات تراکتور شد.

سلیمی که در ششمین بازی پیاپی همراه با مس رفسنجان هیچ توپی وارد دروازه‌ تیمش ندید، امیدوار بود برابر تراکتور هم این روند را ادامه دهد که توانست با نمایش خوب خود در کنار دیگر مدافعان به این مهم برسد.

محمد دانشگر (سپاهان)

دانشگر در مصاف با پرسپولیس توانست در کنار نیلسون و سایر بازیکنان تدافعی سپاهان عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و به مهاجمان زهردار تیم حریف نظیر ترابی و عمری که به ویژه در هفته‌های اخیر بسیار آماده نشان داده‌اند، اجازه خودنمایی نداد.

دانشگر که مورایس علاقه خاصی به توانایی‌های او دارد، هم در دوئل‌های هوایی بازیکنی قلدر به شمار می‌رود و هم روی زمین قدرت حمل توپ و بازی‌سازی قابل توجهی دارد. دانشگر البته برای جلوگیری از حرکت مهاجمین پرسپولیس از بازی خشن هم فروگذار نکرد و در یک صحنه وقتی آل‌کثیر توپ را از او عبور داد و قصد داشت یک ضدحمله سریع را آغاز کند، او را با یک خطای شدید متوقف کرد و کارت زرد را هم به جان خرید تا چند ثانیه تیمش به گل برسد و ارزش کار او بیشتر به چشم بیاید.

وینگ‌بک‌ها: کوین یامگا (استقلال)

کوین یامگا، بازیکن فرانسوی آبی‌ها که هفته گذشته توانسته بود گلی سرنوشت‌ساز و مهم را در ثانیه‌های پایانی وارد دروازه گل‌گهر کند، دیروز نیز یک بار دیگر اثرگذاری خود در روند رو به رشد تیمش را نشان داد و چراغ اول را در اهواز روشن کرد.

این بازیکن که در لحظه ارسال کرنر سعید مهری در تیر دوم انتظار توپ را می‌کشید، پس از تأثیرگذاری محبی روی توپ، تنها چند صدم ثانیه فرصت داشت تا بتواند با شیرجه‌ای بلند، خود را به توپ رسانده و قفل دروازه کنت را باز کند. اتفاقی که رخ داد و او پیام آور شادی برای تیمش شد.

میلاد زکی‌پور (سپاهان)

بازی به بازی یک نمایش بهتر برای سپاهان دارد و نمایش درخشان او کاری کرده تا تیمش هم روند نتیجه‌گیری را ادامه دهد و صدرنشین بماند. میلاد زکی‌پور که در هفته‌های اخیر با پاس‌های خطرناک یا سانترهای خود روی گل‌های طلایی‌پوشان تاثیر گذاشته بود، این هفته هم یکی از بهترین عملکردهایش را برابر پرسپولیس داشت. مدافع چپ تند و تیز سپاهان با یک فرار تماشایی در نیمه اول و یک پاس کات‌بک، پاس گل داد که کمک داور آفساید اشتباه او را گرفت و در ادامه نیز با ارسال‌های پرتعداد خود خط دفاعی پرسپولیس را به خطر انداخت و در فاز دفاعی هم محکم و نفوذناپذیر بود تا سه امتیاز را بگیرند.

هافبک‌ها: محمد کریمی (سپاهان)

کریمی برخلاف دیدار مرحله یک هشتم جام حذفی این بار در لیگ در ترکیب اصلی سپاهان قرار گرفت. او اگرچه خیلی بازی‌هایش به چشم نمی‌آید، اما یکی از پازل‌های اصلی موفقیت سپاهان در فصل جاری به شمار می‌رود. در مصاف با پرسپولیس روز روز محمد کریمی بود و با وجود اینکه گل نیمه اول او به اشتباه از سوی کمک‌ داور مردود شد، در ثانیه‌های پایانی خونسردی خود را که در طول مسابقه شاهدش بودیم به خوبی نشان داد و پس از همکاری‌ای که با شهریار مغانلو داشت، یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین گل‌های فصل را در ورزشگاه آزادی ثبت کرد تا انتخابش برای تیم هفته با توجه به گل و نمایشی که در طول مسابقه در فاز دفاعی و هجومی داشت، اصلا کار سختی نباشد.

سعید مهری (استقلال)

هافبک استقلال که این روزها حسابی اعتماد ساپینتو را به دست آورده، نقش مهمی روی گل اول تیمش داشت.

او در دقیقه ۵۲ پاس قایدی را دریافت کرد و شوت دیدنی این بازیکن با واکنش استثنایی کریستوفر کنت راهی کرنر شد.

خود مهری این کرنر را به روی دروازه ارسال کرد و محمد محبی با حضوری به موقع در دهانه دروازه، توپ را با ضربه سر به تیر دوم انداخت که کوین یامگا نیز با فرار از پشت مدافعین فولاد، با یک پرش، توپ را وارد دروازه فولاد کرد.

مهری که در میانه میدان پر تلاش و جنگنده ظاهر شد، روز گذشته نیز عملکرد خوبی داشت هر چند با کارت زردی که گرفت، دیدار بعدی تیمش برابر ذوب آهن را از دست داد.

وینگرها: مهدی قایدی (استقلال)

او در روزهای پایانی سال باز هم به روند گلزنی برگشت. بوشهری پر جنب و جوش استقلال، تیر خلاص را بر پیکر فولاد وارد کرد و پیروزی تیمش نیز تثبیت شد.

در دقیقه ۷۷ این دیدار بود که سماجت و توپ‌ربایی پیمان بابایی در محوطه جریمه فولاد نتیجه داد و او با ارسالی عرضی، مهدی قایدی را در مقابل دروازه بدون سنگربان صاحب موقعیت کرد و این ستاره جوان نیز با ضربه‌ای دقیق موفق به زدن گل دوم شد.

باشوی کوچک توانست تعداد گل‌هایش در لیگ برتر را به عدد ۶ برساند و همچنان مهره‌ای موثر در ترکیب تیمش باشد.

رضا شکاری (گل‌گهر)

مصاف برابر نفت مسجدسلیمان یکی دیگر از مسابقات لیگ بیست و دوم بود که رضا شکاری در آن درخشید؛ جایی که گل اول مسابقه را در دقیقه ۲۹ با یک ضربه سر وارد دروازه حریف‌شان کرد و در دقایق ۴۵ و ۵+۴۵ با ارسال دو پاس گل برای مرتضی تبریزی و نوید عاشوی سازنده دو گل تیمش پیش از پایان نیمه اول شد.

شکاری که یکی از بازیکنان شاخص لیگ به شمار می‌رود، با این عملکرد تعداد گل‌هایش را به عدد ۶ رساند و در جدول بهترین پاسورهای مسابقات هم عدد ۵ را مقابل نام خود می‌بیند تا در هر دو شاخص در رده سومی قرار بگیرد. انتخاب شکاری برای تیم هفته یکی از انتخاب‌های آسان کارشناسان "ورزش سه" بود.

مهاجم نوک: محمدرضا سلیمانی (ذوب‌آهن)

مهاجم تیم ذوب‌آهن در بازی با نساجی عملکرد خوبی داشت و چهار بار در موقعیت گلزنی قرار گرفت که یکی از ضربات او با واکنش حقیقی همراه شد، اما در همان دقایق نخست می‌توانست نتیجه را به سود ذوب‌آهن تغییر دهد ولی این اتفاق نیفتاد.

با این حال محمدرضا سلیمانی تا نیمه دوم برای گل پیروزی‌بخش صبر کرد تا اینکه روی یک فرصت تک به تک با پاس نریمان‌جهان، با شوت زمینی، علیرضا حقیقی را ناکام گذاشت. سلیمانی که انگیزه زیادی برابر نساجی داشت و با سرعت به سمت دروازه این تیم پیش می‌رفت، با این گل سه امتیاز را به ذوبی‌ها هدیه داد تا رتبه تک‌ رقمی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها