۳میلیون و۷۵۰هزار نهال، بوشهر را سبز می‌کند

رویای سبز بوشهر

استاندار بوشهر خبر داد؛

کاشت 4 میلیون نهال در استان

ایجاد پارک‌های جنگلی از شمال تا جنوب استان بوشهر در دستور کار قرار دارد که اراضی آن تعیین و امسال عملیات اجرایی آن آغاز شده است
کد خبر: ۱۴۰۱۰۶۳

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در کشت نهال جنگلی در منطقه سیاه منصور تنگستان با بیان اینکه ائمه طهارت علیه‌السلام تأکیدات فراوانی بر توسعه فضای سبز و کشت نهال کرده‌اند اظهار داشت: درخت و فضای سبز جزء‌ای از زندگی انسان محسوب می‌شود و زمانی زندگی قابل سکونت است که طبیعت سبز در کنار آن قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به توسعه فضای سبز و کشت نهال دارد گفت: در این راستا بر اساس برنامه‌ریزی یک میلیارد نهال در 4 سال و سالانه 250 میلیون درخت در کشور کاشته می‌شود که سهم استان بوشهر کشت 4 میلیون نهال در نقاط مختلف است.

استاندار بوشهر نقش کشت درخت در احیا محیط زیست را مهم دانست و تصریح کرد: ایجاد پارک‌های جنگلی از شمال تا جنوب استان بوشهر در دستور کار قرار دارد که اراضی آن تعیین و امسال عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

محمدی‌زاده توسعه کشت نهال در سواحل متناسب با شرایط آب و هوایی از جمله درختان حرا را یکی از برنامه‌های مهم استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: کاشت درخت در سواحل و حاشیه دریا مورد توجه ویژه قرار دارد و سهم هر بوشهری سالانه کشت سه درخت و لازم است مردم به کاشت و نگهداری درخت برای توسعه فضای سبز توجه ویژه کنند.

وی در ادامه از آمادگی استان بوشهر برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد و بیان کرد: همه امکانات در نقاط مختلف استان بوشهر از جمله شهرهای ساحلی برای پذیرایی از گردشگران آماده است و زیرساخت‌ها در عرصه بهداشتی، حمل و نقل، ترافیک، تأمین کالاهای اساسی برنامه‌ریزی شده است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر ظرفیت مهمی در عرصه گردشگری دارد که پیش بینی حضور میلیون‌ها نفر گردشگر در استان شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها