مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه؛

برقراری ۴۴ پرواز فوق‌العاده نوروزی در فرودگاه کرمانشاه

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه؛

شیرینی عید در کرمانشاه چند؟

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه با اشاره به افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت شیرینی نسبت به شب عید سال گذشته در کرمانشاه، از مردم درخواست کرد برای حفظ سلامت خود از مراکز مجاز شیرینی بخرند.
کد خبر: ۱۴۰۰۹۹۱

جام جم آنلاین؛ محمدرضا ناصری ، با اشاره به نزدیک شدن روزهای پایانی سال نو و خرید شیرینی شب عید، گفت: با وجود آنکه هزینه‌ تهیه شیرینی چند برابر شده، اما برای شب عید افزایش قیمتی نداشتیم و تنها همان افزایش ۲۰ درصدی که نیمه امسال لحاظ شد را نسبت به شب عید سال گذشته شاهد هستیم.

وی شیرینی‌های خشک و با دوام بالا را محبوب‌ترین نوع شیرینی برای نوروز مردم دانست و افزود: در این ایام شیرینی‌های نخوری، زبان و پاپیونی، انواع شیرینی فانتزی، گردویی و نارگیلی و… بیشترین طرفدار را دارد.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه قیمت کنونی هر کیلو شیرینی نخودی را ۱۱۵ هزار تومان و زبان و پاپیونی را ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد و یادآور شد: بخش عمده شیرینی‌های دیگر از جمله انواع شیرینی فانتزی در نرخ نامه نیامده و بسته به قیمت مواد اولیه به صورت توافقی تعیین می‌شود.

ناصری اضافه کرد: مردم در این ایام کمتر سراغ انواع شیرینی تر و کیک می‌روند و شیرینی‌هایی می‌خرند که بتوانند آن را برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنند.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تهیه و پخت شیرینی شب عید مردم در کرمانشاه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بیشتر قنادی‌ها با تمام ظرفیت در این ایام پخت خواهند کرد.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه از مردم خواست خرید شیرینی عید را به روزها و ساعات پایانی سال موکول نکنند و تاکید کرد: اوج رونق بازار خرید شیرینی عید در دو، سه روز پایان سال است.

نکته دیگری که ناصری بر آن تاکید داشت خرید شیرینی از واحدهای مجاز بود و عنوان کرد: متاسفانه در این ایام برخی واحدهای صنفی دیگر و حتی برخی دستفروشان اقدام به عرضه شیرینی می‌کنند که اعتمادی به سلامت آن نیست و ممکن است در کارگاه‌های زیرزمینی پخت شده باشد که امکان هیچ نظارتی بر آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مردم حتما باید از مراکز مجاز که این روزها توسط بخش‌ها و اکیپ‌های مختلف مدام بازرسی و نظارت می‌شوند خرید کنند، افزود: در حال حاضر حدود ۱۵۰ قنادی در کرمانشاه داریم که ۹۰ مورد آنها درجه یک هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها