ورزش سنگنوردی یا صخره نوردی یک ورزش جذاب و دوست داشتنی است که به طور همزمان باعث تقویت کل بدن شما به همراه ذهنتان می شود.
ورزش سنگنوردی یا صخره نوردی یک ورزش جذاب و دوست داشتنی است که به طور همزمان باعث تقویت کل بدن شما به همراه ذهنتان می شود.
کد خبر: ۱۴۰۰۸۷۶

بالا رفتن از صخره و دیواره همیشه جذاب بوده اما این روزها با دسترسی به باشگاه های صخره نوردی راحتتر می توانید این ورزش را شروع کنید و در آن مهارت یابید.

شما در باشگاه می توانید در محیطی کنترل شده تکنیک های مختلف سنگنوردی را یاد گرفته و راهی سنگنوردی در طبیعت شوید یا اینکه می توانید سنگنوردی را در باشگاه و در طول روزهای هفته ادامه دهید. اما برای شروع این ورزش نیاز دارید که از بهترین باشگاه های صخره نوردی در نزدیکی محل سکونت خود اطلاع حاصل کنید. ما در این مقاله به معرفی بهترین باشگاه های صخره نوردی تهران می پردازیم.

بهترین باشگاه های صخره نوردی تهران

باشگاه ورزشی موج (صخره نوردی، بدنسازی، آمادگی جسمانی)

باشگاه ورزشی موج در منطقه شمال تهران (منطقه فرمانیه و اندرزگو) واقع شده است. این باشگاه مجهز به دیواره سنگنوردی با شیب ها و گیره های گوناگون، سیسستم تمرینی، ست کمپوس و سیملاتور و همچنین تشک های استاندارد می باشد. به علاوه در باشگاه ورزشی موج می توانید زیر نظر مربیان مجرب در کلاسهای نیمه خصوصی و خصوصی که از 7 صبح تا 10 شب برگزار می شود شرکت نمایید. یک ویژگی باشگاه ورزشی موج این است که شما به غیر از صخره نوردی به ست کامل دستگاههای بدنسازی، وزنه آزاد، تردمیل، دوچرخه ثابت، بتل روپ، تی آر ایکس و... نیز دسترسی دارید. در نتیجه می توانید یک پکیج کامل تناسب اندام به ترکیب سنگنوردی خود اضافه کنید. آدرس وب سایت این باشگاه https://mojclub.com/ می باشد.

باشگاه سنگنوردی سعید طاهری

باشگاه صخره نوردی زنده یاد سعید طاهری در ورزشگاه دیهیم در محله تسلیحات تهران واقع شده است. این باشگاه دارای دیواره بلند و بلدر می باشد. در این باشگاه علاوه بر تمرین سنگنوردی می توانید تمرینات درای تولینگ هم انجام دهید.

باشگاه سنگنوردی داوودی

باشگاه سنگنوردی محمد داودی در منطقه هفت تیر و در ورزشگاه شیرودی تهران قرار دارد و همه روزه از صبح تا شب در خدمت علاقمندان به صعود و سنگنوردی می باشد.

باشگاه سنگنوردی دانشگاه تربیت مدرس

باشگاه سنگ نوردی دانشگاه تربیت مدرس در محله شریعتی تهران و در ب. چمران واقع شده است.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند بیمارستان شریعتی و بیمارستان رسول اکرم و بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان قلب تهران و اداره کل گذرنامه تهران قرار گرفته است.

باشگاه سنگنوردی پیام

باشگاه سنگنوردی پیام در خیابان شریعتی پایین تر از پل سیدخندان و در مجموعه ورزشی پیام قرار دارد. در این باشگاه می توانید به یادگیری تکنیک های مختلف سنگنوردی سرطناب و بلدر زیرنظر مربیان مجرب بپردازید.

بولدرلند

باشگاه سنگنوردی بولدرلند در منطقه سعادت آباد، ضلع جنوبی چهارراه سرو قرار دارد. این باشگاه با کادر مربیان دلسوز خود همه روزه در حال آموزش و تمرین سنگنوردان مرد و زن با سنین مختلف می باشد.

باشگاه سنگنوردی صها

باشگاه سنگ نوردي اکباتان در مجتمع ورزشي صها و در فاز دو شهرک اکباتان واقع شده است. در اين باشگاه دوره هاي مختلف سنگنوردي و صعود برگزار مي شود.

آکادمی سنگ نوردی مارمولک

آكادمي تخصصي سنگ نوردي دارای برنامه های متنوع آموزشی برای تمام گروه های سنی است.سرفصل هایی چون ابزار شناسی، آموزش گره ها، تمرین و قواعد سنگنوردی، فرود طبیعی و مصنوعیو... از جمله آموزش ها بوده است.شرايط استفاده از اين آكادمي؛ روزهاب زوج بانوان، روزهاي فردآقايان

باشگاه سنگنوردی داوینو

باشگاه سنگنوردی داوینو در مجموعه مگا مال شهرک اکباتان قرار دارد که همه روزه با ارایه کلاسهای مختلف در خدمت سنگنوردان می باشد.

باشگاه سنگنوردی انقلاب

يکي از رشته هاي ورزشي مجموعه انقلاب، سنگنوردي (صخره نوردي) است که در اين مجموعه نسبت به برگزاري دوره هاي آموزشي اقدام مي شود.

باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت

باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت یکی از باشگاه های فعال تهران در این زمینه است که با داشتن دیواره صخره نوردی در محل باشگاه در حال ارایه خدمات و آموزش به ورزشکاران این رشته هست.

باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی هیماچال

باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی هیماچال یکی دیگر از مجموعه های ورزشی تهران است که با ارایه کلاس ها و فضای تمرین سنگنوردی در این زمینه فعالیت دارد.

بهترین باشگاه صخره نوردی تهران: معرفی 12 باشگاه برتر

سایر مناطق سنگنوردی اطراف تهران

به غیر از باشگاه سنگنوردی خوبی که در تهران فعال هستند می توان به مناطق صخره نوردی نزدیک تهران نیز اشاره کرد.

بندیخچال

اکثر کوهنوردان و سنگنوردان تهرانی، سنگنوردی را از بند یخچال شروع کردند. منطقه بند یخچال را باید به حق یکی از مراکز سنگنوردی در طبیعت ایران دانست. انواع مسیرهای مختلف سنگنوردی اسپرت، بولدر و دیواره شروین(بندیخچال) در کنار دسترسی آسان برای اهالی تهران باعث شده که همواره به عنوان یکی از بهترین نقاط برای آموزش و تمرین سنگنوردی شناخته شود. مسیر دسترسی به این منطقه از طریق میدان دربند و روستای پس قلعه می باشد.

سایت سنگنوردی ازگی در غرب تهران

سایت سنگنوردی ازگی یک خصوصیت جالب دارد و آنهم این است که عملا در کنار جاده صخره نوردی می کنید. همین باعث میشود گزینه خوبی برای بسیاری از سنگنوردان تهرانی باشد. درجه سختی مسیرهای این سایت از ۵.۱۰ تا ۵.۱۲ متغیر هستند. مسیرها نیز تک طول و دو طول می باشند. سایت ازگی جای مناسبی برای یادگیری تکنیکهای صعود البته زیر نظر مربی با تجربه خواهد بود. سایت ازگی در غرب تهران و شمال اتوبان خرازی واقع شده است.

وردیج در غرب تهران

منطقه وردیج در حدود ۵ کیلومتری شمال غربی تهران و در شمال وردآورد قرار دارد. مسیرهای این سایت اغلب کوتاه هستند. البته چند مسیر ۲۰-۲۲ متری نیز هست که می توان از آنها برای تمرین سنگنوردی بهره برد. مسیرهای وردیج اغلب دارای رول کوبی هستند.

نکات مهمی که در زمان صخره نوردی باید در نظر داشته باشید:

حتما آموزش ببینید و به خصوص در ابتدای کار زیرنظر مربیان با تجربه کار کنید. صخره نوردی ورزشی لذت بخش است اما می تواند بسیار خطرناک هم باشد. شرکت در دوره های کارآموزی، یادگیری تکنیک ها از مربیان و مطالعه به شما کمک می کند زودتر در این زمینه رشد کنید. از منابع مطالعه در زمینه ورزش سنگنوردی می توان به وب سایت موج کوه https://mojekooh.com/  اشاره کرد.

همچنین همیشه قبل از شروع تمرین صخره نوردی به خوبی گرم کنید. گرم کردن صحیح در سنگنوردی شامل انجام یک تمرین هوازی سبک، نرمش و صعودهای آسان می شود. این کار باعث می شود احتمال آسیب دیدگی به شدت کاهش یابد.

برای رشد در صخره نوردی نیاز به ممارست و انضباط دارید. طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید هفته ای 2 تا 3 جلسه تمرین کنید. این روند و نظم مسیر شما را هموار خواهد کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها