رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره‌ انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: با همه‌ محدودیت‌ها امیدوارم فردا سرمربی خیلی خوبی برای نیمکت تیم ملی انتخاب شود.
کد خبر: ۱۴۰۰۷۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی تاج امروز (جمعه) در حاشیه‌ مراسم افتتاحیه نخستین دوره‌ بازی‌های بین‌المللی نوروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در نوروزگاه مسئولیت دعوت از تیم‌های فوتسال را به عهده داشتیم. امیدواریم که هر سال این اتفاق رخ دهد. خوشحالم که فوتسال نیز جزو این مجموعه است. نوروزگاه کار بسیار خوبی است. ما از آن بهره خواهیم گرفت. این اولین مسابقاتی است که ما در آن پول پرداخت نمی‌کنیم.

وی درباره فرا رسیدن تاریخ ۲۰ اسفند و انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: فردا بیستم خواهد بود. تمام تلاش ما این است، آن چیزی که وعده دادیم را عملی کنیم. شما از محدودیت‌ها خبر دارید. من تلاشم را از AFC و فیفا انجام دادم. فوتبال با منابع داخلی اداره نمی‌شود. پولی از وزارت ورزش به جز جام جهانی نگرفتیم. روی آن پول هم ۲ و نیم برابر گذاشتیم تا خرج جام جهانی کنیم. باید قوانین کشور را رعایت کنیم و البته قوانین بین‌المللی هم هست.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین بیان داشت: نگرانی‌ای که الان وجود دارد این است که تحریم‌ها اثر خود را دارد. این‌ها نگران هستند که خود AFC تحریم شود. هر مبادله‌ای اسنادی انجام شود که نام ایران در آنجا باشد شامل تحریم می‌شود. ما این گرفتاری را در هر جا داریم و باشگاه‌های ما هم دچار این مشکل هستند. می‌توان پولی را آزاد کرد و به قطر فرستاد. این امکانش هست اما بازهم فدراسیون فوتبال قطر باید از بانک مرکزی اجازه بگیرد تا پول را برای ما آزاد کند.

وی در ادامه تصریح کرد: برای آوردن سرمربی نمی‌توانیم منتظر آزاد شدن پول باشیم. ما منابع کافی برای آوردن پول داریم وگرنه بازهم مشکلی شبیه به ویلموتس، استراماچونی، برانکو، کالدرون و ... ایجاد می‌شود. یکی مثل ویلموتس برجسته می‌شود. استقلال هم درگیر استراماچونی است، ما نبایداین مسیر را برویم و شک ندارم سرمربی هم نخواهد این کار را بکند، از داخل کشور هستند کسانی که به آن شخص می‌گویند یک طرفه فسخ کن. با همه‌ این محدودیت‌ها امیدوارم فردا سرمربی خیلی خوبی برای نیمکت تیم ملی انتخاب شود.

تاج درباره‌ حواشی پیرامون هیئت فوتبال استان تهران گفت: باید در فوتبال تهران اتفاقات خوبی رخ دهد. قبل از برنامه‌های تلویزیونی یک تیم را مستقر کردم و طی یکی ۲ جلسه‌ آینده‌ هیات رئیسه تصمیمی گرفته می‌شود.

وی درباره‌ گزینه‌ نهایی تیم ملی اذعان داشت: هم گزینه‌ داخلی هست و هم گزینه‌ خارجی اما مفصل درباره‌ شرایط آن صحبت کردم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره‌ ناراحتی مربیان داخلی و پیشکسوتان از مطرح شدن عبث نام‌شان برای سرمربیگری تیم ملی توضیح داد: واقعا اینطور نبود. من هم شنیدم که ناراحت شدند. از ناراحتی آنها ناراحت هستیم، این‌ها سرمایه‌های کشور هستند و سال‌ها زحمت کشیدند و قابل احترام هستند. چنین نیتی نبوده است. همه‌جا از سرمربی برنامه می‌گیرند، هیچ‌جا سراغ یک مربی نمی‌روند. اگر سراغ یک نفر برویم شائبه ایجاد می‌شود.

وی درباره‌ی بحث پاداش‌های ارکان فدراسیون در جام جهانی گفت: ما به همه‌ی دستگاه‌های نظارتی پاسخ می‌دهیم. فوتبال همیشه دارای این حواشی بوده، هست و خواهد بود. به عنوان رئیس فدراسیون یک ریال حقوق و پاداش نگرفتم. گردن من کلفت است و دفاع می‌کنم. آنجایی گردن ما از مو نازک‌تر است که مقابل قانون باید بایستیم. مجمع فدراسیون فوتبال هم روز بیست و هشتم اسفندماه برگزار می‌شود.

تاج در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه امیر قلعه‌نویی هم جزو گزینه‌های نهایی تیم ملی هست یا خیر بیان داشت: امیر قلعه‌نویی یکی از گزینه‌های مطرح حال حاضر ما خواهد بود.

وی درباره‌ی آخرین وضعیت تیم‌های فوتسال، فوتبال ساحلی و جوانان ایران گفت: ما الان در فوتسال زنان آسیا بهترین هستیم. در فوتسال مردان هم در فینال به ژاپن باختیم و این بار اما توانستیم در تایلند این تیم را چهار بر یک شکست دهیم. در دوره‌ی دو سه ساله عقب‌گردی در جوانان داشتیم. به سید چهارم رفته بودیم اما الان در تیم جوانان اول گروه شدیم و به گذشته‌ی خوب برمی‌گردیم. فوتبال ساحلی هم امیدوارم قهرمان شویم. ۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان پول پرواز چارتر تیم جوانان شد و در صورت صعود به جام جهانی به آنها پاداش خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها