رئیس پارک علم و فناوری خوزستان خبر داد؛ 

فعالیت ۳۶۳ شرکت در حوزه زیست بوم

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: استان خوزستان که در حوزه زیست بوم فناوری با وجود تلاش های گسترده هنوز توسعه لازم را پیدا نکرده، در حال حاضر ۳۶۳ شرکت دارد که ۱۱۷ مورد آن دانش بنیان است.
کد خبر: ۱۴۰۰۵۴۶

جام جم آنلاین _ خوزستان، راضی جلالی اظهار کرد: مدیران باید به این باور برسند که راه حل رفع مشکلات و چالش ها در صنایع مختلف تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور است.

 

وی افزود: استان خوزستان که در حوزه زیست بوم فناوری با وجود تلاش های گسترده هنوز توسعه لازم را پیدا نکرده، در حال حاضر ۳۶۳ شرکت دارد که ۱۱۷ مورد آن دانش بنیان است.

 

رئیس پارک علم و فناوری گفت: پارک علم و فناوری خوزستان یکی از پارک های بسیار فعال در حوزه های مختلف کشور است که قابل مقایسه با شهرک علم و فناوری استان اصفهان با وسعت زمین ۵۲۰ هکتار نیست چراکه ما به دنبال یک زمین ۲۰ هکتاری بوده و هنوز با سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور درگیر هستیم.

 

وی از اینکه پتروشیمی های استان این فرهنگ را باور کردند که از باید از ظرفیت های داخلی برای رفع چالش‌ها و نیازها استفاده کرد و اولویت شان شرکت های بومی باشد ابراز امیدواری کرد.

 

جلالی ادامه داد: در مجموعه پارک باید علیرغم اینکه خود را به صنایع مختلف عرضه کنیم و صنایع نیز با ما همکاری کنند فناوران ما باید توانمندی خود را مطرح کنند ولی با درهای بسته مواجه می شوند.

 

وی با بیان اینکه انتظار داریم که همکاری صنایع پتروشیمی با شرکت های دانش بنیان ادامه دار باشد، ادامه داد: باید به سمت توسعه صنایع پایین دست برویم تا بهره وری را بیشتر و مشکل اشتغال استان را برطرف کنیم.

 

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان یکی از عوامل توسعه نیافتن زنجیره صنایع پایین دست را نوع عرصه محصولات در بورس دانست و طی پیشنهادی خطاب به وزیر علوم گفت: ۲ درصد محصولات پتروشیمی که در بورس عرصه می شود برای تسهیل فعالیت شرکت های فعال در حوزه پایین دستی که این مواد نیاز دارند با نظارت مجوز بگیرند که اگر این اتفاق رخ دهد فناوران ما می توانند تولید و درآمدزایی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها