مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران هشدار داد:

یک سوم بافت مرکزی پایتخت انبار وکارگاه‌ ناایمن است

وزارت ورزش برای پیشگیری از حادثه‌ای تلخ باید تصمیمی سریع در مورد ساختمان فدراسیون‌های بیماری‌های خاص، اتومبیلرانی، شمشیربازی، گلف، اسکواش و اسکی بگیرد. در غیر این صورت رخداد یک «متروپل ورزشی» این بار در تهران، دور از ذهن نیست.
کد خبر: ۱۴۰۰۴۹۰

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر فدراسیون‌های اتومبیلرانی، بیماری‌های خاص، شمشیربازی، گلف، اسکواش و اسکی واقع در خیابان جردن تهران با خطر جدی نشست و تخریب مواجه شده است.

در ضلع غربی ساختمانی که فدراسیون‌های فوق در آن قرار دارند، کارگاهی ساختمانی با پیشرفت حدود 30 درصد وجود داشت که مدتی قبل توسط مالک آن به صورت کامل تخریب شد.

گودبرداری بسیار عمیقی که حدود 40 متر از سطح خیابان، پایین رفته است، تهدید بزرگی برای ساختمان مجاور که فدراسیون‌های ورزشی در آن قرار دارند به حساب می‌آید.

نگرانی‌هایی جدی هم در مورد دبیرستان دخترانه‌ای که در همان نزدیکی وجود دارد نیز کاملا حس می‌شود. شکست در ستون، ترک‌های دیوار و جا به جایی 4-5 سانتی متری ساختمان نشان می‌دهد که خطراتی وجود دارد.

ترک‌های عمیق و بزرگی که در محوطه پارکینگ ساختمان فدراسیون‌های ورزشی دیده می‌شود، ساکنان را مجبور کرد به سراغ آتش‌نشانی بروند و کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران، پس از بازدید، ساختمان را ناامن تشخیص دادند. کارشناسان شهرداری نیز قرار است از این ساختمان بازدید و گزارشی را آماده کنند.

با توجه به وسعت کارگاه و منطقه‌ای که در آن واقع شده، خرید و ساخت مجتمع در این محل از عهده یک فرد ثروتمند عادی خارج است و احتمال می‌رود یک هولدینگ، پشت قضیه باشد.

فدراسیون‌های گلف، بیماری‌های خاص، اسکواش و اسکی، دفاتر خود را در این ساختمان پرخطر و ناامن ترک کرده‌اند و کارکنان فدراسیون اتومبیلرانی نیز به دنبال جای جدیدی هستند.

قرار است شکایت‌های حقوقی و کیفری از سوی وزارت ورزش تنظیم و به مقامات مربوطه و قضایی ارسال شود. وزارت ورزش و جوانان برای پیشگیری از حادثه‌ای تلخ باید تصمیمی قاطع و سریع بگیرد وگرنه رخداد یک «متروپل ورزشی» این بار در تهران، دور از ذهن نیست.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها