ابرستاره پرتغالی در سن 38 سالگی هم می درخشد

عکس | آمار فوق‌العاده رونالدو در سال 2023

برنده پنج توپ طلا به زلزله‌زدگان دو کشور ترکیه و سوریه کمکی قابل توجه کرد.
کد خبر: ۱۴۰۰۲۶۵

به گزارش جام جم آنلاین، کریستیانو رونالدو که تحت تأثیر صحنه‌های غم‌انگیز زلزله‌های اخیر دو کشور ترکیه و سوریه قرار گرفته است، زلزله‌ای که بیش از 50 هزار کشته به‌جای گذاشته است، هواپیمایی پُر از نیازهای اولیه و وسایل مراقبتی را برای زلزله‌زدگان این دو کشور ارسال کرد. زمین‌لرزه‌های ماه گذشته مناطق وسیعی از ترکیه و سوریه را ویران کرده است.

نشریه انگلیسی «دیلی‌میل» ضمن رسانه‌ای کردن این اقدام فوق‌ ستاره پرتغالی تیم فوتبال النصر عربستان گزارش داد؛ بهترین گلزن تاریخ در رده ملی، تمام‌ هزینه‌های تهیه چادر، بسته‌های غذایی، بالش و پتو، تخت، غذای کودک، شیر و لوازم پزشکی را برای کمک به تلاش‌ های بشردوستانه به زلزله‌زدگان این دو کشور را پرداخت کرده است. این کالاها به دو کشور ترکیه و سوریه ارسال شده است.

این امید وجود دارد که این اقدام تحسین‌برانگیز رونالدوی 38ساله باعث شود سایر چهره‌های ورزشی تشویق شوند که در روزها و هفته‌های آینده اقدامی مشابه در کمک به زلزله‌ زدگان دو کشور ترکیه و سوریه انجام دهند. روز جمعه ویدئویی از احوالپرسی رونالدو با یک پسر جوان سوریه‌ای منتشر شد که گفت رؤیای او دیدار با مهاجم پیشین رئال مادرید بوده است.

این اولین باری نیست که رونالدو چنین کمک‌های سخاوتمندانه‌ای می‌کند، رونالدو یک بار 83 هزار دلار برای هزینه جراحی مغز کودکی پرداخت و در موردی دیگر 165 هزار دلار هم برای کمک به تأمین مالی یک مرکز سرطان در زادگاهش در پرتغال اهدا کرد.

مهاجم پیشین منچستریونایتد که نقش سفیر را در سازمان‌های «Save the Children»، «یونیسف» و «World Vision» به‌عهده داشته است، در اوج شیوع ویروس کرونا نیز یک میلیون پوند به بیمارستان‌های پرتغال کمک کرد.

برنده پنج توپ طلا که پیش از آغاز جام جهانی 2022 قطر از منچستریونایتد به‌طور توافقی جدا شد و در ادامه راهی النصر عربستان شد، تاکنون در هفت بازی برای این تیم به میدان رفته و آمار هشت گل زده و دو پاس‌گل را از خود به‌جای گذاشته است.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها