در دنیای مدرن امروزی، محبوبیت طراحی فضای سبز و زیباسازی محوطه ساختمان‌های شخصی، تجاری و اداری به دلیل کمبود آب و هزینه‌های بالای نگهداری، کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۴۰۰۲۴۵

از سوی دیگر، کارمندان و کارکنان یک اداره به طور متوسط حدود 40 الی 50 ساعت در هفته را در محل کار خود مشغول هستند و نیاز به یک محیط نشاط آور برای بازیابی انرژی و استراحت دارند.

خبر خوب این است که شما می‌توانید با استفاده از چمن‌های مصنوعی به عنوان یک المان تزئینی، فضایی دلنشین در محل کار یا محل زندگی خود پدید آورید و از این طریق به افزایش بازدهی کارمندان کمک نمایید. اگر شما هم علاقمند به آشنایی بیشتر با این محصول کاربردی هستید، تا اخر مطالب همراه ما باشید.

کاربرد چمن‌ مصنوعی در طراحی محیط کاری

براساس مطالعات و نظرسنجی های صورت گرفته، طراحی یک محیط کاری عالی و دلنشین باعث تقویت روحیه کارکنان و افزایش بازدهی مجموعه می‌شود؛ به خصوص زمانی که فشار کاری کارمندان بالا است. از سوی دیگر، برخی از تحقیقات نشان داده است که کارمندانی که محیط کاری خود را دوست دارند و طراحی آن فضا را رضایت بخش می‌دانند، عموما از روحیه خوبی برخوردار هستند و میانگین رضایت شغلی ان‌ها بالا خواهد بود. به همین خاطر، بسیاری از افراد اقدام به طراحی و تولید محصولی تزئینی و مشابه با چمن طبیعی برای طراحی محل کار یا زندگی انسان‌ها کرده‌اند.

چمن مصنوعی، محصولی از جنس پلیمر است که از مواد مختلف مانند پلاستیک، پلی اتیلن و  پلی پروپیلن تولید می‌شود و براساس نوع کاربرد به چمن مصنوعی ورزشی، چمن مصنوعی تزئینی و چمن مصنوعی چند منظوره دسته بندی می‌شود.

از این محصولات می‌توان برای تزئین و طراحی مکان‌های زیر استفاده کرد:

  • چمن مصنوعی برای حیاط
  • چمن مصنوعی برای روف گاردن
  • چمن مصنوعی برای تراس و بالکن
  • چمن مصنوعی برای طراحی رستوران و کافه‌ها
  • چمن مصنوعی برای زیباسازی پارکینگ‌ها
  • چمن مصنوعی برای تزئین راه پله و ورودی ساختمان‌ها
  • چمن سبز برای طراحی دیوار سبز

مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای محیط کار و اداری

محیط کاری یکی از فضاهایی است که وجود انرژی مثبت در آن از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ زیرا ایجاد انرژی مثبت و نشاط در آن فضا باعث افزایش خلاقیت، تمرکز و در نهایت افزایش بازدهی کارمندان خواهد شد. به همین خاطر است که طراحی جذاب و ایجاد یک دکوراسیون منحصر به فرد در محیط کاری یک ارزش به حساب می‌آید. اما این تنها یکی از مزایای طراحی فضای سبز در محل کار است. از دیگر مزایا ایجاد فضای سبز در محیط های اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

1.      جذب مشتریان بالقوه

همانطور که می‌دانید، دفاتر اداری و محیط‌ های کاری، روزانه پذیرای مشتریان بالقوه هستند و اولین چیزی که در نگاه اول، بیشترین تاثیر را دارد، محوطه بیرونی ساختمان و فضای داخل راهروها است؛ لذا شما می‎توانید با استفاده از چمن مصنوعی برای حیاط، توجه مشتریان را از بدو ورود به ساختمان جلب نمایید. مطمئنا هیچ کس دوست ندارد که به یک دفتر شلوغ و بی‌روح رفت و آمد داشته باشد.

یکی از بهترین محصولات برای محوطه سازی و طراحی راهروهای ورودی ساختمان‌ها، چمن مصنوعی تزئینی است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی و به بازار عرضه می‌شود.

2.      کاهش استرس و تنش کارمندان

روانشناسان معتقد هستند که رنگ‌ها تاثیر بسیاری بر روحی افراد و بازدهی آن‌ها دارند. به همین دلیل است که از گذشته تا به امروز، طراحان و متخصصان در تلاش هستند تا این امر را در طراحی فضای بیرونی و داخلی ساختمان‌ها اعمال نمایند. برای مثال، استفاده از رنگ‌هایی مانند رنگ نارنجی یا قرمز باعث افزایش استرس افراد می‎شود. در صورتی که رنگ‌های ملایم از جمله رنگ سبز یا آبی، حس آرامش را در ساکنین تقویت می‌نماید.

با وجود مطالب فوق، می‌توان گفت که استفاده از چمن مصنوعی در محیط‌ های کاری باعث تقویت پیوند انسان‌ها با طبیعت و ایجاد حس آرامش در محیط داخلی می‌شود و با القای حس طبیعت در فضای کاری، عملکرد کارکنان را بهبود بخشیده و بهره‌ وری نیروی کار را چند برابر می‌کند.

3.      تبلیغ غیر مستقیم کسب و کار

به دنبال راهی کارآمد برای تقویت بازاریابی کسب و کار خود هستید ؟ چمن مصنوعی این کار را برای شما انجام خواهد داد. شما می‌توانید با استفاده از چمن مصنوعی برای روف گاردن یا طراحی فضای داخلی محیط کاری به مراجعه کنندگان خود نشان دهید که رفاه حال آن‌ها و کارمندان‌تان برای شما مهم است. همچنین، آن‌ها متوجه خواهند شد که شما فردی خلاق و طبیعت دوست هستید.

زیباسازی فضای محل کار با چمن مصنوعی

4.      یک کفپوش مقرون به صرفه و عایق صدا

چمن‌های مصنوعی یک سطح عالی و بدون لغزش در محیط های مختلف ایجاد می‌کنند؛ در نتیجه کارکنان می‌توانند فعالیت خود را در سکوت و تمرکز بالا انجام دهند. از سوی دیگر، این دسته از کفپوش‌ها، کاملا ایمن بوده و خطر سر خوردن یا لغزش افراد را به حداقل می‌رسانند.

5.      نصب پرتابل در محیط های مختلف

به دنبال یک محصول مناسب با قابلیت نصب پرتابل و موقت برای سالن جلسات یا سمینارها هستید ؟ تیم فنی مجموعه چمنزار این نیاز شما را تامین خواهد کرد. شما می‌توانید چمن مصنوعی تزئینی را به صورت موقت در محیط های مختلف مانند سالن کنفرانس یا حتی تراس و بالکن پهن نمایید و بعد از استفاده از زیبایی ظاهری این محصول، مجددا آن را جمع کنید.

مناسب ترین چمن برای محیط کاری چیست ؟

همانطور که در مطالب فوق با یکدیگر بررسی کردیم، چمن مصنوعی می‌تواند یک روح تازه به محیط های بی‌روح و فضاهای کاری ببخشد و رنگ و بوی جدیدی در این فضاها به ارمغان بیاورند. از طرف دیگر، استفاده از چمن مصنوعی برای حیاط یا روف گاردن، یک گزینه مقرون به صرفه جهت القا حس نشاط و طراوت در محیط داخلی است.

اما سوالی که وجود دارد این است که مناسب ترین محصول برای محیط کاری چیست ؟ توجه داشته باشید که چمن‌های مصنوعی در طرح‌های متنوع و طیف رنگی گسترده طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. ویژگی چمن های مصنوعی بسته به نوع کاربری با یکدیگر متفاوت است. حال اینکه کدام محصول برای دفتر شما مناسب تر است، بستگی به عوامل متعددی مانند میزان تردد کارمندان، بودجه شما، شخصیت سازمانی کسب و کار و هدف‌‌تان از استفاده از چمن مصنوعی دارد.

به طور کلی، هر چه تراکم و ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بیشتر باشد، طول عمر و ماندگاری آن در برابر رفت و آمد افراد بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر، هر چقدر ارتفاع و تراکم بافت چمن کمتر باشد، تمیز کردن آن آسانتر خواهد بود و احتمال نفوذ آلودگی و گرد و خاک به سطوح پایینی، کمتر است.

ترجیحا بهتر است که چمن مصنوعی برای روف گاردن، حیاط، تراس و دیگر قسمت های محیط اداری دارای الیاف با ارتفاع 15 الی 25 میلی‌متر باشد. همچنین، برای اگاهی بیشتر از محصولات مناسب برای دفاتر کاری و موسسات، از شما دعوت می‌نماییم تا به وب‌سایت https://chamanzar.com/shop رفته و نگاهی به محصولات چمنزار داشته باشید. حتی می‌توانید از مشاوره رایگان این مجموعه استفاده نمایید.

سخن پایانی

زیباسازی فضای محل کار با چمن مصنوعی

در مطالب فوق،  مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای حیاط ، روف گاردن و فضای داخلی ساختمان‌های اداری را با یکدیگر بررسی کردیم. اگر همچنان برای زیباسازی محیط کاری خود مصمم هستید، با مجموعه چمنزار تماس بگیرید. متخصصین مجموعه چمنزار در تمام مراحل اجرای چمن مصنوعی همراه شما خواهند بود و تجربه یک خرید مطمئن را برای شما رقم می‌زنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها