سیروس گل‌عنبر با اشاره به اینکه طی چند وقت اخیر افزایش قیمت انواع غذا در رستوران‌ها را شاهد بوده‌ایم که بسته به نوع غذا متفاوت بوده، افزود: بیشترین افزایش قیمت مربوط به غذاهایی است که با گوشت قرمز طبخ می‌شود و غذاهای پخته شده با مرغ افزایش قیمت کمتری دارند.
کد خبر: ۱۴۰۰۲۱۳

جام جم آنلاین؛وی دلیل افزایش قیمت غذا در رستوران‌ها را گرانی چند وقت اخیر گوشت قرمز دانست و ادامه داد: گوشت قرمز فاکتوری بسیار اثرگذار در قیمت تمام شده غذای رستوران‌ها است، البته سایر اقلام از جمله برنج، روغن، خلال، زرشک و… نیز گران شده است.

نائب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه خاطرنشان کرد: برخی اقلام نیز ممکن است به چشم نیایند، اما افزایش قیمت آنها در رستوران‌ها قابل توجه بوده که از مهمترین آنها می‌توان به قیمت پیاز و ظروف یکبار مصرف اشاره کرد.

گل‌عنبر با بیان اینکه رستوران‌ها ناگزیر به افزایش قیمت خود هستند، زیرا  غذا واقعا گران شده است، یادآور شد: هرچقدر غذا گران شود به ضرر رستوران‌ها خواهد بود، زیرا مردم قدرت خرید کمتری برای حضور در رستوران‌ها خواهند داشت.

وی از کاهش مراجعه مردم به رستوران‌ها نیز خبر داد و با بیان اینکه در برخی از رستوران‌ها تا ۵۰ درصد هم ریزش مشتری داشته‌ایم، اظهار کرد: رستورانی که در گذشته روزی ۱۰۰ دست غذا سرو می‌کرد، اکنون زیر ۵۰ دست سرو غذا دارد.

نائب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه عنوان کرد: اکثر رستوران‌ها به جهت حفظ نیروی کاری که دارند فعلا در برابر تعطیل کردن مقاومت می‌کنند، اما شرایط نامناسبی دارند.

گل‌عنبر چشم امید رستوران‌ها را به ایام نوروز و حضور مسافران دانست و تاکید کرد: البته در ایام نوروز نیز فقط برخی از رستوران‌ها از جمله آنهایی که در محدوده طاقبستان یا مسیر بازار هستند وضعیت بهتری دارند و تغییر چندانی در وضعیت سایر رستوران‌های سطح شهر ایجاد نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها