ایلان ماسک در هفته‌های اخیر به محققان هوش‌مصنوعی پیشنهاد کرده‌است که یک آزمایشگاه تحقیقاتی جدید برای ایجاد جایگزین رقابتی برای ChatGPT ایجاد کنند و افرادی که مستقیما به این موضوع مرتبط هستند هم این مسأله را تایید می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۰۰۱۵۸
نویسنده مهدی خانقلی - خبرنگار

در این گزارش آمده‌است که ماسک، رئیس تسلا و توییتر، ایگور بابوشکین، محققی را که اخیرا واحد هوش‌مصنوعی DeepMind Alphabet را ترک کرده، به استخدام درآورده‌است. ماسک و بابوشکین درباره گردآوری تیمی برای پیگیری تحقیقات هوش مصنوعی صحبت کرده‌اند، اما این پروژه هنوز در مراحل اولیه است و هیچ برنامه مشخصی برای توسعه محصولات خاص وجود ندارد. بابوشکین افزود که به طور رسمی ابتکار عمل ماسک را امضا نکرده‌است.
این گزارش پس از آن منتشر شد که ChatGPT، چت ربات توسعه یافته توسط OpenAI که می‌تواند نثر، شعر یا حتی کدهای کامپیوتری را بر اساس دستور تهیه کند، در سیلیکون‌ولی توجه زیادی را به خود جلب کرد.
ایلان ماسک در گذشته افکار خود را در مورد هوش مصنوعی و آینده آن و این‌که چرا OpenAi را ترک کرد به اشتراک گذاشته بود، اکنون در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک رقیب قدرتمند ChatGPT در بازار است. ChatGPT  در حال حاضر رقبای زیادی مانند بارد، بینگ و بسیاری دیگر دارد که در تلاش برای رقابت هستند.
ما معتقدیم از آنجا که ربات‌های چت این روزها در حال ترند هستند، هر غول فناوری روی آنها تمرکز می‌کند و سعی دارد ربات چت خود را به عنوان رقابتی برای ChatGPT با ویژگی‌های مختلف جدید و پیشرفته برای جذب کاربران راه‌اندازی کند. ما معتقدیم ایلان ماسک نیز در حال آماده شدن برای همین موضوع است و به زودی می‌توان انتظار چیز بزرگی از طرف او داشت.

باز هم اخراج در توییتر 
بر اساس گزارشی، ایلان ماسک 200 کارمند دیگر توییتر از جمله مدیر اجرایی بازسازی سرویس پریمیوم آن را اخراج کرده‌است. این یک دور دیگر کاهش مشاغل است که با 10 درصد نیروی کار توییتر برابرای می‌کند که قبل از خرید ماسک در ماه اکتبر، 7500 نفر شاغل داشت.  توییتر حداقل 200 کارمند از 2000 نیروی کار خود را روز شنبه اخراج کرد. به گزارش NYT، این تعدیل شغل‌ها از جمله مدیران محصول، دانشمندان داده و مهندسانی را که از کارآمدی سایت اطمینان می‌دهند، تحت تأثیر قرار داده‌است. طبق گزارش‌ها، استر کرافورد، مسئول بخش مدیریت محصول در توییتر که بر معرفی هزینه برای تأیید حساب نظارت داشت، در میان کارمندان اخراج شده بود.  رویکرد سختگیرانه ماسک به مدیریت در ماه نوامبر با تصویری از کرافورد که در کف دفاتر توییتر خوابیده بود، نشان داده شد.
کرافورد روز یکشنبه در توییتی گفت به تیمش «عمیقا افتخار می‌کند»، زیرا از افرادی که دستاوردهای او را مسخره می‌کردند انتقاد کرد، اگرچه او جدایی او را مستقیما تأیید نکرد.
سرویس اشتراک پریمیوم توییتر در ماه نوامبر پس از این‌که برخی کاربران با راه‌اندازی حساب‌های جعل هویت از پرداخت هزینه یک حساب تأیید شده سود بردند، دوباره راه‌اندازی شد. نینتندو، شرکت داروسازی Eli Lilly  و سیاستمدار آمریکایی تد کروز از جمله شرکت‌ها و شخصیت‌های عمومی بودند که متوجه شدند توسط حساب‌هایی با تیک آبی جعل هویت شده‌اند.
توییتر بلو بار دیگر در ماه دسامبر راه‌اندازی شد و به گفته سایت خبری اطلاعات، آمریکا 180هزار مشترک در دارد در حالی که تعداد کاربران جهانی، ماهانه بیش از 250 میلیون نفر است. ماسک رشد درآمد اشتراک را به عنوان یک هدف کلیدی برای توییتر شناسایی کرده‌است. توییتر که بیشتر درآمدش قبل از تصاحب بر تبلیغات متکی بود، به دلیل مشکلاتی از جمله جعل هویت، درآمد تبلیغاتی را کاهش داد.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها