در گردهمایی رویداد نوآیند با بررسی مسائل نوپدید در عرصه حکمرانی مطرح شد:

هوشمندسازی اصلی غیر قابل انکار در آینده است

مراسم گردهمایی تیم های شرکت‌کننده در رویداد ملی نوآیند با حضور رئیس مرکز پژوهش‌ها در محل سالن همایش‌های ساختمان شیخ فضل الله نوری برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۰۰۱۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، مراسم گردهمایی تیم‌های شرکت کننده در رویداد نوآیند اساتید آینده‌پژوهی و منشورهای رویداد با حضور رئیس مرکز پژوهش‌ها و فعالان و کارشناسان این حوزه روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه در محل سالن همایش‌های ساختمان شیخ فضل الله نوری برگزار شد.

عابد کمالی دبیر ملی نو آیند در مورد برگزاری این گردهمایی تخصصی روز جهانی آینده در حاشیه این مراسم گفت: رویداد ملی نو آیند یک گردهمایی تخصصی است، امروز این ۵ تصویر به شبکه مسائلی مبدل شده است که مباحث نو را رونمایی می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه گردهمایی تخصصی روز جهانی آینده در ۵ بخش در قالب مسائل نو در حوزه زنان و خانواده، مسائل نوپدید آموزش، موضوعات نوپدید حکمرانی و حکمرانی آینده، گردهمایی مسائل شهری و گردهمایی شکل گرفته بود؛ یادآورشد: هدف از شکل گیری این همایش در ۵ حوزه تخصصی، تقویت و برقراری ارتباطات با مسئولان، سیاست‌گذاران به ویژه نمایندگان مجلس در مسئله حکمرانی است.

کمالی ادامه داد: رویداد ملی نوآیند که ذیل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی شکل گرفته تلاش می‌کند با همکاری متولیان امر بتواند زمینه روشن برای ایران آینده متصور شود.

در بخش گردهمایی مسائل آینده زنان و خانواده ،سه نماینده به شرح ذیل ایراد سخنرانی کردند.

مرضیه سادات سجادی با بیان اینکه باید برای نسل آینده یعنی مادران هوشمند برنامه ریزی صورت پذیرد، تاکید کرد: مادر شدن برای نسل آینده لازم است برای این مهم باید بسته هویتی ارائه شود تا شاهد توانمندی مادران باشیم، این مسئله تنها مختص به ایران نیست، یعنی زنان در کنار نقش مادری در اجتماع حضور داشته و به ایفای نقش بپردازد.

رحمانی به عنوان سخنران دیگر با طرح فرزندان دولت با تاکید به اینکه باید مادران گام به گام همراه فرزندان در جهان مدرن حرکت کنند تاکید کرد: با نسلی روبرو هستیم که فراتر از مسائل ملی حرکت می‌کنند، نسلی که خردگرایی دارد.توجه به مسائل فقهی، حقوقی و مطالعات موردی بر روی این نسل باید راهکارهایی برای این مسئله در سطح سیاست گذاری‌ها در نظر گرفته شود تا هم به جهت فقهی و حقوقی در راستای قانون سازنده باشد.

مریم اردبیلی فعال حوزه زنان و خانواده مشاور شهرداری تهران گردهمایی تخصصی روز جهانی آینده با اشاره به تصاویر مختلف فرزندان در دهه های آینده، گفت: به اعتقاد بنده نظر تصویرسازی از آینده و مباحث بانوان و خانواده گاهی ترسناک می‌شود، اما این تصاویر مانند یک سکه می‌تواند روی دیگر داشته باشد و سناریوهای متعددی را برای آن تعریف کنیم در اینجا فقط بحث زنان مطرح نیست بلکه کل بشر مورد بررسی قرار می‌گیرد که بر روی اعضاء اقتصادی،اجتماعی و سیاسی به شدت تاثیر گذار هستند، پیشنهاد زنانه مختص تنها زنان و خانواده نیست بلکه مسائلی که ما را به این سمت می‌برد میان رشته است و هیچ حیطه‌ای از کیفیت جدا نیست، حکمرانی مسئله محور برای آینده، ما را به این درک و فهم می‌رساند.

وی با اشاره به تصویر دوم در مورد آینده گفت:جهان امکانات جدیدی را در طی ادامه روندها برای زنانگی و مردانگی فراهم می‌کند، به عنوان مثال برای زنانی که نگران نقش خود در خانواده و مسئولیت‌های محل کار هستند، امکانات دیجیتال یک نوع هم افزایی برای مادران و زنان ما فراهم می‌کند تا بدون اتصال به زمان و مکان خاصی به انجام مسئولیت‌های خود بپردازد.

در ادامه این گردهمایی آینده فرهنگی و اجتماعی کشور توسط سه سخنران با سه طرح های برگزیده به شرح ذیل تشریح شد؛ سخنرانی درابتدای این مراسم ضمن اینکه مسائل نوپدید در آینده در مباحث فرهنگی و اجتماعی در آینده متصور شد، گفت: آسیب‌های اجتماعی، جامعه غیر متمرکز با بلاکچین، تغییر ساختار فرهنگی، چالش هویت‌ها مختلف، فرهنگ و سواد ساختاری و… از جمله مسائل عنوان شده در حوزه‌های مختلف مباحث فرهنگی و اجتماعی است.

در این همایش حریم خصوصی به عنوان یکی از چالش‌های دوقطبی زندگی بشر مطرح و تاکید شد: حریم شخصی در آینده به چالش کشیده خواهد شد که باید برنامه ریزی در این راستا صورت پذیرد و همچنین هوش مصنوعی بخشی از آینده خواهد بود که مباحث فرهنگی باید در آینده متصور شود.

علی سرزعیم معاون وزیر کار سابق در این گردهمایی با بیان اینکه در سیاست پژوهی باید اقدامات انجام پذیرد، گفت: کسانی که اقدامات سیاسی دارند باید مسیری را طی کنند؛ سیاست مردان سیاسی باید روانشناسی شود و نقاط ضعف و قوت آنها‌ شناسایی شود.

در بخش‌های دیگری این از مراسم برگزیدگان خلاصه‌ای از طرح های خود را در بخش آموزش مسائل نوپدید و آینده حکمرانی در حکمرانی آینده ارائه دادند، طرح‌هایی همچون انسان سایه، سواد هوش مصنوعی، مرگ حقیقی در دنیای مجازی، آموزش مدرن،یادگیری عمیق، فناوری تعادلی برای بهره برداری، دولت خدمت آفرین، تربیت مدیران میانی دولت و.. مه هر کدام چالش‌های زندگی در آینده را متصور می‌شد.

در بخش نمایشگاهی این همایش رونمایی از رادارهای آینده و مسائل نوپدید در قالب اینفوگرافیگ با تحلیل در بردار زمان، نمایش داده شد و همچنین بخش پیمایش نوپدید ها و منتخبین نوآیند نمایشگاه، پاسخگوی سوالات شرکت کنندگان بودند.

در پایان این مراسم بابک نگاهداری ضمن ایراد سخنرانی، از تمام نخبگان حاضر در جمع قدردانی کرد و گفت: به همت تمام نخبگانی که دل در گرو انقلاب و ایران دارند، باید تصویرسازی ایران را با وحدت ایجاد کنیم، برای رسیدن به این مهم باید گفتگوی بین نخبگان با مردم و مردم با نخبگان در قالب گفتمان‌های اجتماعی شکل بگیرد.

هوشمندسازی اصلی غیر قابل انکار در آینده است

هوشمندسازی اصلی غیر قابل انکار در آینده است

هوشمندسازی اصلی غیر قابل انکار در آینده است

هوشمندسازی اصلی غیر قابل انکار در آینده است

هوشمندسازی اصلی غیر قابل انکار در آینده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها