استاندار کرمانشاه از همه دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر خواست تا برای ایام نوروز در حوزه کاری خود به آماده‌سازی و زیباسازی چهره شهر کمک کنند.
کد خبر: ۱۴۰۰۰۵۴

جام جم آنلاین؛ محمد طیب صحرایی امروز(۱۳ اسفند) در نشست ستاد خدمات سفر استان، با تاکید بر لزوم آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی استان برای استقبال از میهمانان نوروزی، اظهار کرد: باتوجه به تقارن عید نوروز امسال با ماه مبارک رمضان، پیش بینی می‌شود امسال سفرهای نوروزی کمی زودتر و احتمالا از نیمه شعبان آغاز شود، لذا از همه دستگاه‌های اجرایی استان می‌خواهیم که هرچه سریعتر برنامه‌هایی را که برای این ایام تدارک دیده و اجرایی کنند.

استاندار کرمانشاه بااشاره به استقرار پایگاه‌ برخی دستگاه‌های خدمات رسان در ورودی شهرهای استان در ایام نوروز، عنوان کرد: امیدواریم این دستگاه‌ها با هماهنگی یکدیگر و با محوریت میراث فرهنگی یک نقشه اطلس‌گونه را از محل استقرار خود تهیه کنند تا شاهد تجمع همه آنها در یک نقطه نباشیم.

وی اضافه کرد: گاها در ورودی‌ شهر کرمانشاه از سمت بیستون پنج تا شش گروه خدمات رسان تجمع پیدا می‌کنند، درحالیکه در نقطه‌های دیگر هیچکدام از این گروه‌ها حضور ندارند.

صحرایی با بیان اینکه طبق آمار پلیس راه بخش قابل توجهی از تصادفات معمولا در ۳۰  کیلومتری شهرها رخ می دهد، گفت: از دستگاه‌های خدمات رسان می خواهیم که گروه‌های خود را از حدود ۳۰ کیلومتری شهر تا ورودی شهر با فاصله مستقر کنند که این کار علاوه براینکه از تجمع آنها در ورودی شهر جلوگیری می‌کند، موجب می‌شود توجه مسافران را به سمت خود معطوف کنند و سرعتشان کمتر شود و در نهایت به کاهش آمار تصادفات هم کمک می‌کند.  

وی تاکید کرد: همچنین در سطح استان کرمانشاه حدود ۱۹ نقطه حادثه خیز داریم که به شکل‌های مختلفی می‌توان کاهش تصادفات را در این نقاط داشته باشیم و یکی از آنها استقرار پایگاه‌های خدمات رسان در این نقاط است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر پاکسازی و توجه به زیبایی ورودی‌های شهر کرمانشاه، اظهار کرد: از حدود ۱۵ کیلومتری شهر کرمانشاه از سمت بیستون و سنندج به هم ریختگی محیطی و تجمع زباله‌ها و ضایعات چشمگیر است که باید قبل از عید نوروز پاکسازی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه زمانی که گردشگران وارد شهر کرمانشاه می شوند باید فضای آرام و بانشاط و توام با امنیتی را احساس کنند، اظهار کرد: از نیروی انتظامی می‌خواهیم که گشت‌های انتظامی خود را برای این ایام بویژه در توقفگاه‌ها و محل تجمع گردشگران مشخص کند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: همچنین طرح جمع آوری معتادین متجاهر هم از این هفته با قوت زیادی آغاز می‌شود تا چهره شهر نزد گردشگران مخدوش نشود.

صحرایی اضافه کرد: از شهرداری می‌خواهیم تمام اماکن عمومی که مسافرین و میهمانان نوروزی با آن مرتبط هستند، مانند نمازخانه‌ها، آبخوری‌ها، مبلمان شهری و … را مورد بازبینی قرار دهد و درصورت نیاز بهسازی و نوسازی آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه بااشاره به لزوم شیفت بندی برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای این ایام، عنوان کرد: باید نظارت کاملی صورت گیرد که مردم این مدت با کمبود نان، دارو و .. . مواجه نشوند، برای همین دستگاه‌های ذیربط باید شفیت‌بندی خود را مشخص و اعلام کنند.

وی متذکر شد: باید فضا را در کرمانشاه به شکلی برای گردشگران آماده کنیم که نشان دهنده احترام ما به آنها باشد و این را حس کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: باتوجه به اینکه هرکدام از شهرستان ای استان یک ظرفیت ویژه و برند دارد، از فرمانداری‌ها می‌خواهیم که غرفه هایی را در ورودی شهرهایشان برای معرفی برندهای خودشان داشته باشند.

صحرایی در پایان اعلام کرد: در پایان سفرهای نوروزی یک ارزیابی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان خواهیم داشت و دستگاه‌هایی که بهترین عملکرد داشته‌اند را مورد تشویق قرار می‌دهیم و با دستگاه هایی که عملکرد مناسبی نداشته‌اند هم برخورد لازم صورت می‌گیرد.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها