در صورت لزوم در صورتی که آب به صورت کامل قطع شود تمامی تانکرهای آبرسانی سیار در این سه روز به حالت آماده باش درخواهند آمد.
کد خبر: ۱۴۰۰۰۵۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا؛  روابط عمومی امور آبفا شادگان اعلام کرد: آب آشامیدنی این شهرستان از روز ۱۵ اسفند به مدت سه شبانه روز قطع می‌شود و شهروندان برای این مدت آب آشامیدنی و مصرفی کافی ذخیره کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا بر اساس این اطلاعیه روز شنبه آبفای شادگان آب آشامیدنی این شهرستان در روزهای ۱۶،۱۵و۱۷ اسفند از طرف سازمان آب و برق خوزستان به دلیل عملیات اصلاح خط انتقال آب غدیر و جداسازی آب غدیر شادگان از آبادان قطع و این امر از طرف آبفا شهرستان شادگان یا شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان نمی‌باشد.

بر اساس این اطلاعیه آبفا منطقه شادگان اطلاع رسانی گسترده‌ای در این باره انجام داده و در صورت لزوم در صورتی که آب به صورت کامل قطع شود تمامی تانکرهای آبرسانی سیار در این سه روز به حالت آماده باش درخواهند آمد.

ابرپروژه آبرسانی غدیر یکی از طرح‌های بزرگ در سطح خاورمیانه است که در بدو شروع کار دولت سیزدهم و پس از سفر رییس جمهور به خوزستان، تصمیم لازم در خصوص آن اتخاذ شد تا به وسیله آن مشکل آب شرب نیمی از جمعیت خوزستان حل شود.

طرح میان‌مدت آبرسانی غدیر، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت خوزستان را زیرپوشش قرار می‌دهد و طرح اصلی آن در ۲ سال آینده به پایان می‌رسد.

با کاهش شدید آب در پشت سد کرخه که آب شرب مناطق جنوبی و غربی استان را تامین می‌کند طرح آبرسانی غدیر با تامین آب از سد دز برای این مناطق از سال گذشته کلید خورد.

بنا به اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران ،مراحل اولیه مطالعات طرح میان‌مدت آبرسانی غدیر در دولت‌های گذشته آغاز شده بود، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم در عمل طرح مذکور متوقف شد و عملیات اجرایی آن آغاز نشد

با سفر رییس جمهوری در شهریورماه سال ۱۴۰۰ به استان خوزستان و پیگیری‌های مستمر وزیر نیرو اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان به طرح آبرسانی غدیر تخصیص و بلافاصله تکمیل مطالعات اولیه و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

این عملیات که به اذعان همه کارشناسان خبره این بخش می‌بایست ظرف مدت سه سال انجام گیرد، ظرف مدت کمتر از یک سال اجرایی و به بهره‌برداری رسید. تسریع در عملیات اجرایی نیز به‌هیچ‌وجه باعث نشد اجزاء طرح ناقص و کیفیت اجرایی کاهش یابد.

عملیات طرح آبرسانی غدیر با اقدامی جهادی از سوی همه ارکان و با تخصیص اعتبارات قابل‌قبول در زمان اندکی اجرا شده است.

بنا به گفته مدیر عامل آبفا خوزستان با آبرسانی به ۲۱۳ روستای شادگان در یک سال گذشته به روستاهای شادگان دولت تامین آب سالم و بهداشتی به روستاهای و شهر شادگان در دولت سیزدهم افزایش یافته و در این مدت مشکل تامین آب ۱۸۳ روستای شهرستان شادگان برطرف شد.

به گزارش ایرنا محمدرضا کرمی‌نژاد اظهار داشت: با نگاه ویژه دولت و وزارت نیرو به مناطق محروم تا پایان سال جاری مشکل آب آشامیدنی ۳۰ روستای دیگر شادگان نیز برطرف و اهالی منطقه از آب با کیفیت و پایدار بهره مند می شوند.

شهرستان شادگان در ۷۵ کیلومتری جنوب اهواز قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها