مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: برای نخستین بار کودهای ترکیبی و غیرشیمیایی در راستای افزایش عملکرد تولید به سبد کودی و توزیع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اضافه شد.
کد خبر: ۱۴۰۰۰۴۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، بهروز الیاسی اظهار داشت: با تعاملات میان معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات خاک و آب، کودهای ترکیبی و غیرشیمیایی مانند کود آلی فسفاته و کود میکروبی فسفاته به سبد کودی این شرکت افزوده شده است.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان افزود: امسال شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان مبادرت به تولید کودهای غیر شیمیایی و جدید کرده است.

وی اظهار داشت: اکنون این شرکت با ۱۳ شرکت دانش‌بنیان، قرارداد منعقد کرده است تا ۸۳ محصول کودی تولیدی در اختیار کشاورزان قرار ‌گیرد.

الیاسی با بیان این که کودهای غیرشیمیایی دو بخش هستند، تصریح کرد: یک بخش از این کودها، یارانه‌ای و بخش دیگر غیریارانه‌ای هستند و در میان کشاورزان توزیع می‌شود.

وی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در تعاملات و مشورت‌های فنی، همواره جای کودهای آلی و غیرشیمیایی را خالی احساس می کرد و از این رو تصمیم مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت بر این شد که این کودها به سبد کودی شرکت اضافه گردد.

الیاسی یکی از استراتژی‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را توسعه کودهای ترکیبی و غیرشیمیایی عنوان کرد و اذعان داشت: سال آینده دو برابر سال جاری کودهای ترکیبی و غیرشیمیایی تولید خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کودهای ترکیبی و غیرشیمیایی با همان میزان حمایتی که از کودهای شیمیایی می‌کنیم، عرضه خواهد شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: حمایت یارانه‌ای کودهای ترکیبی که در گروه‌های کودهای فسفاته و پتاسه هستند بیش از ۶۰ درصد قیمت‌شان تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها