استاندار همدان گفت: با تکمیل تصفیه‌خانه مهاجران، شرایط انتقال آب به ظرفیت ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه از طریق اَبَرپروژه آبرسانی به همدان فراهم شد.
کد خبر: ۱۴۰۰۰۴۳

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد جمعه ۱۲ اسفندماه در بازدید از تصفیه‌خانه مهاجران، افزود: این تصفیه‌خانه تکمیل شده و تنها مراحل نارک کاری، محوطه‌سازی و ساخت برخی از امکانات جانبی آن باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم پس از ۱۷ سال ابرپروزه آبرسانی به همدان را به سرانجام رساند، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در دولت سیزدهم این ابرپروژه تکمیل و آماده بهره برداری شد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه بنا بر تعبیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، این دولت گره‌های کهنه و مشکلات دیرین را حل می‌کند، تصریح کرد: نمونه بارز آن پروژه آبرسانی خوزستان (پروژه غدیر) است و آبرسانی به کردستان با وجود تبلیغات سوء دشمنان در روزهای سخت، بهره برداری شد و در سخت‌ترین شرایط ابرپروژه انتقال آب از سد آزاد به سرانجام رسید.

وی تاکید کرد: انتقال آب به دریاچه ارومیه و همچنین انتقال آب به همدان نیز از دیگر ابرپروژه‌هایی بود که به همت دولت سیزدهم تکمیل شد.

استاندار همدان بیان کرد: عملیات اجرایی هرکدام از این طرح‌ها بیش از ۱۵ سال قدمت داشت که به همت دولت سیزدهم مشکل آن در مدت بسیار کوتاهی گشایش یافت و به مرحله بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف منشا اقدامات بزرگ بوده است، افزود: در ابتدای کار دولت سیزدهم بحران همه‌گیری بیماری کرونا را داشتیم که آمار مرگ و میر این بیماری به مرز روزانه ۷۰۰ نفر در روز نیز رسیده بود که با وجود همه فشارها، تنگناهای مالی، جنگ اقتصادی و توطئه و نقشه‌های شوم دشمنان، بیماری کرونا کنترل شد.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: دولت با صلابت و اتکا به نیروی الهی، اقدامات ارزشمندی را در بخش‌های مختلف دنبال می‌کند و در عرصه اقتصادی نیز با تدابیر اتخاذ شده و بهره‌مندی از رهنمون‌های رهبر انقلاب اسلامی مشکلات برطرف خواهد شد.

وی گفت: در استان همدان نیز گره‌های کهنه زیاد داریم که یکی پس از دیگری در حال گشایش است، ممکن است نمود و نماد آن در جامعه خیلی مشهود نباشد اما بحث گره کهنه آب که به بحران نیز رسید، با دستور رئیس جمهور و اراده و همت وزیر نیرو و معاونان آن و مجموعه شرکت آب منطقه‌ای و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) پروژه در اندک زمان ممکن تکمیل شد.

استاندار همدان ادامه داد: حالا برای تکمیل نهایی این پروژه در نقطه بسیار مطمئن هستیم و مشکلات عمده را پشت سر گذاشتیم و حمایت های مالی توسط وزیر نیرو انجام شده است.

وی با اشاره به بحران آب همدان در تابستان گذشته تاکید کرد: مدیریت بحران آب همدان دو بال داشت که یکی از بال‌های آن شرکت آب منطقه‌ای بود که تدارک پشتیبانی تجهیزات و کار انتقال آب را به کمک قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) انجام می‌داد و دیگری شرکت مهندسی آب و فاضلاب بود که ۷۳ حلقه از چاه‌های کشاورزان را در فرصت بسیار کوتاه با بهره‌گیری از ۵۰ گروه از سراسر کشور به شبکه آبرسانی همدان متصل کرد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: کار شبانه روزی، احداث خطوط موازی، موجب تامین آب شد و هم اینک نیز پس از گذشت شش ماه، هنوز از آب چاه‌های کشاورزی برای تامین آب شهر همدان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: انتقال آب از سد تالوار به همدان با ظرفیت بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ لیتر در ثانیه در مهرماه انجام شد. ساخت تصفیه‌خانه مکمل این ابرپروژه بود و هم‌اینک زیرساخت لازم برای تصفیه ۱۸۰۰ لیتر آب در تصفیه‌خانه مهاجران آماده شده است.

وی اظهار کرد: تجهیزات، امکانات، پمپ‌ها و الکتروپمپ‌های این پروژه نصب شده است و باید بخشی از تجهیزات و شیرآلات مربوط به ۱۲ سال پیش بازسازی شود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: انتقال آب از این تصفیه خانه با ظرفیت ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه آماده شده و در کنار این اقدامات نازک کاری روسازی و محوطه سازی در حال انجام و مهم این است که پروژه تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

وی افزود: در روزهای بحرانی آب همدان، پروژه خط بای پس به طول ۱۷ کیلومتر به عنوان یکی از شاهکارها، کارهای ماندگار و کم نظیر در پروژه‌های آبرسانی در مدت کوتاهی به سرانجام رسید.

استاندار همدان مطرح کرد: کل پروژه آبرسانی به همدان در نوع خود بی نظیر و اجزای آن کم نظیر و حمایت رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر نیرو از این طرح، جانانه بود.

وی با بیان اینکه حمایت‌ها، اتحاد، انسجام و وحدت این پروژه را به سرانجام رساند، گفت: درست است که به ظاهر این پروژه به خاطر سرمای زمستان امسال کمی به تعویق افتاد اما در نهایت این بارش برف و نزولات آسمانی موجب خیر و برکت خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: مردم را باید به استفاده بهینه و صرفه جویی در مصرف آب دعوت کنیم و اهالی رسانه و صدا و سیما باید با تولید محتوای مناسب، فرهنگ استفاده بهینه از آب را به مردم آموزش دهند.

استاندار همدان ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش مصرف آب، باید از مصرف بی رویه، اسراف و استفاده نادرست جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه نزولات آسمانی کمک زیادی در تامین آب کرد، افزود: پیش بینی شده بود امسال با سومین خشکسالی پیاپی همراه باشیم و نگرانی‌هایی را در روزهای سخت ایجاد کرده بود اما با توجه به اشارات آیات قرآن کریم و بارش‌های زمستان، به یک اطمینان خاطر رسیدیم و امیدواریم بارش‌های فصل بهار نیز مناسب باشد و منابع ذخیره آب ما تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه از حفر چاه‌های پدافندی غفلت نکردیم و همچنان حفر این چاه‌ها ادامه دارد، گفت: از کشاورزان عزیز که چاه‌های خود را در اختیار مردم قرار دادند، قدردانی می‌کنیم و در کنار پس دادن این چاه‌ها، خط اضطراری ایجاد شده برای مواقع بحرانی حفظ می شود.

قاسمی‌فرزاد در پایان تصریح کرد: در ادامه پیگیر تامین و تخصیص اعتبارات و حفر چاه های پدافندی هستیم تا هیچ وقت گرفتار بحران آب نشویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها