مینو مداح، سرمربی تیم‌ملی تکواندوی بانوان در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»:

دوره قدیمی‌ها دیگر گذشت

تکواندوی ایران در سال جدید چه در بخش مردان و چه در بخش زنان هر مسابقه‌ای را که فکرش را بکنید در پیش دارد، از رقابت‌های قهرمانی آسیا گرفته تا گرند اسلم‌های مختلف و بازی‌های آسیایی و چند و چند تورنمنت کوچک و بزرگ دیگر. اما مهم‌ترین کار کسب سهمیه المپیک است.
کد خبر: ۱۳۹۹۷۸۶
نویسنده هیلدا حسینی‌ خواه - گروه ورزش

تیم‌ملی تکواندوی بانوان در حالی که بازی‌های آسیایی و جهانی را مد‌نظر دارد به شدت برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کند. مینو مداح سرمربی تیم‌ملی تکواندوی بانوان در گفت‌و‌گو با جام‌جم از شرایط این تیم و اتفاقات هفته‌های اخیر می‌گوید.

مثل اینکه سال بسیار شلوغی در پیش دارید.
بله. ما اعزام‌های متعددی خواهیم داشت به رقابت‌های جهانی، یونیورسیاد، قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی می‌رویم و گرنداسلم‌های کسب سهمیه المپیک هم هست.

اکنون تیم‌ملی کجاست و چه می‌کند؟
ما در اردو هستیم، هر روز دو نوبت تمرین سنگین داریم و می‌خواهیم تکواندوکاران حاضر در اردو به بهترین شکل ممکن آماده شوند و به فرم بهتری از خود برسند. ۱۴تکواندوکار در تیم‌ملی حضور دارند که از اصفهان، مازندران، سمنان، تهران و البرز هستند.

حواشی مختلفی در هفته‌های اخیر حول و حوش تیم‌ملی حضور داشت که مربوط به رفت و برگشت یکی از ملی‌پوشان می‌شد. این حواشی را چگونه کنترل می‌کنید؟
ببینید، اوضاع دیگر مثل گذشته نیست. اکنون تیم‌ملی تکواندوی بانوان ایران تلفیقی از جوانان و باتجربه‌هاست. دیگر هیچ چیز مثل گذشته‌ها نیست و شایسته‌سالاری بر تیم‌ملی حاکم است و دوره قدیمی‌ها گذشته. دیگر بازیکنان نمی‌توانند به راحتی انضباط را زیر پا بگذارند. البته درهای تیم‌ملی روی همه باز است ولی اکنون روی جوان‌ترها تکیه بیشتری داریم. حتی با تکواندوکاران نوجوان هم کار می‌کنیم. از همه باید خواهش کنم که به فکر آرامش تیم‌ملی تکواندو باشند. نپرداختن به حواشی بسیار مهم است. تکواندوکاران ما هم وظیفه دارند فقط در حیطه کاری خود فعالیت و ذهن خود را از هر حاشیه‌ای دور کنند.

از فدراسیون تکواندو خبرمی‌رسد که با اعزام تیم‌ملی به گرنداسلم چین هم موافقت شد.
بله. این رقابت‌ها دهم و یازدهم فروردین‌ماه برگزار می‌شود و در این رقابت‌ها شرکت می‌کنیم.

حداکثر سهمیه‌ای که تکواندوی بانوان ایران می‌تواند برای المپیک بگیرد فقط دو سهمیه است؟
بله. ما کار بسیار سختی داریم و سهمیه را باید در تقابل با برترین‌های جهان به دست بیاوریم. در همین گرنداسلم چین ملی‌پوشان ما مقابل تکواندوکارانی قرار می‌گیرند که رنکینگ بالایی در رده‌بندی جهانی دارند. البته برای ما پرامیدترین رقابت‌ها برای کسب سهمیه المپیک، رقابت‌های بین قاره‌ای است.

با توجه به کار بسیار سخت کسب سهمیه المپیک چشم‌انداز شما برای آینده چیست؟
ما روزهای بسیار سخت و سنگینی در پیش داریم. این بچه‌ها امید ما هستند و برای هر یک از اینها هزینه سنگینی انجام شده است. در واقع روی آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و آنها هم باید به بهترین شکل ممکن پاسخگوی این توجه باشند.

با توجه به ماموریت سخت شما برای کسب سهمیه المپیک و البته موفقیت در بازی‌های آسیایی نیازی به اردوی برون مرزی ندارید؟
بله. اتفاقا من به شدت اعتقاد دارم به جای اردوی داخلی بهتر است به اردوی خارجی اعزام شویم. آنجا فرصت تقابل با تکواندوکاران رنک بالا را هم داریم.

می‌دانیم که کسب سهمیه المپیک اولویت شماست. اما در ذهن شما چه چیز دیگری وجود دارد؟
کسب نخستین مدال طلای تاریخ تکواندوی بانوان ایران در بازی‌های آسیایی. من بسیار امید دارم که در سال پیش رو قطعا به این خواسته بسیار بزرگ برسیم. این توانایی را در ملی‌پوشانم سراغ دارم که دست به چنین کار بزرگی بزنند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها