پوشش بیمه شخص ثالث بیمه‌ای است که مسولیت قانونی شما را در برابر حوادث رانندگی در مورد شخص ثالث تحت پوشش قرار می‌دهد.
پوشش بیمه شخص ثالث بیمه‌ای است که مسولیت قانونی شما را در برابر حوادث رانندگی در مورد شخص ثالث تحت پوشش قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۹۹۵۵۲

بیمه شخص ثالث اقساطی در واقع همان بیمه شخص ثالث با همان پوشش‌ها است. در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین نکاتی که در مورد بیمه شخص ثالث اقساطی باید بدانید را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

بیمه شخص ثالث اقساطی چیست؟

اگر صاحب خودرو هستید بر اساس قانون باید حتما بیمه خودرو را خریداری کنید. پوشش مسئولیت شخص ثالث خسارت وارد شده به خودرو شخص ثالث را تحت پوشش قرار می‌دهد. به عبارتی بیمه شخص ثالث هزینه‌های مربوط به درمان، فوت و خسارات مالی اشخاص ثالث را جبران می‌کند.

البته لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید خسارات مربوط به خودرو خودتان را هم تحت پوشش قرار دهید باید بیمه مسئولیت شخص ثالث را نیز تهیه کنید. احتمالا می‌دانید که بیمه شخص ثالث اقساطی همان بیمه شخص ثالث است که به خریداران امکان پرداخت قسطی را در بازه‌های زمانی مشخصی می‌دهد.

برای صدور این بیمه‌نامه باید چک از طرف خریدار بیمه به شرکت بیمه‌گر تحویل داده شود. البته 50 درصد بیمه‌نامه به صورت نقدی و بقیه آن به صورت چک دریافت می‌شود.

در مورد اعتبار بیمه شخص ثالث اقساطی باید بدانید که اعتبار این بیمه‌نامه دقیقا از 24 ساعت بعد از واریز مبلغ اولیه پیش پرداخت و صدور چک‌های مربوطه در سر رسید مشخص شروع می‌شود.

 

خرید کدام بیمه به صرفه‌تر است؟ بیمه شخص ثالث اقساطی یا کوتاه مدت؟

برای خرید بیمه شخص ثالث اقساطی به چه نکاتی توجه کنیم؟

بیمه شخص  ثالث اقساطی بهترین روش خرید بیمه خودرو است

در مورد بیمه‌های کوتاه مدت باید بدانید که این بیمه‌ها به صورت دو، سه، چهار، شش و 9 ماهه صادر می‌شوند. نکته مهم دیگر در مورد بیمه کوتاه مدت لازم است بدانید این است که هزینه بیمه کوتاه مدت با اعتبار آن تناسب ندارد یعنی قیمت بیمه کوتاه مدت سه ماهه از یک چهارم بیمه شخص ثالث یک ساله بیشتر است. نکته مهم دیگر در مورد تخفیف‌ها بیمه شخص ثالث کوتاه مدت است. تخفیف بیمه شخص ثالث کوتاه مدت تنها در صورتی به بیمه‌گزار تعلق می‌گیرد که مدت زمان یا مجموع بیمه‌نامه‌های کوتاه مدت آن به 12 ماه برسد.

اما بیمه شخص ثالث اقساطی دقیقا همان شرایط بیمه شخص ثالث نقدی را دارد. تنها تفاوت آن با بیمه نقدی شرایط پرداخت حق بیمه است.

میزان پوشش مالی بیمه ثالث

به گزارش بیمه دات کام، هر سال، کمترین و بیشترین میزان پوشش مالی بیمه‌های شخص ثالث ماشین از جانب بیمه مرکزی تعیین می‌گردد؛ اما بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، پوشش مالی بیشتری دریافت کند.

حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث که در سال 1401 توسط بیمه مرکزی تعیین شده معادل 20 میلیون تومان است. حداکثر پوشش مالی این بیمه‌نامه باید 400 میلیون تومان باشد. مثلا: با خرید بیمه شخص ثالث ایران می‌توانید از حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث برخوردار شوید.

 

 

شرکت‌های بیمه‌ای ارائه دهنده بیمه شخص ثالث اقساطی

برای خرید بیمه شخص ثالث اقساطی به چه نکاتی توجه کنیم؟

شرکت های  ارائه دهنده بیمه شخص ثالث اقساطی

اگر به خرید بیمه شخص ثالث اقساطی فکر می‌کنید و نمیدانید کدام بیمه‌ها این شرایط را دارند لازم است در ادامه این متن با ما همراه باشید. قبل از هر چیز بهتر است بدانید که شرکت‌‌های بیمه‌ای پارسیان، آسیا، پاسارگاد و ایران امکان خرید قسطی را برای افراد فراهم کرده‌اند.

بیمه دات کام امکان خرید قسطی را از این شرکت‌ها به صورت آنلاین در دسترس افراد قرار داده‌است. برای خرید اقساطی بیمه از بیمه دات کام باید به شیوه زیر عمل کنید:

  1. ابتدا قبل از صدور چک، کپی یا عکس آن را برای بیمه دات کام ارسال کنید و منتظر تایید او باشید.
  2. به صفحه استعلام بیمه شخص ثالث در سایت بیمه دات بروید.
  3. اطلاعات مربوط به خودروی خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید و دکه استعلام را بزنید. سامانه بیمه دات کام شرکت‌های مختلف بیمه‌گر را با شرایط مختلف بیمه‌ای از جمله شرایط بیمه اقساطی به شما معرفی می‌کند.
  4. در مرحله آخر درصورت تایید، می‌توانید به صفحه پرداخت وارد شوید.
  5. پس از انجام مراحل مذکور و پرداخت حق بیمه، بیمه‌نامه توسط کارشناس بیمه در درب منزل به دست شما خواهد رسید و می‌توانید چک‌های مربوطه را با توجه به نکات مذکور به ایشان برگردانید.

نکته مهم در مورد چک‌های صیادی این است که سامانه صیاد با یکپارچه سازی درخواست‌های صدور دسته چک مشتریان، اعتبارسنجی صاحبان حساب و امضا را فراهم کرده است تا از اختصاص دسته چک به افراد فاقد صلاحیت که سابقه خوبی ندارند، جلوگیری کند.  همچنین با اختصاص شناسه منحصر به فرد به هر برگ چک در این سامانه، استعلام و پیگیری وضعیت چک ساده شده‌است و افزایش اعتبار دسته چک در تبادلات مالی را در پی دارد.

 

چه زمانی برای تمدید بیمه‌نامه اقدام کنیم؟

لازم است بدانید که بر اساس قانون بیمه‌نامه از ساعت صفر تا ساعت 24 تاریخ انقضا دارد و برای تمدید بیمه‌نامه باید قبل از اتمام آن بیمه قسطی یا بیمه نقدی را خریداری کنید.

همانطور که می‌دانید بعد از ساعات اداری و پایان روز کاری، تهیه و خرید بیمه‌نامه امکان پذیر نیست. اگر خرید بیمه خود را به صورت حضوری انجام می‌دهید باید تاریخ دقیق اتمام بیمه‌نامه خود را به خاطر داشته باشید و حداقل یک روز زودتر به تهیه آن اقدام کنید.

اما اگر خرید بیمه قسطی و نقدی را به صورت آنلاین و از وب سایت‌های معتبر تهیه می‌کنید، نگرانی بابت تمدید بیمه‌نامه خود ندارید. کافی است با مقایسه و بررسی از سایت بیمه دات کام بهترین بیمه‌نامه را تهیه کنید. این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته و در طول هفته پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند. کافی است با کارشناس‌ها و متخصص‌های بیمه‌ای ارتباط و تماس تلفنی برقرار کنید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

چرا خرید بیمه شخص ثالث اجباری است؟

در ابتدا باید بدانید که خطرها و خسارت‌های زیر تحت پوشش بیمه شخص ثالث هستند:

  • خسارات مالی وارد شده به خودروی شخص ثالث در تصادفات رانندگی
  • جبران هزینه خسارات جانی مانند دیه و هزینه‌های درمان
  • پرداخت خسارات جانی به راننده مقصر
  • پرداخت خسارات جانی وارد شده به سرنشینان خودرو مقصر

به عبارت دیگر هر شرکت بیمه دارای سه نوع تعهد یا پوشش برای جبران خسارت‌های تصادفات رانندگی است که البته سقف مجاز این خسارات به وسیله بیمه مرکزی مشخص می‌شود. این پوشش‌ها به شرح زیر هستند:

  • پوشش مالی: بر اساس تعهدات بیمه شخص ثالث کلیه خسارات وارد شده به خودرو در تصادفات در بازه‌ای میان 20 تا 400 میلیون پرداخت می‌شود. البته باید پوشش‌های مالی مرتبط را در زمان خرید بیمه‌نامه انتخاب نمایید.
  • پوشش‌های جانی بیمه شخص ثالث: پوشش جانی در بیمه‌نامه شخص ثالث مربوط به خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث است. میزان تعهدات جانی در پوشش جانی تا سقف 800 میلیون تومان است.
  • پوشش تعهدات راننده: تعهدات مربوط به راننده برای راننده مقصر کارایی دارد و بیمه تا 600 میلیون تومان برای جبران این خسارت پرداخت می‌کند.

 

انتقال بیمه شخص ثالث خودرو

یکی از امکاناتی که شرکت‌های بیمه برای افراد در نظر گرفته امکان انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث خود به خودروی دیگری است. این کار به دو شکل انجام می شود. حالت اول برای زمانی است که خودروی خود را بفروشید و خودروی دیگری را بخرید، در این حالت امکان انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث را خودروی جدید دارید.

حالت دوم مربوط به زمانی است که قصد داشته باشید تخفیف بیمه‌نامه خود را به شخص دیگری انتقال دهید. در این مورد باید بدانید که انتقال بیمه شخص ثالث فقط در بین اعضای خانواده امکان پذیر است.

همچنین باید بدانید که در انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث محدودیت «خودروهای مشابه» وجود دارد. این قانون شما را به این محدود می‌کند که فقط می‌توانید بین خودروهایی با کاربری مشابه این انتقال را صورت دهید. برای مثال نمی‌توانید تخفیف بیمه‌نامه خود را از یک تاکسی به یک خودرو با کاربری بارکش انتقال دهید.

 

راهنمای بیمه شخص ثالث اقساطی

خرید بیمه شخص ثالث اقساطی (https://bimeh.com/thirdparty) یک امکان مناسب و کاربردی برای افراد است. همان طور که گفتیم بیمه شخص ثالث اقساطی تمام شرایط بیمه شخص ثالث نقدی را دارد و تفاوت این دو تنها در نوع پرداخت حق بیمه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها