به همت دارالقرآن سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر

برگزاری مسابقات قرآن کریم بشری و ۳۰ کرسی تلاوت در دهه فجر

دارالقرآن سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و با هدف تعمیق و گسترش فرهنگ قرآنی اقدام به برگزاری اولین جشنواره مسابقات قرآن کریم «بشری» کرد.
کد خبر: ۱۳۹۹۵۴۰

عذرا طاعتی مسئول دارالقرآن سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر در گفتگو با جام جم گفت: «جشنواره قرآنی بشری در ۳ رشته قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ با حضور اساتید برتر قرآنی شهرستان از سه‌شنبه ۱۸ بهمن لغایت پنج‌شنبه ۲۰ بهمن به مدت ۳ روز در دارالقرآن سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر برگزار شد».

وی افزود: «در این دوره از مسابقات حدود ٩٠٠ نفر ثبت نام نموده و بیش از ۵۶۰ نفر در دو بخش بانوان و آقایان، در ۳ رده سنی نونهال، نوجوان و بزرگسال و در ٩ رشته؛ قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ ۱۰ سوره، حفظ ۱۶ سوره، ۱ جزء، ۵ جزء، ١٠ جزء، ٢٠ جزء و حفظ کل قرآن با یکدیگر به رقابت پرداختند».

طاعتی در ادامه بیان کرد: «در بخش آقایان، در رشته حفظ ۱۶ سوره آخر قرآن: «حسین باقریان» و «مصطفی اکبری» و نیز در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ ۱ جزء، ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل: «سعیدفراهانی»، «امین رحیمی» و «شهرام علیپور» به داوری پرداختند. همچنین داوری بخش بانوان در رشته حفظ قرآن را «حلیمه عشرستاقی»، «شایسته سادات شمس» و «رؤیا قرشی» و در رشته قرائت قرآن کریم: «آذر فرجی»، «غزاله سهیلی زاده» و «مریم کشوری» بر عهده داشتند».

مسئول دارالقرآن اسلامشهر در رابطه با دیگر برنامه‌های قرآنی دهه فجر افزود: «برگزاری ۳۰ کرسی تلاوت ویژه قرآن کریم در ۳۰ محله اسلامشهر با همکاری مساجد و محلات و همچنین برگزاری ۵ کرسی تلاوت ویژه بانوان در ۵ محله از دیگر برنامه‌های دارالقرآن سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر در دهه فجر بود».

طاعتی در پایان با اشاره به مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی دهه فجر گفت: «حسن ختام  مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی دهه فجر‌، تجلیل از حائزان رتبه‌های برتر مسابقات قرآن کریم بشری به تفکیک هر رشته، تقدیر از ۳ مسجد برتر و فعال در برگزاری کرسی‌های تلاوت، تجلیل از قهرمانان قرآنی که صاحب رتبه‌های کشوری در سال جاری بودند، تقدیر از خانواده مرحوم استاد فرسی و نیز قاریان و مجریان کرسی‌های تلاوت بود».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها