88 درصد سدهای پایتخت تخلیه شده است

رکوردهای نجومی مصرف آب در تهران

اعمال محدودیت فقط برای مشترکان بدمصرف

سهمیه‌بندی آب در تهران تکذیب شد

پیرو انتشار اخباری در خصوص احتمال اعمال محدودیت در توزیع آب در تهران، این سؤال مطرح است؛ آیا آب در تهران در آستانه نوروز سهمیه‌بندی می‌شود؟
کد خبر: ۱۳۹۹۵۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، گزارشی امروز در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شد که حاکی از احتمال اعمال محدودیت در توزیع آب کلان‌شهر تهران بود.

بر اساس این گزارش، «طبق اعلام شرکت آبفای استان تهران به‌دلیل مصرف بی‌رویه آب شرب در تهران ذخایر آبی موجود این استان قابل پاسخگویی نبوده و این روند احتمال اعمال محدودیت را افزایش می‌دهد.»

در شرایطی که در روز‌های پرمصرف پایان سال قرار داریم و مردم در نقاط مختلف پایتخت در حال انجام سنت دیرینه خانه‌تکانی هستند و منازل خود را برای ورود به سال جدید آماده می‌کنند، انتشار اخباری در خصوص احتمال اعمال محدودیت در توزیع آب در تهران، این سؤال مطرح است؛ آیا آب در تهران در آستانه نوروز، سهمیه‌بندی می‌شود؟

بررسی‌ها از شرایط تأمین آب پایتخت و همچنین پیگیری از شرکت آب و فاضلاب استان تهران نشان می‌دهد در زمان حاضر تأمین آب پایتخت در حالت پایدار قرار دارد و برنامه‌ای برای اعمال محدودیت عمومی در توزیع آب در دستور کار نیست.

قطع آب ۳۷ هزار مشترک بدمصرف تهرانی

تنها محدودیتی که در تهران در بخش آب اعمال شده، برخورد بازدارنده با مشترکان بدمصرف است. از ابتدای مهرماه تا امروز، قطع آب ۳۷ هزار مشترک بدمصرف تهرانی از ساعت ۹ تا ۱۷ و به‌صورت موقت انجام شده است تا این مشترکان نسبت به اصلاح روند مصرف خود اقدام کنند.

نیاوران، دیباجی، آیت‌الله کاشانی و شهرک غرب از لحاظ استقرار مشترکان بدمصرف آب، در صدر نواحی تهران قرار دارند و نیاوران با ۱۸ هزار و ۲۰۰ مشترک بدمصرف، رکورددار بدمصرفی آب در تهران است.

۸۸ درصد ظرفیت مخازن سد‌های تهران خالی است

در روز‌های اخیر رکورد مصرف زمستانه آب در تهران با مصرف لحظه‌ای ۵۳ هزار لیتر در ثانیه شکسته شد، اما در ۲۴ ساعت گذشته، میزان پیک مصرف لحظه‌ای آب تهران در محدوده ۴۵ هزار لیتر در ثانیه بوده است.

در زمان حاضر، میزان ذخایر آبی سد‌های تهران، بالغ بر ۲۲۳ میلیون مترمکعب است که این میزان، نشان‌دهنده خالی بودن ۸۸ درصد ظرفیت مخازن سد‌های پنج‌گانه تأمین آب تهران است، ازاین‌رو لازم است مشترکان تهرانی، در مصارف آب، بهینه‌سازی و صرفه‌جویی را در دستور کار خود قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها