معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه قدس سپاه تشریح کرد:

ماجرای مانور رسانه‌ های معاند مبنی بر محاصره مصلای زاهدان چه بود؟

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه قدس جنوب‌شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزئیات ماجرای جوسازی رسانه‌ های معاند در خصوص نماز جمعه اهل‌ سنت زاهدان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۹۹۴۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، سردار علی خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در زمان حاضر با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امنیتی و انتظامی، امنیت مطلوبی در سطح استان سیستان و بلوچستان حکم‌فرماست.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه افزود: قرارگاه‌های فرعی ما در پنج شهرستان زاهدان، زابل، سراوان، ایرانشهر و چابهار مستقر هستند و با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی اجازه ایجاد خلل در امنیت استان را نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: امروز پیرو اشراف اطلاعاتی خوب نیروی انتظامی شرایط همه شهرهای استان آرام است و ایست‌ بازرسی‌هایی که اخیراً در ورودی‌های شهر زاهدان استقرار پیدا کرده در بالا بردن ضریب امنیتی شهر بسیار مؤثر واقع شده است.

سردار خلیل‌آبادی یادآور شد: افرادی که دنبال جنایت بودند امروز هم ترس ورود به شهر را دارند و هم برای خروج دچار مشکل خواهند بود و همین امر موجب شده است مردم در هفته‌های اخیر پیام‌های قدردانی خود را به پرسنل امنیتی و انتظامی استان برسانند؛ البته ابتدای اسقرار این ایست‌بازرسی‌ها انتقاداتی بود اما وقتی مردم ثمرات آن را دیدند شرایط تغییر کرد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با اشاره به اخبار و موج رسانه‌ای ایجادشده توسط رسانه‌ های معاند در روز جمعه گذشته تحت عنوان «ورود نیروهای سپاه به مصلای اهل‌ سنت زاهدان و محاصره این مکان»، خاطرنشان کرد: جمعه گذشته سردار مرتضوی فرمانده ‏قرارگاه قدس به‌عنوان بالاترین مقام امنیتی استانی به‌همراه جمعی از فرماندهان سپاه همزمان با روز پاسدار در مصلای اهل‌سنت زاهدان با حضور بین نمازگزاران ارتباط مستقیم و صمیمانه‌ای با مردم گرفتند و به گفت‌وگو پرداختند که چند نفر در جریان این حضور بداخلاقی کردند و همین امر سوژه رسانه‌ های معاند شد.

وی ادامه داد: همچنین ما در ماه‌های اخیر شاهد هستیم عده‌ای از فضای پس از اتمام نماز جمعه اهل‌ سنت زاهدان و جمعیت قابل‌توجهی که پس از نماز از مصلی خارج می‌شوند استفاده می‌کنند تا بتوانند خوراک رسانه‌ های معاند را تأمین کنند که در این راستا تحقیقات نیروهای امنیتی استان نشان داد عده‌ای حدود 20 نفر پس از اتمام نماز به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده میان جمعیت پراکنده می‌شوند و به سردادن شعارهای ساختارشکنانه اقدام می‌کنند و پلاکاردهایی به‌دست می‌گیرند و پس از آن فیلم این اقدامات را به‌سرعت برای رسانه‌های معاند ارسال می‌کنند تا از این طریق خوراک آنها را تأمین کنند و فضاسازی انجام دهند.

سردار خلیل‌آبادی اضافه کرد: این افراد تلاش می‌کنند القا کنند همه نمازگزاران در اقدامات ساختارشکنانه حضور دارند که در این راستا ما این هفته پیرو هماهنگی انجام‌شده و جلسه‌ای که با بزرگان مسجد مکی داشتیم تصمیم گرفتیم نیروهایی اطراف مصلی مستقر کنیم تا این عاملان ایجاد اخلال را به‌طور دقیق شناسایی کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: البته در این زمینه شاهد بودیم که امام جمعه اهل‌سنت مسجد مکی زاهدان هم در خطبه‌های نماز جمعه اخیر با چنین اقدامات ساختارشکنانه‌ای ابراز مخالفت کرد.

وی تصریح کرد: پیرو این دو موضوع رسانه‌ های معاند که در حدود 150 روز اخیر تمام توان خود را برای ایجاد اختلاف میان مردم این استان به‌ویژه برادران شیعه و سنی به‌کار گرفته‌اند بار دیگر برآشفتند و به تکاپو افتادند تا القا کنند حوادث امنیتی خاصی در محل مصلای اهل‌سنت زاهدان در حال قوع است؛ البته کار دشمن دشمنی است و ما غیر از این هم از آنها انتظار نداریم چرا که حضور دوستانه سبزپوشان سپاه میان مردم برای آنها بسیار گران تمام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها