امروز افتتاحیه اولین رویداد نمایشگاه مسئله‌محور سازمان اقتصادی کوثر برگزار شد، این رویداد تا پنجم اسفند با رویکرد حمایت از دانش‌بنیان‌ها ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۹۸۸۹۳

به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز افتتاحیه اولین رویداد نمایشگاهی نوآورانه و مسئله‌محور سازمان اقتصادی کوثر که تا پنجم اسفند ماه ۱۴۰۱ به مدت ۴ روز ادامه دارد، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

در این نمایشگاه که در در سالن ۳۸ A در حال برگزاری است ۴۲ شرکت‌ دانش بنیان حضور دارند.
این نمایشگاه امروز با حضور قاضی‌زاده، معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و ناصر فخاری رئیس سازمان اقتصادی کوثر و سردار رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی و مهندس برادران  معاون وزیر صمت و رئیس معاونت علمی و فن اوری ریاست جمهوری و سایر مسئولان افتتاح شده و کار خود را آغاز کرد.
علیرضا یوزباشی؛ مدیرعامل مؤسسه کسب‌وکار رویش در این مراسم به‌عنوان اولین سخنران رویداد گفت: سازمان اقتصادی کوثر در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، ساختمان‌سازی و... فعالیت دارد و ظرفیت بزرگی برای نخبگان به‌حساب می‌آید.

وی با اشاره به ۴ روز زمان رویداد برای دریافت پاسخ مسائل مطرح شده با تأکید بر اقتصاد دانش‌بنیان ادامه داد: در این رویداد نوآورانه ۱۲۴ مسئله که نیاز‌های نوآورانه و فناورانه ۳۷ شرکت تابعه سازمان اقتصادی کوثر است عرضه می‌شود و صاحبان ایده، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهیان می‌توانند در این زمینه‌ها با ما همکاری کنند.

یوزباشی افزود: ما به‌وسیله طرح این مسئله‌ها به دنبال حل مسائل اساسی مجموعه‌های خود و افزایش بهره‌وری و سودآوری هستیم؛ این امر همچنین برای صاحبان ایده، رشد کسب‌وکار و به ثمر نشستن ایده را به همراه دارد. معمولاً این‌طور است که صاحبان ایده در نمایشگاه‌ها توانایی‌های خود را عرضه می‌کنند تا دیگران توانایی‌های آن‌ها را شناسایی کنند و از آن‌ها دعوت به همکاری کنند، بنابراین آن‌ها مسیر سختی را می‌پیمایند، اما در این رویداد نوآورانه ما نیاز‌ها و مسئله‌های خود را مطرح می‌کنیم تا صاحبان ایده اگر برای آن‌ها راه‌حلی دارند، با ما همکاری کنند.
 
رونمایی از سامانه هوشمند و یکپارچه‌ سازمان اقتصادی کوثر


وی در خصوص سامانه هوشمند و یکپارچه‌سازمان اقتصادی کوثر افزود: سامانه هوشمند و یکپارچه‌ای را رونمایی می‌کنیم که همه عملیات بازرگانی، نیروی انسانی، خریدوفروش، انبار، اموال، خزانه و... در سازمان اقتصادی کوثر را به نمایش می‌گذارد. در رویداد نمایشگاهی مسئله‌محور از این سامانه رونمایی خواهیم کرد و عملکرد سازمان اقتصادی کوثر در اختیار دستگاه‌های اجرایی و نظارتی قرار می‌گیرد.

 

سازمان اقتصادی کوثر آماده ورود به همه عرصه‌های تولید است
 
تامین ۷۵ درصد مرغ اجداد مورد نیاز برای تولید جوجه یک روزه توسط سازمان اقتصادی کوثر


ناصر فخاری رئیس سازمان اقتصادی کوثر به عنوان سخنران بعدی در این نمایشگاه اظهار کرد: ۷۵ درصد مرغ اجداد مورد نیاز برای تولید جوجه یک روزه در کشور توسط سازمان اقتصادی کوثر تامین می‌شود و در بخش‌های تولید جوجه مرغ آرین، جوجه مرغ بومی شده خارجی و جوجه خارجی نیاز کشور را تامین کنیم.
وی افزود: با توجه به اینکه از سه سال گذشته کشورمان در بخش واردات جوجه تامین شد، این سازمان برای تامین امنیت غذایی و نیاز کشور جوجه مورد نیاز را در داخل تحریم کرد به طوریکه در این ۳ سال هیچ وارداتی نداشته‌ایم.


رئیس سازمان اقتصادی کوثر گفت: ۱۲ درصد روغن تولیدی کشور، ۶ درصد جوجه مادر تولیدی در کشور و یک درصد مرغ گوشتی در کشور توسط این سازمان تامین می‌شود.


فخاری تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امیدواریم تا ۳ سال آینده سازمان اقتصادی کوثر بتواند به جای تامین یک درصد مرغ مورد نیاز کشور، آن را به ۲۰ درصد ارتقاء و نقش خود را در تامین امنیت غذایی بهبود دهد.


وی گفت: علاوه بر بخش کشاورزی، در بخش‌های مختلف دیگری نیز فعالیت داشته‌ایم به طوریکه در بخش عدن، شرکت تولیدی برتر کشور بوده‌ایم و همچنین نیازهایی که به واردات موتورهای سنگین ماشین‌آلات صنعتی بوده در داخل توسط سازمان اقتصادی کوثر تامین شده است. شرکت سیم و کابل، سیم کابل نیز از جمله دیگر شرکت‌های پیشرو این سازمان است که به دیگر کشورها صادرات دارد.


رئیس سازمان اقتصادی کوثر افزود: سود این سازمان در سال جاری ۳۰۰ درصد افزایش یافته که این امر نشان از بهبود عملکرد این سازمان اقتصادی است.


فخاری در پایان تصریح کرد: ۱۲۴ مسئله توسط سازمان اقتصادی کوثر در نمایشگاه مسئله محور سازمان اقتصادی کوثر مطرح می‌شود که امیدواریم با کمک شرکت‌های مختلف توانمند این مسائل حل شود.

 

سازمان اقتصادی کوثر آماده ورود به همه عرصه‌های تولید است


سازمان اقتصادی کوثر آمادگی دارد که در همه عرصه‌های تولیدی ورود کند


امیرحسین قاضی‌زاده، ‌رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی امروز در اولین رویداد نمایشگاهی مسئله‌محور سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: سازمان اقتصادی کوثر آمادگی دارد که در عرصه‌های تولیدی که وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری تشخیص می‌دهند، هنوز کاری انجام نشده است، ورود کند.

وی افزود: ظرفیت‌های زیادی در سازمان اقتصادی کوثر وجود دارد و به معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، وزارتخانه‌های صمت و جهاد پیشنهاد می‌کنیم در عرصه‌هایی که آنها تشخیص می‌دهند و یا تابه‌حال کاری در مورد آنها انجام نشده است، این سازمان ورود می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: تلاش این سازمان برای اقدامات استراتژیک در نظام تولید است و کارهایی که صورت‌گرفته، عرصه‌هایی است که هرکسی توان ورود ندارد و البته حاکمیت هم به اقدامات آنها اعتماد دارد.

وی افزود: مثلاً برای تعمیر موتورهای نیروگاه اتمی بوشهر شرکت‌های این سازمان ورود کرده‌اند و ظرفیت‌های دیگری در سایر بخش‌ها هم وجود دارد.

رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید با سازماندهی شرکت‌ها از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در این عرصه بیشتر به‌کارگیری شده و از ظرفیت‌های آنها استفاده شود.

سازمان اقتصادی کوثر آماده ورود به همه عرصه‌های تولید است


علم و فناوری کلید پیشرفت کشور است


در ادامه این نشست، دهقانی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: امروزه جریان علم و فناوری با تأکیدات مقام معظم رهبری در دهه‌های گذشته شکل جدی به خود گرفته است. اکنون کلید پیشرفت کشور علم و فناوری است و همه دنیا به این سمت حرکت کرده‌اند.

وی افزود: زمانی که شرکت‌های دانش‌بنیان در زنجیره‌های ارزش پایین‌دستی ورود می‌کند، ارزش‌های چندبرابری ایجاد می‌کند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

دهقانی افزود: بنیاد شهید که مزین به نام شهید است، امروز پیش‌قدم شده و در عرصه اقتصادی، کار و بازار مثل زمان جنگ حرکت جدی می‌کند. حرکت‌های آنها آرمانی است و بسیار امیدوارم که در این نمایشگاه اتفاقات خوبی رقم بخورد.

 

سازمان اقتصادی کوثر آماده ورود به همه عرصه‌های تولید است

‌اعلام آمادگی رئیس سازمان بسیج علمی کشور برای ایجاد ظرفیت‌های جدید‌ در حوزه ‌دانش‌بنیان


در ادامه این نشست سردار رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی کشور هم از اعلام آمادگی این سازمان برای ایجاد ظرفیت‌های جدید اشاره کرد و گفت: باید عرصه‌ها برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و ساماندهی آنها انجام شود.

وی افزود: کار ما این است که اقتصاد مردم پایه ایجاد کنیم. مردم باید پای‌کار بیایند و از ظرفیت‌های آنها استفاده شود.

سردار رحیمی افزود: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۰ طرح در کشور  عملی شد که یکی از آنها شرکت باقرالعلوم است و نیازهای صنف و بازار را احصا کرده و راهکارهای عملی برای آن ارائه می‌کند.

رئیس سازمان بسیج علمی کشور همچنین گفت: بسیج اعلام آمادگی دارد که از این طرح‌ها و اقدامات به پشتوانه شبکه‌ای بالغ بر ۷۰ هزار نفر حمایت کند.

 

سازمان اقتصادی کوثر آماده ورود به همه عرصه‌های تولید است


معرفی و رونمایی سامانه (بازار مشترک کوثر)


در پایان این افتتاحیه آیین معرفی و به‌کارگیری پایلوت بامک انجام شد و مسئولان این سامانه درباره آن این‌گونه توضیح دادند: سامانه بامک (بازار مشترک کوثر) است. در این سامانه همه محصولات و خدمات شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر عرضه می‌شود تا در معرض دیدگان همه قرار گیرد تا از آن استفاده کنند؛ در مرحله اول فقط جامعه ایثارگری با تسهیلات ویژه از این سامانه استفاده می‌کنند و بعد به کل کشور تسری داده می‌شود.

دبیر نمایشگاه افزود: سازمان اقتصادی کوثر با همکاری دانشگاه تهران یک مرکز علمی تحت عنوان «مرکز تحقیقاتِ علوم و فناوری‌های هوشمند کوثر» ایجاد کرده است، در این مرکز سامانه‌هایی مانند بامک توسعه می‌یابند که برای ایجاد شفافیت در راستای مدیریت بهتر سفره مردم و تسهیل نظارت برای مبارزه با فساد مؤثر هستند. قطعاً در آینده مجموعه‌های دیگر هم در کشور به این سمت حرکت می‌کنند که هوشمندسازی را از این طریق پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار راه دانا، در این نمایشگاه مسئله‌محور دستاورد‌های شرکت‌های سازمان اقتصادی کوثر، سازمان اموال و املاک کوثر، صندوق قرض‌الحسنه شاهد، سازمان مجتمع‌های سیاحتی کوثر، مؤسسه فرهنگی ورزشی و توان‌بخشی ایثار، شرکت متُد، بیمارستان ساسان، صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، مؤسسه اندوخته شاهد، بیمه دی، بانک دی و شرکت ذخیره شاهد، خدمات و دستاورد‌های خود را به مدت چهار روز در معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و خارجی خواهند گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها