در پیامی بابت اتفاقات اخیر

ساپینتو از مردم ایران عذرخواهی کرد

هدف چندگانه همین است، دقیقا همین. یعنی تیمی مثل استقلال با دو، سه مصدوم و مربی محروم در جام‌حذفی ملوان را ببرد تا به یک چهارم نهایی برسد تا هم امید به فتح این رقابت‌ها داشته باشد و هم امید به ثبت یک افتخار کم‌نظیر، اتفاقی به نام کسب دو جام در یک فصل.
کد خبر: ۱۳۹۸۶۹۵
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

به هر حال این بازی می‌تواند شروعی برای یک مسیر منتهی به «جام دوگانه» باشد؛ در نقطه مقابل می‌تواند معنای از بین رفتن نیمی از رویاهای قهرمانی یک تیم را هم بدهد. استقلال مانند برخی دیگر از تیم‌های لیگ‌برتری در یک جبهه دو جانبه است، از یک سو تقلا برای قهرمانی در لیگ‌برتر و از سوی دیگر تلاش برای رسیدن به عنوان قهرمانی جام‌حذفی. تقابل امروز استقلال و ملوان بسیار پراهمیت است. هواداران آبی امروز متوجه خواهند شد که رویای جام دوگانه برای آنها ادامه پیدا می‌کند یا این‌که دقیقا از همین امروز فقط باید به رویای قهرمانی در لیگ‌برتر فکر کنند.

کلاسیک فوتبالی

استقلال - ملوان کم‌کم به یکی از بازی‌های کلاسیک فوتبال ایران تبدیل می‌شود، دیداری که بیش از هر چیزی یادآور شکست دو دهه پیش است. همان دیداری که ملوان موفق شد استقلال را شکست بدهد تا قهرمانی در هفته آخر لیگ به شکل عجیب و غریب و البته غیرمنتظره‎ای به پرسپولیس برسد. همان مبدا دیدار کلاسیک استقلال - ملوان شد و برای همیشه رنگ و بوی انتقامی به خود گرفت. اما ملوان حداقل شرایط بسیار خاصی دارد. قوی سپید انزلی هم دیدار رفت و هم دیدار برگشت لیگ‌برتری این فصل را پرگل به استقلال باخت. از طرف دیگر آنها نباید الان در جام‌حذفی باشند چون حذف شده بودند اما با توجه به استفاده نفت مسجدسلیمان از بازیکن غیرمجاز و حذف آنها از گردونه رقابت‌ها به همین دلیل، ملوان بار دیگر بخت و اقبال یافت تا در جام‌حذفی به میدان برود. حالا دیگر باید خوب بدانند که بازگشت به جام‌حذفی برای آنها معانی مختلفی دارد که باید به بهترین شکل ممکن و به نحو احسن از آن استفاده کنند.

چه کسانی غایب هستند؟

استقلال و ملوان هر دو در جام‌حذفی کلی خاطره و افتخار دارند، به خصوص تیم آبی‌پوش پایتخت. البته استقلالی‌ها برای دیدار امروز با ملوان با چالش‌هایی مواجه هستند. نخست این‌که ریکاردو ساپینتو سرمربی جنجالی این تیم محروم است و مشخص نیست مقابل ملوان روی نیمکت می‌نشیند یا خیر چرا که با حکم کمیته انضباطی فعلا حداقل دو جلسه محروم است. اما این تنها مشکل استقلال برای تقابل با نماینده بندرانزلی نیست. مهدی مهدی‌پور همچنان مصدوم است و نمی‌‌تواند بازی کند. علیرضا رضایی گلر دوم آبی‎ها هم به دلیل مصدومیت از همراهی کردن تیمش معذور است. اما زیبر نیک‌نفس و محمد‌حسین مرادمند مشکلی بابت بازی کردن ندارند و به نظر می‌رسد مصدومیت خود را پشت سر گذاشته اند هر چند ممکن است تنها به عنوان یار تعویضی وارد میدان بشوند.

۷ در مقابل ۳

نه این‌که هر دو تیم متخصص جام‌حذفی باشند اما به هر حال در این رقابت‌ها هم افتخار دارند و هم تجربه‎ای به درازای چند دهه. تیم آبی تا به حال هفت مرتبه قهرمان جام حذفی شده است و ملوانی‎ها هم سه بار به این عنوان دست پیدا کرده ‎اند.

استقلالی‎ها در زمینه نایب قهرمانی رکورددار هستند و شش دومی در کارنامه کلی آنها در جام‌حذفی رویت می‌شود. در مقابل ملوان چهارمرتبه به عنوان نایب قهرمانی رسیده است.

شاگردان مازیار زارع خوب می‌دانند در برابر استقلال چه کار شاقی در پیش دارند. تصور این‌که با وجود حذف قبلی، دوباره به عرصه جام حذفی برگردند و سپس استقلال را ببرند خیلی دور و عجیب است و در واقع شبیه به یکی از همان داستان‎های شگفت‌انگیز فوتبالی به نظر می‌رسد.

شاید مازیار زارع این داستان فوتبالی را به بهترین شکل ممکن برای مردم انزلی تعریف کند، شاید هم این استقلال باشد که با برتری در این مسابقه رویای جام دوگانه را زنده نگه می‌دارد.

نکاتی درباره جام‌حذفی

۱- برنده دیدار استقلال و ملوان در یک چهارم نهایی به مصاف برنده گل‌گهر سیرجان و فولاد می‌رود.

۲- تیمی که از این دو نبرد یعنی استقلال-ملوان و گل‌گهر سیرجان-فولاد به نیمه نهایی برسد کار راحتی خواهد داشت چرا که از بین استقلال ملاثانی، مس کرمان، نود ارومیه و پیکان یکی به این مرحله می‌رسد.

۳- تاریخ برگزاری رقابت‌های جام حذفی در مرحله یک چهارم نهایی مشخص نیست.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها