آغاز ماراتن ۱۰روزه فولاد خوزستان برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان

تا آخر در جام بمان

امشب هواداری فوتبال در کشورمان خلاصه می‌شود در یک نام؛ به فولاد خوزستان که حالا نماینده ایران است در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا. فولاد برای صعود به جمع ۴ تیم برتر غرب آسیا باید به مصاف الفیصلی عربستان برود و این آغاز ماراتن ۱۰روزه فولاد خوزستان است برای رسیدن به فینال بزرگ آسیا.
کد خبر: ۱۳۹۸۶۲۸
نویسنده رضا پورعالی - گروه ورزش

تیم جواد نکونام اگر می‌خواهد اقامت خود را در دوحه قطر تمدید کند، باید بازی به بازی پیش برود. ابتدا عبور از الفیصلی، ۳روز بعد بازی در یک چهارم نهایی و ۳ روز بعد از آن بازی در نیمه نهایی. فعلا همه حواس فولادی ها به بازی امشب است. جواد نکونام در نشست خبری دیروز با اشاره به این موضوع گفت: «خیلی خوشحالم در اینجا حضور دارم و با فولاد در مرحله‌ای هستیم که بهترین تیم‌های غرب آسیا حضور دارند. می‌دانیم باتوجه به فاصله کم بازی‌ها و همچنین دیدارهای حذفی شرایط برای همه تیم‌ها سخت است. فولاد از نظر ذهنی، روحی و روانی کاملا آماده مسابقات است. در این چند روز سعی کرده‌ایم تیم را فقط برای لیگ قهرمانان آسیا آماده کنیم. می‌دانیم چقدر این موضوع برای ما اهمیت دارد و با بازیکنان جلسه‌هایی داشته‌ایم و تمرکز ما روی این است که برای تیم بزرگ فولاد تاریخ‌سازی کنیم. تیم ما در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد و روحیه و انگیزه تیم ما به گونه‌ای است که تمام تمرکزمان را برای بازی با الفیصلی گذاشته ایم. برای این بازی ۲۰۰دقیقه آمادگی ذهنی و روانی داریم، چراکه در بازی‌های حذفی هر تیمی کم‌تر اشتباه کند برنده می‌شود و امیدوارم این تیم ما باشیم. تمام بازیکنان و اعضای تیم می‌دانند که باید بهترین عملکرد را داشته باشیم و با این هدف وارد زمین می‌شویم.»

بازی با تیم دسته یکی!

حریف امروز فولاد تیم الفیصلی عربستان است . برای پیدا کردن جایگاه این تیم سراغ جدول لیگ حرفه‌ای عربستان نروید چون آنجا چیزی پیدا نمی‌کنید. الفیضلی فصل گذشته با هدایت آنته میشه، کروات به لیگ دسته اول عربستان سقوط کرد و حالا با گذشت ۲۱ هفته از مسابقات، با ۳۷ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد. در واقع حریف نماینده ایران، یک تیم دسته یکی است. با این حال فولادی‌ها همانطور که جواد نکونام می‌گوید قرار نیست این تیم را دست کم بگیرند: « از الفیصلی شناخت کافی داریم؛ تیم‌با‌کیفیت و خوبی است. باوجود اینکه به یک لیگ پایین‌تر رفته‌اند اما کیفیت خوبی دارند. بازی‌های آن‌ها را که دیده‌ایم بازیکنان تاثیرگذاری دارند. لیگ عربستان هم باتوجه به بازیکنان خارجی که در آن بازی می‌کنند، لیگ قوی و قدرتمندی است. الفیصلی تیم قابل احترامی است و قطعا این جدال، بازی سختی برای هر دو تیم خواهد بود.» الفیصلی دقیقا از یک ماه پیش سکان هدایت خود را به مارینوس اوزونیدیس یونانی داده و همراه با این مربی در ۴ بازی قبلی خود، ۳شکست و یک برد به دست آورده است. این مربی سابقه همکاری با مسعود شجاعی و کریم انصاری‌فرد را در تیم‌های پانیونیوس و آاک‌آتن در کارنامه دارد، اما مثل جواد نکونام در فولاد، او هم این روزها شرایط خوبی را در تیم الفیصلی سپری نمی‌کند.

انصاری: ان‌شاا... که ۱۰ روز اینجا باشیم

ساسان انصاری کاپیتان تیم فولاد هم دیروز در کنار جواد نکونام در نشست خبری حاضر بود و از انگیزه بالای هم تیمی هایش برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا حرف زد: «حقیقتا آمده‌ایم که اینجا بمانیم و انشاا... ۱۰روز این‌جا باشیم. نمی‌خواهیم زود به خانه برگردیم. این موضوع را همه بازیکنان درک کرده‌اند. مسئولیت سنگینی برعهده ماست. با توجه به این که تنها نماینده ایران هستیم، همه بازیکنان باید به مسئولیتی که دارند پایبند باشند و در زمین نیز کاملا متمرکز بازی کنند تا بتوانیم آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم‌. امیدواریم که با یک نتیجه عالی باعث شادی هواداران فولاد و مردم خوب ایران و خوزستان شویم».

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها