سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد:

بارش برف و باران در جاده‌های ۱۷ استان | مردم سفر غیرضروری نروند

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا خبر داد:

بارش برف و باران در جاده‌های ۹ استان | افزایش ترددهای بین شهری و ترافیک پرحجم در ۲محور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در محورهای ۹ استان کشور خبرداد.
کد خبر: ۱۳۹۷۹۶۵

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت جوی جاده‌ های کشور گفت: آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور حاکی از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های مازندران ، اصفهان ، فارس ، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و خراسان رضوی است. همچنین در برخی از محورهای استان‌های گیلان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی نیز بارش بارش باران گزارش شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیر چرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی برف‌گیر الزامی است. رعایت فاصله طولی مناسب، رانندگی با سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند. اطمینان از سالم بودن تجهیزات زمستانی خودرو نظیر برف پاک‌کن و بخاری، پربودن باک خودرو در شروع سفر، همراه داشتن وعده غذایی کافی و لباس گرم مناسب از دیگر توصیه‌های پلیس به رانندگان است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از تردد روان در تمامی جاده‌های کشور است و تنها در آزادراه قزوین – کرج محدوده های پایانه شهید کلانتری و پل فردیس و برخی از مقاطع محور شهریار – تهران ترافیک پرحجم و نیمه‌سنگین گزارش شده است.

شیرانی درباره وضعیت تردد در جاده‌ ها نیز گفت: اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار در جاده‌های کشور نشان می‌دهد که میزان تردد در شبانه‌روز گذشته نسبت به روز قبل‌تر خود ۴.۲ درصد افزایش داشته است.اوج تردد نیز بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ انجام شده و کمترین تردد نیز بین ساعات سه تا چهار انجام شده است. همچنین بیشترین ترددهای جاده‌ای نیز به ترتیب از آزادراه کرج - قزوین، آزادراه قزوین - کرج، آزادراه تهران - کرج، آزادراه ساوه - تهران و آزادراه کرج - تهران انجام شده است.


رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره جاده‌های دارای انسداد و محدودیت تردد نیز گفت: محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. محور شریانی ریگان – ایرانشهر نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.

وی ادامه داد: محورهای خوانسار – بوئین، کوهرنگ – مسجد سلیمان (گردنه های چری ، تاراز و شاه منصوری)، لاسم - ارجمند، شمشک - دیزین، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، محور جدید هشتگرد – طالقان، گنجنامه – تویسرکان و پونل - خلخال نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.

شیرانی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها