مبارزه یکساله اکوسیستم استخراج بیت‌کوین روند صعودی کوچک را نشان می‌دهد. در اولین ماه از سال ۲۰۲۳، جامعه استخراج بیت‌کوین افزایش 50درصدی درآمد را از طریق پاداش استخراج و کارمزد تراکنش تجربه کرد.
کد خبر: ۱۳۹۶۹۰۸
نویسنده مهدی خانقلی - خبرنگار
در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲، درآمد استخراج بیت‌کوین برای اولین بار از اکتبر ۲۰۲۰ به 13.6میلیون دلار کاهش یافت. این امر، همراه با افزایش قیمت انرژی در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیک، فشار مالی فوق‌العاده‌ای را بر شرکت‌های استخراج تحمیل و برخی را مجبور به تعطیلی کرد.
اکنون اما از آنجا که بیت‌کوین در موقعیت مناسبی برای بهبود پایدار قرار دارد، صنعت استخراج شاهد رشد ۵۰ درصدی درآمد بر حسب دلار آمریکا بود.
درآمد استخراج بیت‌کوین از 15.3میلیون دلار در اول ژانویه به حدود ۲۳ میلیون دلار در بازه زمانی ۳۰ روزه افزایش یافت.
همان‌طور که ماینرهای بیشتری به روند می‌پیوندند و شبکه غیرمتمرکز بیت‌کوین را ایمن می‌کنند، نرخ هش همچنان به بالاترین حد خود می‌رسد. در زمان نگارش این مقاله، نرخ هش بیت‌کوین در حدود 300 اگزاهش در ثانیه بود.
یکی از بزرگ‌ترین انتقادات به بیت‌کوین، نیاز به انرژی بالاست. اکتبر ۲۰۲۲، کوین تلگراف گزارش داد بیت‌کوین شاهد افزایش ۴۱ درصدی مصرف انرژی در مقایسه با سال گذشته بوده‌است.
با این حال، تلاش برای بهره‌بردن از انرژی سبز برای تامین انرژی امکانات استخراج بیت‌کوین، با هدف حل این مخمصه است. یک شرکت معدنی اخیرا از منبع انرژی در مالاوی، کشوری محصور در خشکی در جنوب شرقی آفریقا، استفاده کرده‌است.
همان‌طور که کوین تلگراف گزارش داد، این پروژه - که توسط گریدلس انجام شده‌است - از ۵۰ کیلووات انرژی رها شده برای آزمایش به عنوان یک سایت جدید استخراج بیت‌کوین استفاده می‌کند.
اریک هرسمن، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل گریدلس، در مورد تأثیر کلی این ابتکار گفت: «توسعه‌دهنده، برق این نیروگاه‌ها را چند سال پیش ساخت، اما آنها قادر به گسترش نبودند؛ زیرا سودآوری چندانی نداشتند و توان خرید برای اتصال خانواده‌های بیشتر را نداشت.»

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها