سخنگوی کمیسیون اجتماعی‌ مجلس تاکید کرد: رشد ایران پس از انقلاب در حوزه‌های‌ حفظ امنیت کشور موجب شد تا ایران در منطقه حرف اول را بزند‌.
کد خبر: ۱۳۹۶۸۵۴

حسن لطفی در گفتگو با جام‌ جم‌ آنلاین با بیان اینکه در حوزه امنیتی به بازدارندگی کافی رسیده‌ایم، افزود: ما پس از انقلاب در همه حوزه‌های امنیت زمینی، هوایی، دریایی، مرزی و برون مرزی رشد‌ چشم‌گیر داشته‌ایم که همین عامل مایه رشد کشور شد به‌گونه‌ای که امروز کشور در منطقه حرف اول را می‌زند.

نماینده همدان ادامه داد: به برکت نظام‌ جمهوری اسلامی، مجاهدت‌های صورت گرفته در راه انقلاب و زحمات شهدای گرانقدر، جانبازان و ایثارگران خوشبخته پیشرفت‌های خوبی در اکثر حوزه‌ها داشته‌ایم‌.

وی پیشرفت در حوزه‌های علمی، آموزشی، پزشکی، مهندسی، صنایع، هوایی، مخابراتی و ارتباطات را از جمله دستاوردهای ایران اسلامی دانست و گفت: خوشبختانه در چهل سال گذشته در حوزه‌های زیرساختی، توسعه خدمات در مناطق محروم اعم از آب، برق، گاز و عمران و آبادانی مناطق روستایی رشد قابل توجهی داشته‌ایم‌.

لطفی با بیان اینکه به جرات می‌توان گفت‌ امروز بی‌سوادی کاهش چشمگیری در کشور دارد، افزود: به برکت‌ نظام‌ تعداد افراد تحصیل‌کرده و دانشگاه رفته بسیار زیاد است‌.

این نماینده مجلس همچنين حوزه با اشاره به رشد اقتصادی جامعه، مطرح کرد: سطح زندگی‌ها امروز توسعه یافته و مردم نسبت به قبل از انقلاب از سطح بالای زندگی برخوردار هستند و هرچند توقعات از زندگی بالا رفته اما سطح زندگی‌ها قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

نماینده رزن و درگزین تاکید کرد: البته در برخی زمینه‌ها چالش‌هایی هم وجود دارد که معتقدم با همدلی و وحدت در کشور قابل حل است‌.

وی علت اینکه ایران با وجود‌ رشد قابل توجه خود همتراز با برخی کشورهای توسعه یافته رشد نیافته است را در اشکالات ساختار و تعدد قوانین‌ دانست و افزود: اشکال ساختارها موجب شده تا همه جای کشور از رشد یکسان برخوردار نباشد و مناطق محروم نسبت به استان‌های پیشرفته از امکانات کمتری بهره ببرند.

به گفته لطفی، ساختارهای بودجه کشور باید توسط دولت و مجلس به گونه‌ای اصلاح شود که امکانات موجود در کلانشهرها در مناطق کمتر برخوردار نیز ایجاد شود.

وی ایجاد توسعه و پیشرفت یکسان در همه نقاط کشور را نیازمند تشکیل اتاق‌های فکر متشکل از نخبگان و اندیشمندان و استفاده از خردمندان‌ جامعه خواند و تاکید کرد: استفاده از نظرات نخبگان در صورتی‌ که هم شنیده شود و هم عملی شود منجر به رشد کشور خواهد شد‌.

لطفی همچنین تاکید کرد: معتقدم‌ با تکیه به توانمندی نخبگان‌ در زمان کوتاهی می‌توان کشور را توسعه داد‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها