وزیر خارجه روسیه امروز در نشست کمیسیون «همکاری های بین‌ الملل کمیسیون حزب روسیه متحد» تصریح کرد: غرب حق ندارد ادعای رهبری اخلاقی جهان را داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۹۶۷۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز جمعه در نشست کمیسیون «همکاری های بین‌ الملل کمیسیون حزب روسیه متحد» در سخنانی اعلام کرد که غربی ها نمی‌ توانند ادعای رهبری اخلاقی را داشته باشند.

وزیر خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: جنایات استعمارگران محدودیت زمانی ندارد و برای همیشه نخبگان غربی را از حق هرگونه ادعاهای اخلاقی محروم می‌ کند؛ به خصوص که غرایز استعماری آنها از بین نرفته است.

«سرگئی لاوروف» در ادامه تصریح کرد: غرب، که شکوفایی خود را از طریق چندین قرن تاراج و استثمار کشورهای در حال توسعه به دست آورده است، همچنان تلاش می‌کند سلطه جهانی خود را حفظ کرده و امیدوار است تا بتواند مشکلات مربوط به توسعه خود و حفظ اقتصادهایش را به هزینه دیگران حل و فصل کند.

وی پیشتر در سخنانی گفته بود: غرب آشکارا در حال تشدید درگیری در اوکراین است و ما در بحبوحه یک نبرد ژئوپلیتیکی قرار داریم. ما می‌ بینیم که چگونه کل ناتو علیه روسیه وارد جنگ شده است.

بر اساس این گزارش، «سرگئی لاوروف» در نشست مشترک خبری با شبکه تلویزیونی «روسیه ۲۴» و خبرگزاری «نووستی» افزود: آمریکا، اتحادیه اروپا را در هم شکست و آخرین نشانه‌ های استقلال را از آن گرفت. غرب به بی طرفی کشورهای در حال توسعه احترام نمی‌ گذارد و تقریباً هر روز بر کسانی که هنوز به تحریم‌ ها علیه فدراسیون روسیه نپیوسته اند، فشار وارد می‌کند. در مورد اینکه چه کسی نقش اوکراین بعدی را بازی خواهد کرد، غرب اکنون به مولداوی چشم دوخته است، به خصوص که رئیس جمهور آن عملاً برای هر کاری آماده است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها