دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در حاشیه نمایشگاه پوسترهای ادوار این رویداد گفت که مخالفان جشنواره بدانند که فرهنگ و هنر ایران به عنوان یکی از برترین فرهنگ‌های جهان خاموش شدنی نیست.
کد خبر: ۱۳۹۶۷۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر 41، در حاشیه برگزاری نمایشگاه پوستر‌های جشنواره‌های فیلم فجر، از رونمایی کتاب مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره با عنوان «چهل بعلاوه یک» بعد از جشنواره خبر داد و گفت که این نمایشگاه حاصل زحمات اهالی سینمای ایران است و تاریخ صنعت سینمای ما را به تصویر می‌کشد. این تصاویر ماحصل زحمات تک تک دبیران جشنواره چهل دوره است که امروز به دست ما رسیده که از همه آنها سپاسگذاریم. باید این امانت را بتوانیم به سلامت به ساحل برسانیم تا در دوره‌های بعدی آن به دست دبیران بعدی برسد. جا دارد که از آقای دکتر نقاش زاده دبیر پیشین جشنواره نیز تشکر کنم که برای افتتاح این نمایشگاه به جشنواره آمدند.

وی گفت:‌ این تاریخ سینمای ما است که قابل کتمان نیست و این دوره نیز مانند دوره‌های دیگر به زیبایی پایان خواهد رسید.

او درباره تلاش رسانه‌ های معاند برای کمرنگ کردن جشنواره بیان کرد: این جنگ تیترها و رسانه‌ها است در حالی که حضور مخاطبین چیز دیگری را نشان می‌دهد. امروز ما در میان مردم و علاقمندان سینما آرامش و علاقه به هنر و فرهنگ و صف‌های طولانی را می‌بینیم. حالا برخی یک عکس و فریم را نشان می‌دهند که فضا را خراب کنند و به غلط از تحریم جشنواره حرف می‌زنند. در حالی که اهالی سینما اینجا هستند و مانند هر سال جشنواره با شکوه برگزار می‌شود. سینما تحریم پذیر نیست و نخواهد بود و هیج وقت فرهنگ تحریم پذیر نمی‌شود. دنیا می‌داند که فرهنگ ما در جهان زبان‌زد عام و خاص است و رتبه یک فرهنگ و هنر برای ایران و مردم آن است. دشمن می‌داند که موفق نمی‌شود تا سینما را خاموش کند.

او در خصوص انصراف برخی فیلم‌سازان خارجی از جشنواره گفت: در همه دنیا پرتکل‌های بین المللی جشنواره این است که با پخش کننده قرارداد می‌بندد و متولی ارائه فیلم آنها هستند. در جشنواره فیلم فجر هم پخش کننده‌ها ارائه‌دهنده فیلم‌ها هستند و تمام امور مربوط به فیلم از تفاهم، رایت و هزینه‌های مربوطه با آنها انجام می‌شود. امسال هم همین اتفاق افتاده و کارها با کیفیت بالا به جشنواره آمده‌اند.

اینکه کسی درنقطه‌ای از جهان چرا فیلم من در فلان جشنواره است، از نظر ادبیات حرفه‌ای و حقوقی تعریف شده نیست. فیلمی که در جشنواره شرکت می‌کند و فرم پر می‌کند و حق رایت را پرداخت می‌کند نمی‌تواند از انصراف حرف بزند.

او در خصوص اینکه آیا این فیلم‌ها داوری می‌شوند گفت: فیلم‌های مورد اشاره برای بخش جشنواره‌ جشنواره‌ها است که تنها اکران فیلم‌هایی است که در جشنواره‌های دیگر درخشیده‌اند و تنها نمایش دارند. تنها بخش رقابتی جشنواره جلوه‌گاه شرق و سودای سیمرغ است و باقی بخش‌ها غیررقابتی است.

دبیر جشنواره فیلم فجر 41 درباره عدم حضور برخی از بازیگران در جشنواره گفت که در تمام دنیا سه ضلع نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده به عنوان مؤلفین فیلم شناخته می‌شوند که در جشنواره حضور دارند. این تهیه‌کننده است که به عنوان مالک حکم پدر معنوی اثر را دارد و تمامی بازیگران و عوامل آمدن و نیامدنشان با تیه کننده است و به تعبیری زیر چتر او در اختیار او هستند. در همه جای دنیا جشنواره تنها با تهیه‌کننده اثر برای پخش وشرکت فیلم طرف می‌شود.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها