مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان مطرح کرد:

افتتاح کمپ معتادان متجاهر باغ فدک/ مشارکت شهرداری اصفهان برای رفع معضل کارتن‌خوابی

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: کمپ معتادان متجاهر باغ فدک با ظرفیت نگهداری از ۷۰۰ نفر هجدهم بهمن امسال از سوی «سردار اسکندر مؤمنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۳۹۶۵۱۵

جام جم آنلاین اصفهان ؛ روح الله ابوطالبی امروز_ سه‌شنبه یازدهم بهمن_ در بیست‌ویکمین گپ‌وگفت مدیران شهرداری با رسانه‌ها در باغ طوبی اظهار کرد: بررسی تخلفات شهری از جمله سد معبر، تکدی‌گری، دست‌فروشی، خودروهای دوره‌گرد، کنترل تخلفات ساختمانی به‌ویژه در حاشیه شهر، بند ۱۴ و ۲۰ قانون ۵۵ شهرداری‌ها شامل مشاغل مزاحم، رسیدگی به خانه‌های خطرساز و غیره از وظایف اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری است.

وی ادامه داد: عمده تخلفات ساخت‌وساز در حاشیه شهر رخ می‌دهد در این راستا به صورت شبانه‌روزی در مناطق پانزده‌گانه و منطقه ناژوان تخلفات را بررسی می‌کنیم.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری جلوگیری از ایجاد و تأسیس تمام اماکن که به طریقی باعث بروز مزاحمت برای ساکنان یا مخالف اصول بهداشت در شهرهاست، شهرداری مکلف است از تأسیس کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، گاراژهای عمومی و تعمیرگاه‌ها و دکان‌ها و همچنین مراکزی که مواد محترقه می‌سازند و اصطبل چارپایان و مراکز دامداری و به طور کلی تمام مشاغل و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت و سروصدا کنند یا تولید دود و یا عفونت و یا تجمع حشرات و جانوران نمایند، جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر وظایف این اداره شامل دیوارکشی و مسدود کردن زمین‌های بایر که بیشتر به زباله دانی تبدیل می‌شود، از طریق روند قانونی است.

ابوطالبی اظهار کرد: طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها رفع خطر از ابنیه و مستحدثات مشرف به معابر عمومی که به لحاظ فرسودگی و نبود استحکام و احتمال سقوط یا ریزش آوار موجب بروز خطرات جانی یا مالی برای شهروندان می‌شود از وظایف ذاتی این اداره است.

مشارکت شهرداری اصفهان برای رفع معضل کارتن‌خوابی

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: از معضلات جدی موجود در شهر اصفهان تکدی‌گری و کارتن‌خوابی است که در این رابطه اقدامات شهرداری به چند دسته تقسیم می‌شود، زیرا با متکدیان خردسال و کارتن‌خواب‌های معتاد متجاهر روبه‌رو هستیم.

ابوطالبی افزود: در این دوره مدیریت شهری با ۱۳ دستگاه همچون بهزیستی و نیروی انتظامی که مسئولیتی در رابطه با متکدیان دارند، اقداماتی مشهودی در رابطه با جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهر آغاز کرده‌ایم، به‌رغم اینکه طبق قانون، شهرداری وظیفه ورود به این موضوع را ندارد و این در حیطه اختیارات بهزیستی و نیروی انتظامی بود، اما به دلیل اینکه شهروندان از طریق تماس با تلفن ۱۳۷ درخواست‌هایی از شهرداری داشتند، در این دوره همکاری قابل‌توجهی با نهادهای ذی‌ربط داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در اصفهان تنها دو مرکز نگهداری از متکدیان و کارتن‌خواب‌ها در قلعه شور زیر نظر بهزیستی و مرکز کرامت سپاه در نجف آباد فعال بود که ظرفیت بسیار پایین برای پذیرش متکدیان معتادین متهاجر داشت.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: طی جلساتی که با مشارکت چشمگیر فرمانداری اصفهان با نهادهای ذی‌ربط داشتیم، مرکز ساماندهی و غربالگری متکدیان و کارتن‌خواب‌ها را محلی برای دسته‌بندی و ساماندهی این افراد قرار دادیم و روند رسیدگی به این موضوع انجام شد.

ابوطالبی اظهار کرد: در گذشته نبود همدلی میان دستگاه‌های ذی‌ربط مانع مهمی در ساماندهی کارتن‌خوابی معتادان متهاجر بوده است که در این دوره به‌سهم خود تلاش کردیم این مانع برطرف شود.

وی گفت: جمع‌آوری متکدیان و اختصاص مکانی برای حضور آنها جز وظایف شهرداری است، اما مشکل زمانی رخ می‌دهد که در زمان تحویل مکان به دستگاه‌ها، شاهد یکسری ناهماهنگی‌ها هستیم به‌عنوان مثال دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت باید در این زمان اقدامات ویژه ای انجام دهند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان افزود: اصفهان تنها کلان‌شهری است که کمپی برای حضور متکدیان دارد و این مهم باعث سرازیر شدن متکدیان دیگر شهرها به این شهر می‌شود.

ابوطالبی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون با هماهنگی فرمانداری اصفهان و استانداری اقدامات جدی شکل گرفته است، تصریح کرد: بیشتر افراد کارتن‌خواب‌، معتادان متهاجر هستند و شهرداری وظیفه‌ای در این قبال آنها ندارد، اما آمادگی همکاری برای ساماندهی اسکان این افراد را داریم، چراکه اغلب این افراد در نقاط بی دفاع شهری یا مکان‌های شهری در فصل سرد زمستان حضور پیدا کرده و برای تأمین مواد مخدر روزانه خود دست به سرقت‌های خرد در سطح شهر می‌زنند.

ساماندهی ۳۵۰ کارتن‌خواب معتاد متجاهر

وی با بیان اینکه با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی و مجوز قانونی در راستای جمع آوری معتادان متهاجر و انتقال به محل کمپ شهرداری اصفهان در میدان استقلال اقدام کرده‌ایم، اظهار کرد: در این راستا طی یک‌ماه و نیم گذشته ۳۵۰ کارتن‌خواب معتاد متجاهر ساماندهی شده‌اند، با این اقدامات انجام شده کمتر شاهد حضور این کارتن خواب‌ها در شهر اصفهان هستیم.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان افزود: آمار دقیق و مشخصی از تعداد معتادان متجاهر و متکدیان در شهر اصفهان در دست نیست، اما درصد بسیار بالایی از آن‌ها از اتباع بیگانه هستند.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها حس هم‌نوع دوستی مردم اصفهان به افراد نیازمند باعث شده متکدیان شهر اصفهان را مقصد خود انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود کمک‌های خود را به‌جای متکدیان خیابانی به مراکز خیریه معتبر پرداخت کنند تا از این طریق از میزان تکدی‌گری در شهر کاسته شود.

کمپ معتادان متهاجر باغ فدک افتتاح می‌شود

ابوطالبی اظهار کرد: طبق قانون نمی‌توانیم معتادان را مدت زیادی در کمپ استقلال نگهداری کنیم، لذا کمپ معتادان متهاجر باغ فدک از سوی شهرداری اصفهان با مبلغ بسیار زیادی احداث شده است، زیرا سعی داریم شرایط توانمندسازی این معتادان را طبق ماده ۱۶ فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه کمپ معتادان متهاجر باغ فدک با ظرفیت نگهداری از ۷۰۰ نفر هجدهم بهمن امسال از سوی «سردار اسکندر مؤمنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به بهره‌برداری می‌رسد.

ابوطالبی تاکید کرد: با افتتاح این مرکز کلاف سردرگم ساماندهی معتادان متجاهر شهر اصفهان رفع می‌شود، از سویی دیگر مقرر شده است مرکز نگهداری کارتن‌خواب‌ها واقع در قلعه‌شور به محل کمپ باغ فدک منتقل و به محل رسیدگی به زنان معتاد متجاهر تبدیل شود.

وی اظهار کرد: کمپ استقلال نیز با ظرفیت حدود ۵۰۰ نفر نیز محل رسیدگی به مردان معتاد متجاهر است که مباحث درمانی و آموزشی نیز در آن انجام می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: سعی کردیم با معتمدان محلات جلساتی را برگزار کنیم تا با کمک و یاری آنها در راستای کاهش تخلفات شهری گام برداریم، همچنین طی هماهنگی و همراهی با اتحادیه اصناف برای کاهش سد معبر صنوف در شهر اقدام کردیم.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات مهم شهرداری در راستای رسیدگی به تخلفات ساختمانی طبق مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر، عودت رایگان وسایل کسبه‌ای است که تا پایان سال ۹۸ توسط شهرداری اصفهان ضبط شده است.

این خبر در حال تکمیل است…

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها