رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان:

تدابیری برای احداث پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران اندیشیده شود

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان:

تشکیل ساختار HSE در بخشهای شهرداری مختلف ضروری است

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان گفت: تعیین رابط HSE در هر معاونت و منطقه شهرداری به منظور پیگیری سیاست‌های تعریف شده کمیته HSE، گام اول در پیشبرد اهداف این کمیته است.
کد خبر: ۱۳۹۶۴۶۷

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مهدی حیدری در جلسه کمیته HSE و با حضور اعضا با بیان اینکه طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری، شناسایی و رفع خطر در محیط های شهری وظیفه شهرداری‌هاست و باید بودجه فعالیت‌های ارزیابی ریسک و شناسایی خطرات و اقدامات متناسب در بودجه سالیانه شهرداری دیده شود، اظهار کرد: باید بر اساس این بودجه ساختارها تعریف شود.
وی به نقش نظارتی و سیاست‌گذاری شورا اشاره کرد و گفت: شورای شهر نمی‌تواند در اجرا ورود کند و با توجه به این مهم باید نقش سیاست‌گذاری و نظارتی آن در نظر گرفته شود.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان بیان کرد: تعیین یک رابط HSE در هر معاونت و منطقه شهرداری، گام اول در پیشبرد اهداف این کمیته است و این رابط‌ها موظف به پیگیری سیاست‌های تعریف شده کمیته HSE هستند.
حیدری کمیسیون فنی عمرانی را ظرفیتی خوب برای کمیته HSE برشمرد و افزود: حتی برخی موارد مطرح شده در کمیته به کمیسیون فنی عمرانی ارجاع و حتی مباحث ضروری‌تر در صحن شورا مطرح خواهد شد.
وی برگزاری همایش و کارهای اغنایی و آموزشی را از دیگر اقدامات خوب قابل پیگیری در کمیته HSE دانست و تصریح کرد: برگزاری همایش‌ها برای مجریان ذیصلاح ساختمانی کار انسجام بخشی خوبی است.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان ادامه داد: پایش موارد از طریق گزارش‌های مردمی، استفاده از ظرفیت سامانه 137 و برون‌سپاری بخشی از موضوعات نیز از دیگر اقدامات موثر در این حوزه خواهد بود.
حیدری در خصوص درخواست اعضا مبنی بر تشکیل دبیرخانه نیز خاطرنشان کرد: محدودیتی در تعریف دبیرخانه ذیل کمیته HSE وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها