رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس قویا دنبال شدیدترین مقابله به مثل با رفتارهای مداخله جویانه اروپا هستند و در همین راستا طرح دو فوریتی کمیسیون امنیت آماده بررسی در صحن علنی است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس قویا دنبال شدیدترین مقابله به مثل با رفتارهای مداخله جویانه اروپا هستند و در همین راستا طرح دو فوریتی کمیسیون امنیت آماده بررسی در صحن علنی است.
کد خبر: ۱۳۹۶۱۴۹

به گزارش جام جم آنلاین، وحید جلال زاده در گفتگو با ایرنا در خصوص روند بررسی طرح دو فوریتی نمایندگان برای تحریم نیروهای مسلح کشورهای عضو اتحادیه اروپا، گفت: از مدت ها قبل در کمیسیون امنیت ملی طرح در دست تهیه بود که بر اساس آن دولت جمهوری اسلامی مکلف می‌شد با اقدامات یکجانبه و مداخله‌جویانه کشورهای اروپایی اقدامات مقابله به مثل را انجام دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اغتشاشات اخیر و رفتارهای متناقض و مداخله‌جویانه کشورهای اروپایی در امور مربوط به جمهوری اسلامی خصوصاً در حمایت از عناصر ضد انقلاب و تجزیه طلب موجب شد که سرعت بررسی این طرح افزایش یابد.

جلال زاده تصریح کرد: پیشنهاد پارلمان اروپا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست نهادهای تروریستی، موجب شد که سرعت کار کمیسیون افزایش پیدا کند. لذا اخیرا کلیات و جزئیات این طرح را در کمیسیون امنیت ملی به تصویب رسید و روز یکشنبه هفته گذشته این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و مجدداً به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد تا پیشنهادات سایر نمایندگان را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه مجلس قویا به دنبال عمل متقابل در برابر رفتارهای اروپاست، گفت: کمیسیون امنیت ملی آماده است در اولین فرصت اگر رفتار غیرمعقول اروپا ادامه پیدا کند این طرح را با قید دو فوریت در مجلس طرح کرده و به تصویب برساند.

جلال زاده تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی رصد می‌کند که آیا شورای اروپا تسلیم تندروها خواهد شد و یا رفتار معقولی را در پیش خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار شدیدترین مقابله به مثل با رفتارهای مداخله جویانه و غیر قانونی اتحادیه اروپا است، تا این طرح را با قید دو فوریت به تصویب برسانند.

وی ادامه داد: مجلس در حال رصد رفتار اروپاست اگر رفتار مداخله جویانه و ناشایست را از طرف اروپا شاهد باشیم با قید دو فوریت این طرح را به تصویب خواهیم رساند و از منافع ملت ایران، سپاه پاسداران که نهادی مردمی و جوشیده از دل مردم است دفاع خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت کشورهای اروپایی در منافع ملی جمهوری اسلامی اختلال ایجاد کنند.

نمایندگان مجلس در واکنش به تلاش اروپا برای قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، طرحی دوفوریتی را آماده کردند که با تصویب آن نیروهای مسلح کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سوی ایران به عنوان تروریست قلمداد می‌شوند.

متن کامل طرح دو فوریتی نمایندگان برای تحریم نیروهای مسلح کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شرح زیر است:

طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان سازمان تروریستی توسط پارلمان اروپا

ماده ۱ - به منظ۹ور اقدام متقابل در برابر مصوبه پارلمان اروپا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را که به‌ عنوان یکی از ارکان حاکمیتی کشور شناخته می‌شود، به عنوان سازمان تروریستی شناخته است، برابر این قانون کلیه نیروهای نظامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در غرب آسیا و همچنین سازمان‌های مرتبط با این نیروها به عنوان تروریست اعلام می‌شوند و هرگونه همکاری با این نیروها، همکاری در اقدام تروریستی محسوب می‌گردد.

تبصره - با توجه به اینکه اجرایی شدن مصوبه پارلمان اروپا نیازمند تصویب آن توسط دولت‌های عضو می‌باشد، اجرای این قانون توسط دولت جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح، مستلزم اجرایی شدن مصوبه پارلمان اروپا می‌باشد.

ماده ۲ - دستگاه‌های اطلاعاتی مکلفند فهرست فرماندهان نیروهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا را جهت پیگیری‌های قضایی در اختیار قوه‌قضائیه جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

ماده ۳- وزارت امور خارجه موظف است از ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی برای خروج نیروهای نظامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از منطقه استفاده نماید.

ماده ۴ - کلیه کشورهایی که به هر صورت از تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به‌ عنوان سازمان تروریستی تبعیت نمایند، مشمول عمل متقابل می‌گردند.

ماده ۵ - دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همکاری کرده و از این جهت در معرض آسیب قرار می‌گیرند، حمایت‌های لازم را بعمل آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها